Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-16@20:37:30 GMT

خدمت بسیج به مردم؛ بهترین راه مبارزه با آمریکا

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۷۲۶۲۷

خدمت بسیج به مردم؛ بهترین راه مبارزه با آمریکا

تفکر بسیجی معتقد است که اگر عده ای پیشرفت این ملت و کشور را به امضا و اَخم و خنده های دشمنان گره نمی زدند، بی شک در صد روز هم می شد برخی از مشکلات را حل کرد!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس؛ بسیج به موازات انقلاب اسلامی، گام نخست انقلاب را با حماسه هایی بی بدیل در حوزه های سخت، نیمه سخت و نرم، پشت سر گذاشت و با بالندگی و تکامل وارد گام دوم انقلاب، جهت تشکیل تمدن نوین اسلامی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بسیج تنها برای یک هفته یا هشت سال و یا حتی یک کشور نیست، بسیج فراتر از مرزهای زمانی و جغرافیایی است.
بسیج تفکریست نشأت گرفته از مکتب حسین بن علی علیه السلام که مصداق کُلُّ یَومٍ عاشورا و کُلُّ أرضٍ کَربَلاست.
لذا هفته بسیج از طرفی مجالیست برای گرامی داشت یاد و نام مجاهدانی مخلص، که به آیندگان درس عزت، مجاهدت، مقاومت و انسانیت را آموختند و به تعبیر مقام معظم رهبری کسانی که “صحنه نبرد با شیطان زر و زور را با عرصه جهاد با نفس اماره به هم آمیختند و جبهه جنگ را محراب عبادت ساختند، جوانانی که از لذّات و هوس های جوانی برای خدا گذشتند و پیرانی که محنت میدان جنگ را بر راحت پیرانه سر ترجیح دادند، انسان های بزرگ و کم ادعایی که کمر به دفاع از ارزش های الهی بستند و از هیبت دروغین قدرت هایی که برای حفظ فرهنگ و ارزش های جاهلی غرب به مصاف ارزش های الهی آمده بودند، نهراسیدند.”
از طرفی هم، فرصتی مغتنم جهت بازخوانی تفکر، فرهنگ، راه و آرمان بسیج است که ندای آن هر جا طنین انداز شد، موانع رشد و تعالی بشریت را از پیش روی برمی دارد.

تاریخِ بنیان شجره طیبه بسیج، طبق فرمایش بنیانگذار عظیم الشان انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی رحمه الله علیه مربوط به صدر اسلام است، که در این باره می فرمایند:
“این همان قضیه ای است که در صدر اسلام بوده، این مسئله در اسلام سابقه داشته است و چون مقصد ما اسلام است، باید هر جوانی یک نیرو باشد برای دفاع از اسلام و همه مردم و هر کسی در هر شغلی که هست، مهیا باشد برای جلوگیری از کفر و هجوم بیگانگان.”

تشکیل بسیج، هم بر اساس حکم صریح قرآن کریم و هم عقل، امری ضروری می باشد، به همین جهت خداوند متعال می فرمایند: “وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّهٍ وَمِن رِباطِ الخَیلِ تُرهِبونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّکُم”(انفال۶۰)

لذا آرمان بزرگ بسیج و ایدئولوژی آن لازمه پیش روندگی، پیش برندگی، رشد و شکوفایی انقلاب اسلامی است.
به همین دلیل، تفکر و فرهنگ بسیجی یکی از مهم ترین ظرفیت های کشور و انقلاب اسلامی در برابر تهاجم ترکیبی دشمنان است.
حقیقتا هر جایی که انقلاب و ایران اسلامی در جنگ سخت به ایثار و فداکاری نیاز داشت، بسیج با مجاهدت، درس فراموش نشدنی را به دشمنان تا بن دندان مسلح داد؛ لذا به دلیل همان مجاهدت ها و رشد و پیشرفت چشمگیر انقلاب اسلامی، امروز دشمنان قسم خورده انقلاب جرات دست از پا خطا کردن را در عرصه سخت ندارند و راهی برایشان باقی نماند تا این که با تغییر تاکتیک در پی ایجاد فتنه‌هایی مختلف در جنگ تمام عیار فرهنگی، فکری، اعتقادی و اقتصادی، تمام توان و امکانات خود را با کمک عده ای خائنِ وطن فروش که در آن طرف آب آرزوی تحریمِ حتی آب این مردم را هم دارند و همچنین اندک مدیرانی بی لیاقت که منفعت طلبی را بر درد ولی نعمتان خود یعنی مردم ترجیح می‌دهند، به کار گرفته تا به حساب خود کار جمهوری اسلامی را تمام کنند؛ غافل از این که تفکر بسیجی حاکم بر دلِ میلیون ها مجاهد است و مردم با بصیرت ایران اسلامی خوب می دانند هر مسئول و مدیری که در هر سطحی با تفکر بسیجی اقدام و عمل کرده، نزد خدا و مردم سربلند و موفق بوده است و هیچ دشمنی نتوانسته از بیرون ضربه ای به قول خودشان فلج کننده به کشور و مردم وارد کند.
دشمنان مردم، دشمنان تفکر بسیجی نیز هستند چون خوب می دانند. تفکر بسیجی بهترین راهکار مقابله با استکبار و در راس آن آمریکا را اتکاء به قدرت خداوند، خدمت به مردم، مدیریت جهادی و بهره گیری از جوانان کشور می داند.
بسیج در فتنه ها هم مانند خورشیدی تابان و همواره به عنوان دلسوز و همراه مردم، با بصیرتی عمارگونه و استقامتی مالک اشتر وار در اوج مظلومیت به دفاع از امام امت و انقلاب اسلامی در مقابل طلحه و زبیرها ایستاده و به روشنگری پرداخته است چرا که می داند حتی برخی از یاران دیروز امام راحل ممکن است برای منافع دنیای خود، آن عظیم الشأن را نیز تحریف کنند.
بسیج در عرصه عدالت خواهی، مبارزه با فساد و خدمت صادقانه به مردم و مجاهدت در همه عرصه های انقلاب، پرچم دار و پیش قراول بوده و در مشکلات و سختی های مردم در کنار آنان قرار گرفته، چون از جنس مردم و برای مردم است.

