Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@21:30:28 GMT

بیش از ۱۹۰۰ هکتار خیارسبز در جنوب کرمان کشت شد

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۷۲۸۳۰

بیش از ۱۹۰۰ هکتار خیارسبز در جنوب کرمان کشت شد

 سعید برخوری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا برآورد کارشناسان جهاد کشاورزی را از این میزان سطح زیرکشت، تولید ۳۹۲ هزار تُن خیار گلخانه‌ای اعلام کرد و اظهار داشت: این محصول در بازارهای داخلی و خارجی عرضه می‌شود.

وی بیان داشت: جنوب استان کرمان رتبه نخست سطح زیر کشت و تولید خیارسبز گلخانه‌ای در کشور را به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان جهادکشاورزی جنوب کرمان ارقام خیارهای کشت شده این منطقه را از نوع خیار خاردار سلینوس ودریا، خیار معمولی، رویال، لادیس، مکس ول و نیکرسون و خیار مینی (پاترون) دانست و انتخاب این ارقام را بر اساس نیاز بازار اعلام کرد.

 وی با بیان اینکه برداشت خیارسبز از گلخانه‌های جنوب کرمان از  اواخر آبان‌ماه آغاز شده است، گفت: برداشت این محصول تا خردادماه سال آینده ادامه دارد. 

برخوری سطح زیر کشت محصولات گلخانه‌ای هفت شهرستان جنوبی استان کرمان در سال جاری را ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار اعلام کرد و این میزان را شامل یکهزار و ۹۶۰ هکتار خیار سبز، ۲۶۰ هکتار توت فرنگی، ۱۵۰ هکتار بادمجان، ۷۰ هکتار فلفل و ۶۰ هکتار گوجه‌فرنگی گلخانه‌ای دانست.

سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان مستقل از مرکز استان فعالیت می‌کند.

جنوب کرمان با یک میلیون نفر جمعیت از هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، کهنوج، منوجان، قلعه‌گنج، فاریاب و رودبار جنوب تشکیل شده، این منطقه با دارا بودن یک سوم مساحت استان و با اقتصادی مبتنی بر کشاورزی سالانه بیش از چهار و نیم میلیون تُن انواع محصولات کشاورزی به بازارهای داخلی و خارجی روانه می‌کند.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی کشاورزی جیرفت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی کشاورزی جیرفت وزارت جهاد کشاورزی کشاورزی جیرفت اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۷۲۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌ها در کرمان تداوم دارد

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از روابط عمومی اداره کل هواشناسی استان کرمان، در اطلاعیه روز پنجشنبه این اداره کل آمده است، بیشینه بارش‌ها امروز در نیمه شمالی مناطق مرکزی، جنوب غربی و برخی مناطق جنوب شرقی خواهد بود.

طبق این اطلاعیه، با توجه به شدت و نوع بارش‌‎ها آبگرفتگی معابر عمومی، جاری شدن رواناب، سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه‌ها در مناطق مذکور محتمل است.

براساس اعلام مرکز پیش‌بینی هواشناسی، فردا از شدت ناپایداری ها کاسته خواهد شد و از ابتدای هفته آینده به استثنا ارتفاعات و برخی مناطق مرکزی که رگبار پراکنده باران خواهند داشت، برای اغلب مناطق جوی نسبتا پایدار و آرام گاهی همراه با افزایش ابر و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

دیگر خبرها

  • راه اندازی مرکز معاینه فنی ناوگان سنگین در کهنوج
  • بارش‌ها در کرمان تداوم دارد
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • بهره‌برداری از گلخانه ۳ هزار متری دهکده اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی ظرف ۶ ماه آینده
  • برگزاری همایش روز ملی گندم و نان در نظرآباد
  • استقبال از احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در استان گلستان
  • سطح کشت فراسرزمینی به ۴۰۰ هزار هکتار می رسد
  • حدود ۶۰ هزار تن چغندرقند از مزارع خوزستان برداشت شد
  • ۱۹۰۰ دستگاه خودرو شوتی در خراسان جنوبی متوقف شد
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی کوهپایه کرمان