Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@16:28:18 GMT

نقد و بررسی کتاب دروس طلایی ششم دبستان کاگو

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۷۳۰۰۷

نقد و بررسی کتاب دروس طلایی ششم دبستان کاگو

کتاب دروس طلایی پایه‌ی ششم کاگو باهدف پاسخ به پرسش‌های کتب درسی این پایه آماده‌ شده است. در ابتدای کتاب اشاره ای در مورد کرونا و مشکلات روز شده است که همین نکته، بیانگر به‌روز بودن این مجموعه می‌باشد. کتاب دارای برچسب‌هایی مخصوص جداسازی می‌باشد که برای دانش اموزان نقش کمک‌کننده‌ای دارد. در ادامه به بررسی این کتاب می پردازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قبل از فهرست کتاب خلاصه‌ای از ویژگی‌های اختصاصی کتاب مطرح ‌شده است که در استفاده از بخش‌های مختلف کتاب بسیار کمک کننده است. در این مجموعه تمامی دروس پایه‌ی ششم در یک کتاب جمع‌آوری‌ شده است و در ابتدای هر درس به بیان مختصری از فایده‌های کتاب درسی و آنچه والدین باید بدانند پرداخته ‌شده است.

کتاب دروس طلایی 6 ام کاگو دارای نقشه‌ی راه منسجمی می‌باشد ولی در هر صفحه حجم مطالب عنوان‌ شده متناسب با سن مخاطب نمی‌باشد. این کتاب دارای 737 سوال تشریحی و 544 صفحه می باشد. قبل از خرید اینترنتی کتاب دروس طلایی ششم دبستان کاگو ادامه مطلب را بخوانید. برای خرید کتاب دروس طلایی ششم کاگو می توانید به سایت چی بخونم مراجعه کنید.

آموزش (درسنامه) دروس طلایی ششم کاگو

در قسمت درس‌نامه‌های کتاب دروس طلایی ششم کاگو، بخش مفاهیم آموزشی را داریم. به‌طور مثال در درس ریاضی، ابتدا فعالیت و کار در کلاس‌ها با پاسخ مطرح‌ شده‌اند، سپس بخش مفاهیم آموزشی را داریم و در ادامه حل تمارین دیده می شود. قسمت جالب این کتاب بخش راهکار حل مسئله  است که معمولاً همراه آن‌ یک نکته آورده شده است ( مثلا در صفحات 28، 29 تا 33 شاهد این موضوع هستیم).

در درس فارسی بخش “تاریخ ادبیات در یک نگاه” انتخاب جالب این کتاب است و در پایان هر بخش ارزشیابی مستمر وجود دارد که وجود پاسخ‌های سؤالات ارزشیابی دقیقا پایین آزمون از کیفیت اهداف ارزشیابی می‌کاهد. در کتاب دروس طلایی 6 ام ابتدایی کاگو بیشتر به پاسخ سؤالات کتاب درسی پرداخته ‌شده است و برای آغاز یا پایان هر مبحث سؤالی که ادامه‌دهنده‌ی یادگیری باشد یا باعث بازآفرینی یافته‌ها شود دیده نمی‌شود.

تست (تمرین) دروس طلایی ششم کاگو 

در بخش تمارین، بیشتر تمارین کتاب درسی پاسخ ‌داده ‌شده است و میزان سؤالات ارزشیابی کم می‌باشد. برای هر درس، خودارزیابی پایانی نوبت اول و دوم دیده‌ شده است که برای تثبیت مفاهیم این تعداد، مناسب نمی‌باشند. به دلیل وجود تمام دروس در یک کتاب، حجم مطالب هر صفحه از حوصله‌ی مخاطب موردنظر خارج است و فضایی برای حل تمارین وجود ندارد.

تمارین کتاب دروس طلایی 6 ام ابتدایی کاگو تقریباً پوشش‌دهنده‌ی کتاب درسی می‌باشد و خیلی فراتر از کتاب مطلبی دیده نشده است. در نتیجه تیپ تمارین کتاب مناسب دانش آموزان با سطح متوسط می‌باشد. تنها در بخش فارسی وجود نمونه سؤالات پرلز از نکات مثبت این مجموعه می‌باشد که جای یک معرفی کلی در مورد آزمون پرلز در ابتدای همان بخش خالی ست.

