Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-24@03:38:08 GMT

پیش بینی وضعیت بورس در دو هفته قرنطینه

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۷۳۰۳۱

پیش بینی وضعیت بورس در دو هفته قرنطینه


رویداد۲۴  پس از اصلاح بیش از ۴۱ درصدی نماگر اصلی بورس تهران در سه ماه گذشته، حال شاخص کل ۶ روز کاری است که مسیر صعودی را برگزیده و تا پایان معاملات روز چهارشنبه به‌عنوان آخرین روز کاری آبان‌ماه ۱۱درصد ارتفاع گرفته است. از زمان آغاز اصلاح سهام یعنی از ۲۰ مردادماه تاکنون هیچ‌گاه شاخص سهام برای ۶ روز متوالی صعودی نبوده است و در روز‌های صعودی خود نیز هیچ‌گاه رشد در این بازه را تجربه نکرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هفته آینده معاملات بهتری در انتظار بازار سهام است احسان رضاپور کارشناس بازار سهام با اشاره به اینکه هفته آینده معاملات بهتری در انتظار بازار سهام است، گفت: با توجه به روند رو به رشد و مثبتی که بازار طی هفته‌ای که گذشت، سپری کرد، به نظر می‌رسد در هفته پیش رو نیز اقبال خوبی به بازار سرمایه صورت بگیرد و نقدینگی قابل توجه‌ای به بورس تزریق شود، زیراکه در حال حاضر بازار‌های موازی بورس از جمله سکه، طلا و ارز نیز با رکود مواجه هستند و خروج نقدینگی از آن‌ها صورت گرفته است.
وی افزود: متوقف شدن عرضه سهام عدالت و همچنین گشایش‌های سیاسی که به نظر می‌رسد در حوزه بین الملل در حال وقوع است می‌تواند بسیار موثر باشد، این در کاهش ریسک‌های موجود در بازار از اهمیت بسزایی برخوردار است و می‌تواند به رشد بورس کمک شایانی کند، بنابراین انتظار می‌رود، در یک روند به رو به رشد، بازار بتواند کف‌های قبلی را که شکسته بود را پس بگیرد، اما یک نکته مهم آن است که سرمایه گذاران باید اتفاقاتی که در چهار ماه ابتدایی سال افتاد را فراموش کنند، زیرا آن وضعیت دیگر تکرار نخواهد شد.
رضاپور با تاکید بر اینکه به نظر می‌رسد کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی، کف جدید بازار باشد، اظهارداشت: با توجه به اینکه بازار طی سه ماه اخیر با ریزس بیش از ۵۰ درصدی روبرو بود، برخی‌ها حتی کاهش بیشتر را برای بورس متصور بودند، اما با برگشت شاخص کل از محدوده یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی، یک کف مستحکم برای بازار شکل گرفته که دیگر شاخص کل از آن پایین‌تر نخواهد رفت که این موضوع خود می‌تواند بسیار مهم باشد و به نوعی می‌توان گفت، دیگر شاخص در حال خروج از کانال نزولی خود است.
این کارشناس بورس اضافه کرد: کاهش نرخ دلار نیز در بازار تاثیرگذار بوده، اما به نظر می‌رسد نرخ ارز نیمایی که برای بورس بسیار مهم است تا یک سال آینده به زیر ۲۰ هزار تومان کاهش پیدا نکند، که این موضوع برای سهام مفید خواهد بود، از طرف دیگر گزارش‌های آبان ماه شرکت‌های نیز از اواسط هفته آینده منتشر خواهد شد که پیش بینی می‌شود آن‌ها با رشد همراه خواهند بود که این موضوع نیز در ادامه روند صعودی بورس بسیار اثرگذار است.بیشتر بخوانید: بهترین فرصت برای خرید سهام در بورس اتفاقات عید در بورس ممکن است تکرار شود حمیدرضا افشار کارشناس بازار سهام با اشاره به اینکه بورس بعد از مدت‌ها و بعد از برخورد به کف کانال نزولی روندی مثبت در پیش گرفته است، گفت: این بار برخلاف دفعات قبل این رشد تداوم داشته و ورود نقدینگی را نیز باعث شده است. این درحالی است که شاخص کل بورس نیز بعد از مدت‌ها رشد بیش از ۴۵ هزار واحدی در یک روز معاملاتی را تجربه کرد و ارزش معاملات به بیش از بیست هزار میلیارد تومان رسید که فعالان بازار را نسبت به روز‌های هفته آتی خوشبین کرد.
وی افزود: در معاملات هفته آینده شاخص به مقاومت مهمی یعنی سقف کانال نزولی خواهد رسید و احتمال افزایش عرضه در روز‌های ابتدایی هفته دور از ذهن نیست، البته با این تفاوت که این بار به اعتقاد بنده فرصت ورود است نه خروج و این افزایش حجم احتمالی نیز برای شکسته شدن کانال و تغییر روند لازم است.
افشار اظهار داشت: یکی از نکات قابل تامل و تاثیرگذار در هفته آینده تعطیلی اکثر اصناف و بازار‌ها به علت شیوع کرونا است که این امر با توجه به وضع مشابه در ابتدای سال، به خصوص عید نوروز، احتمالا باعث ترغیب اقشار جامعه به سرمایه گذاری در بازار‌های سرمایه گذاری می‎شود و با توجه به عدم جذابیت بازار‌های موازی و سیر نزولی ارز و طلا، بورس و از آن طرف به دلیل اصلاح مناسب و شیب مثبتی که بورس گرفته، بازار سهام می‌تواند مناسبت‌ترین و جذاب‌ترین بازار برای جذب نقدینگی باشد.
این فعال بازار سهام اضافه کرد: در صورت تثبیت شاخص کل بورس در بالای محدوده یک میلیون و ۳۶۰ هزار واحدی مسیر صعود شاخص تا کانال یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحدی هموار است، از سویی بعد از رسیدن به این محدوده مقاومتی باید تحلیل بیشتری نسبت به سهم‌ها داشت و نماد‌های بنیادی و ارزنده‌تر را انتخاب کرد.
وی ادامه داد: به نظر می‌رسد کم کم اعتماد سرمایه گذاران به بازار بورس در حال بازگشت است، از سویی عدم جذابیت در بازار‌های موازی نیز سبب ساز آن شده تا نقدینگی سرگردان به بورس سرازیر شود، بنابراین در چنین شرایطی باید در نظر داشت که بورس می‌تواند این روند صعودی که به خود گرفته را حفظ کند، اما سهام داران می‌بایست این مسئله را در نظر داشته باشند که به سراغ هر سهمی نروند، زیراکه این مسئله با ریسک همراه است. منبع: فرارو لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 بورس سرمایه گذاری در بورس بورس نظر می رسد یک میلیون بازار سهام هفته آینده هزار واحدی بازار ها شاخص کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۷۳۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عوامل رشد شاخص بورس روزهای اخیر چه بود؟