تفکر بسیجی پیشرفت کشور را وابسته به شرق و غرب نمی داند و معتقد است که اگر شکست خوردگان خنده های دیپلماسی مآبانه و دروغین سردمداران آمریکا، دلواپس اعتماد به غیر خدا می شدند و به رابطه غیر عاقلانه و عادلانه با دشمنان ملت ایران بدبین می شدند و پیشرفت این ملت و کشور را به امضاء و اَخم و خنده های آنان گره نمی زدند، بی شک در صد روز هم می شد برخی از مشکلات را حل کرد!
و باز هم بازخوانی می کنیم فرمایش های حضرت روح الله را برای عبرت از تاریخ برای آینده:
“در رأس همه مسائل اسلامی ما قضیه مواجهه با آمریکا است، باید تمام تجهیزات ما طرف این دشمن باشد، مبادا یک تبلیغات سویی بشود و نظرهای ما تشتت پیدا بکند و افکارمان مختلف بشود. من مجددا به همه ملت بزرگوار ایران و مسؤلان عرض می کنم چه در جنگ و چه در صلح، بزرگ ترین ساده اندیشی این است که تصور کنیم جهان خواران به ویژه آمریکا از ما و اسلام عزیز دست بر دارند، لحظه ای نباید از کید دشمنان غافل بمانیم، در نهاد و سرشت آمریکا کینه و دشمنی با اسلام ناب محمدی(ص) موج می زند.”
به فضل الهی، شجره طیبه بسیج در میدان های جهاد فرهنگی،اجتماعی، فکری، علمی، اقتصادی، آمادگی های رزمی و هر جایی که به حضور آنان نیاز باشد، بالنده تر از هر زمانی در راه دفاع از انقلاب اسلامی و خدمت به مردم آماده هستند.
بدعهدان و طاغوتیانِ در حال افول نیز بدانند که بسیجیان تا ایجاد تمدن نوین اسلامی، لحظه ای درنگ نخواهند کرد و ان شاءالله بسیج بزرگ سربازان حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف را برای طلوع خورشید ولایت عظمی، در سراسر دنیا تشکیل خواهند داد.

مهرداد پاکار_استاد دانشگاه و مسئول مرکز سفیر اندیشکده راهبردی امین.

 

انتهای پیام//

منبع: دانا

کلیدواژه: انقلاب اسلامی تفکر بسیجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۷۲۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عنوان: مراسم گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی-زنجان

مراسم گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی با حضور فرهیختگان، هنرمندان و اهالی هنر در فرهنگسرای امام خمینی(ره) زنجان برگزار شد. در پایان این مراسم از برگزیدگان دهمین کنگره سراسری شعر بسیج، یازدهمین جایزه داستان کوتاه بسیج و پنجمین جشنواره فیلم بسیج تجلیل بعمل آمد. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3068218 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • ارتش مؤمن و مقتدر مایه آرامش خاطر مردم و هراس دشمنان است
  • ایجاد خوف در دل دشمنان نظام، وعده الهی است
  • ارتش مقتدر مایه آرامش خاطر مردم و حراس دشمنان است
  • رمز پیروزی و حفظ انقلاب اسلامی روحیه جهادی است
  • عملیات سپاه پاسداران امید را در دل مقاومت و مردم مظلوم غزه آفرید
  • بسیج سازندگی روزنه امید مردم برای حل مشکلات است
  • عملیات «وعده صادق» هیمنه استکبار را به هم ریخت
  • عملیات‌های انتقامی ایران در پاسخ به جنایت دشمنان پس از انقلاب
  • رژیم صهیونیستی نمی‌تواند مسلمانان را ناتوان کند
  • عنوان: مراسم گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی-زنجان