جدول کمی تست های دروس طلایی ششم کاگو 

ظاهر کتاب دروس طلایی ششم کاگو 

ظاهر کتاب نکته‌ی جذب‌کننده‌ای ندارد  و سایز نوشته‌ها به نظر مناسب مخاطب دانش‌آموزی نمی‌باشد. صفحه‌آرایی و گرافیک کتاب به علت حجم بالای مطالب هر صفحه انگیزه‌ای در دانش‌آموز ایجاد نمی‌کند و برای دانش آموزان با سبک یادگیری دیداری این کتاب پیشنهاد نمی‌شود. در رسم الگو و جداول از یک ‌رنگ استفاده‌ شده است که همین نکته تائیدی بر مطالب ذکر شده می‌باشد.

جمع بندی

درنهایت کتاب دروس طلایی ششم ابتدایی کاگو به‌عنوان کتاب کمک‌آموزشی و پوشش حل تمارین کتب درسی باوجود بخش‌هایی به‌عنوان مفاهیم آموزشی، راهکار و نکته، خوب عمل کرده است و بیشتر مناسب مخاطب بزرگ‌سال و اولیا دانش آموزان است. پیشنهاد می‌شود اولیا دانش‌آموزان هم‌زمان با تدریس معلم در کلاس از این کتاب جهت کمک به فرزند خود در منزل استفاده کنند.

 

منبع: فارس

کلیدواژه: کتاب نقد و بررسی دانش آموزان حل مسئله دانش آموزان کتاب درسی ی کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۷۳۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش‌آموزان مدرسه بیان رفیع بدهی دو نفر زندانی را پرداخت کردند

دانش‌آموزان دبستان پسرانه بیان رفیع، با اهدای پس انداز‌های خود، موجبات آزادی دو نفر زندانی بدهکار را فراهم نمودند تا به کانون خانواده بازگردند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، با پیگیری مددکاران اجتماعی این مرکز و در ادامه پویش سبز بهاری مدارس برای بازگشت نان‌آوران به خانه، دانش آموزان پیش دبستان و دبستان بیان رفیع، ضمن پرداخت ۳۰  میلیون تومان به عنوان بخشی از بدهی دو نفر زندانی نیازمند جرایم غیرعمد، زمینه آزادی آنان را فراهم کردند.


لازم به ذکر است در این اقدام انساندوستانه دبیران و دانش آموزان پیش دبستان و دبستان بیان رفیع در منطقه ۲۲ تهران با پیوستن به پویش سبز بهاری، پس انداز و هدایای نقدی خود را به حساب ستاد دیه نمایندگی استان تهران موجبات آزادی دو نفر زندانی بدهکار را فراهم نمودند تا به کانون خانواده بازگردند.


بنا به این خبر، خیرین و نیکوکارانی که قصد کمک به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد را دارند همواره می‌توانند از طریق شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۶۷۵۹۱۶ در این امر خیر سهیم باشند. همچنین در صورت تمایل ضمن مراجعه حضوری به ستاد دیه استان تهران واقع در خیابان کریمخان زند، خیابان سنایی، اعرابی ۵، پلاک ۱۹، طبقه اول، شماره تلفن ۸۸۸۶۱۹۹۲ با نحوه ارسال کمک‌های مالی و آزادی زندانیان استان آشنا شوند.

دیگر خبرها

  • دفترچه سوالات کنکور ۱۴۰۳ منتشر شد
  • دفترچه سؤالات «علوم ریاضی» و «علوم انسانی» کنکور ۱۴۰۳ منتشر شد
  • دفترچه سوالات «علوم ریاضی» و «علوم انسانی» کنکور ۱۴۰۳ منتشر شد
  • کتاب «چالش‌های تاریخی» رونمایی شد
  • کلاس های چهره به چهره صاحبان صنایع با دانشجویان برگزار می شود
  • قیمت کتاب درسی دانش آموزان اعلام شد/ جزئیات ثبت سفارش
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی/ اعلام قیمت کتب دوره ابتدایی
  • پرداخت بدهی دو زندانی توسط دانش‌آموزان مدرسه بیان رفیع
  • دانش‌آموزان مدرسه بیان رفیع بدهی دو نفر زندانی را پرداخت کردند
  • نقد و بررسی کتاب به من نگو فرمانده برگزار شد