احمد اشتیاقی کارشناس بورس و اوراق بهادار درگفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در خصوص رشد دو روز اخیر بازار سرمایه گفت: رشد بازار در اثر عملکرد توامان چند عامل بود. به هر جهت در هفته‌های گذشته کاهش شدیدی داشتیم و پس از فروکش کردن تنش‌ها در خاورمیانه و کاهش احتمال درگیری مستقیم ایران و رژیم صهیونیستی بازار به نوعی در حال اصلاح خود است.

وی ادامه داد: در شرایطی که فضای غبار آلود سیاسی برطرف شده و به نظر می‌رسد که شرایط روبه آرامش می‌رود، بازار خودش را در معاملات چند روز گذشته نشان داد. علاوه بر این قیمت کامودیتی‌ها (کالا‌هایی که به صورت خام و اولیه تولید می‌شوند) روند رو به رو رشدی داشت.

اشتیاقی تاکید کرد: رقابت روز چهارشنبه هفته گذشته در بورس کالا بر سر محصولات فولاد مبارکه بر پایه دلار آزاد ۶۲ هزار استوار بود که این خود نشانه‌ای است که بازار نظر بر سود آوری از محل رشد قیمتی کامودیتی‌ها دارد. اخبار غیر رسمی نیز تصریح می‌کنند که بانک مرکزی از روند تثبیت قیمت ارزی در حال عقب نشینی است و به احتمال زیاد قیمت دلار نیمایی تا ۵۰ هزار تومان اصلاح می‌شود.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: بازار از مجموعه این عوامل استقبال کرده و طی دو روز گذشته روند مثبتی در رشد شاخص بازار سرمایه شکل گرفت. روند رشد در امروز به دلیل کمبود نقدینگی متوقف شد و از همین رو می‌توان به این نتیجه رسید که انتشار اخبار جدید بورس روز‌های آرامی را داشته باشد.

اشتیاقی گفت: تثبیت شرایط سیاسی و همچنین رشد قیمت دلار نیمایی در سامانه مبادله طلا و ارز می‌تواند بازار سرمایه را به تدریج در شرایط صعودی قرار دهد. شایان ذکر است که به تدریج گزارش‌های ۱۲ ماهه شرکت‌ها نیز منتشر می‌شود و اگر‌«ای پی اس» در عدد خوبی باشد، روند رشد ادامه خواهد داشت.

تا آخر هفته بازار چگونه خواهد بود

این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: با توجه به اینکه قیمت آخرین معاملات روز گذشته کمتر از قیمت پایه سهام‌ها بود امروز بازار سهام به سوی ثبات و یا اندکی کاهشی قدم بردارد. همچنین پیش بینی می‌شود که این روند تا پایان هفته ادامه خواهد یافت. شایان ذکر است که مسیر رشد بازار به تداوم آرامش در فضای سیاسی و همچنین رشد قیمت دلار نیمایی باز می‌گردد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی بورس چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳/ افت بازار سهام، سیگنال فرصت خرید است؟
  •  پیش‌بینی بورس فردا ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • پیش‌بینی بورس فردا سه شنبه ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • ورود ۴۲ میلیارد تومانی نقدینگی حقیقی‌ها به بازار سهام در روز سبز شاخص کل بورس
  • بورس به مدار برگشت؟
  • عوامل رشد شاخص بورس روزهای اخیر چه بود؟
  • صعود شاخص بورس به بالای دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد
  • صعود انفجاری بورس ، سقوط دلار | وقت خرید کدام سهم است؟
  • صعود بورس از منطقه امن