Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- چهاردهمین همایش بین المللی دانش اعتیاد نیز همانند سال‌های گذشته، با حضور و مشارکت ارزنده تمامی صاحبنظران و فعالان حوزه‌های مرتبط در سطح ملی و بین المللی در تاریخ 13 تا 16 آذر به صورت مجازی برگزار خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری آریا، دکتر محمدتقی جغتایی رئیس چهاردهمین همایش بین المللی دانش اعتیاد گفت: در این همایش شاهد ارائه سخنرانی ها، نشست‌های تخصصی، مقالات و سایر تولیدات علمی در رشته‌ها و موضوعات مختلف در حوزه‌های علوم پایه، بالینی خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: این همایش فرصت مغتنمی است تا استادان، صاحب نظران، اندیشمندان، پژوهشگران و دست اندرکاران، در سطح ملی و بین المللی، نقطه نظرات ارزشمند و تجارب گرانقدر خویش را در تمامی موضوعات زیر در حوزه پیشگیری، درمان و توانبخشی اعتیاد به اشتراک گذارند.
آقای دکتر جغتایی افزود: همایش دانش اعتیاد که از سال 1385 راه اندازی شد، از جمله نخستین نشست‌هایی بود که به طیف گسترده‌ای از علوم اعتیاد از مکانیسم‌های پایه تا سیاست گذاری‌ها و مسائل اجتماعی در ایران پرداخته است. این همایش طی دهه گذشته به بزرگترین رویداد علمی در کشور و بزرگترین رویداد منطقه تبدیل شده است.
وی ادامه داد: چهاردهمین همایش دانش اعتیاد مفتخر است که برای نخستین بار در تاریخ خود به انجمن بین المللی طب اعتیاد پیوسته است و نخستین نشست منطقه‌ای آسیایی در این زمینه را ایجاد کرده است که همراه همایش و همزمان برگزار خواهد شد.
وی افزود: محور ویژه همایش امسال «فاصله بین علم و عمل: سازگاری با نیاز‌های نوظهور» است.
آقای دکتر جغتایی گفت: به دلیل بحران کرونا همایش امسال به صورت مجازی برگزار می‌شود. همچنین در همایش پیش رو، یک برنامه ویژه به زبان انگلیسی در موضوعات پیشرفته دانش اعتیاد توسط سخنرانان شناخته شده از سراسر جهان برای مخاطبان بین المللی ارائه خواهد شد.
وی ادامه داد: این رویداد فرصتی عالی برای کارشناسان و درمانگران خواهد بود تا به طور مؤثر، به منظور ارتقای سطح سلامت جامعه و کنترل و کاهش استفاده مواد مخدر، دانش خود را به روز کنند.
وی به محور‌های این همایش اشاره کرد و افزود: پیشگیری، درمان و بازتوانی، کاهش آسیب، معنویت و کاهش تقاضای مواد، حمایت‌های اجتماعی و کاهش تقاضای مواد، سرمایه اجتماعی، مشارکت و مسئولیت مدنی و کاهش تقاضای مواد، قانونگذاری و سیاستگذاری در کنترل و کاهش اعتیاد، آموزش در اعتیاد، توانمندسازی و جامعه پذیری بهبودیافتگان، رفتار‌های اعتیادی، مددکاری اجتماعی و مدیریت مورد درد کترل و کاهش اعتیاد، روانشناسی و اعتیاد، جامعه شناسی و اعتیاد، رفتار‌های جنسی در مصرف مواد، اختلالات همراه روانپزشکی در اعتیاد، مشکلات جسمی در مصرف مواد، پرستاری اعتیاد، درمان و بازتوانی در اعتیاد، مصرف الکل و عوارض آن، اعتیاد در گروه‌های خاص، اعتیاد و ابعاد فرهنگی، ارزیابی آزمایشگاهی و سنجش مواد، اعتیاد و مسائل اجتماعی، اعتیاد و مسائل قانونی، روان درمانی‌های اعتیاد، اعتیاد در کودکان و نوجوانان، ژنتیک و اپی ژنتیک، اعتیاد در زنان، ابعاد شناختی اعتیاد، بیولوژی اعتیاد، رفتار‌های اعتیادی، کاهش آسیب، سیاست‌ها و برنامه‌ها در کاهش تقاضا از محور‌های همایش امسال است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: نخستین نشست دانش اعتیاد بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۷۳۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از ظرفیت هنر و موسیقی در پیشگیری از اعتیاد ضروری است

معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر شناخت نیاز جامعه برای انتقال مفاهیم را از مهمترین نیاز‌های حوزه مقابله با اعتیاد دانست و گفت: هنر و موسیقی بیش از هر متغیر دیگری امروز بر جوانان اثرگذار است و باید از این ظرفیت در حوزه پیشگیری از اعتیاد استفاده حداکثری شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محمد جمالو روز یکشنبه در نشست خبری «جشنواره شعر نفس پاک» که برای نخستین بار با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر و مرکز شعر و موسیقی سرود سازمان صدا و سیما برگزار خواهد شد، افزود: امروز در جنگ تمام عیار در مبارزه با مواد مخدر هستیم و با جان فشانی شهدا شکست رکورد کشف مواد مخدر در جهان نشان از عزم نظام مقدس جمهوری اسلامی در مقابله با این هیولای خانمان سوز دارد.

به گفته وی، امروز اعتیاد در کنار آسیب جسمانی به آسیب روانی برای فرد و جامعه تبدیل شده است که مواجهه با آن نیازمند مقابله چند وجهی به خصوص در حوزه فرهنگی دارد.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت مردمی سازمان درباره ورود مجدد در حوزه اعتیاد گفت: بازگشت دوباره فرد به دامن مصرف مخدر یک پدیده طبیعی در هر نوع بیماری از جمله اعتیاد است و نباید این پدیده را عجیب دانست.

جمالو تاکید کرد: امروز ایجاد باورمندی به عنوان مهم‌ترین خواستگاه در جامعه و هدایت کننده افکار می‌تواند بیش از هر عاملی دیگری در جلوگیری از آسیب اعتیاد و یا مقابله با آن اثرگذار باشد.

وی باورمندی را یک استلزام برای مقابله با پدیده اعتیاد و آسیب آن دانست و گفت: بکارگیری از ظرفیت هنر به خصوص در حوزه نوجوانان و جوانان که بیش از هر زمان دیگری در تیررس اعتیاد قرار دارند ضروری است.

جمالو ضمن بیان اینکه امروز اعتیاد جوانان و نوجوانان را به عنوان قشر آسیب پذیر و تنها در برابر مصرف مخدر هدف قرار داده است، افزود: توسعه فضای اجتماعی و ارتباطات جوانان و نوجوانان را بیش از پیش در معرض اعتیاد قرار داده است.

وی با بیان اینکه به دنبال سیاه نمایی صرف از مواد مخدر نیستیم، افزود: علاوه بر نمایش چهره سیاه اعتیاد، بهره مندی از هنر برای مهارت خودآگاهی و مهارت زندگی بسیار موثر است.

به گفته وی این جشنواره در چهار محور خواهد بود که هفته نخست تیرماه برگزار خواهد شد. محور‌های جشنواره شامل «اعتیاد و عواقب زیان بار آن در زندگی فردی و اجتماعی، آگاهی بخشی در خصوص عواقب ناشی از سو مصرف مواد مخدر، گفتمان سازی و ترغیب و تشویق برای انتخاب سلک زندگی سالم، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تکریم ۴ هزار شهید مبارزه با مواد مخدر» می‌شود.

دیگر خبرها

  • عاقبت فرار از خانه به‌عشق خواستگار شیشه‌ای
  • سی و دومین همایش سالانه بین المللی انجمن مهندسان مکانیک
  • خزعلی: صدای فلسطین نباید خاموش شود
  • نخستین مجموعه خبری ۳۰۰ ثانیه
  • اقدامات فرهنگی برای پیشگیری از اعتیاد در اولویت باشد
  • دستگیری ۲۷ معتاد و خرده‌فروش مواد مخدر در لاهیجان
  • هیچ کمپ ترک اعتیاد غیرمجازی در گلستان وجود ندارد
  • کشفی تازه درباره معتادان به مواد مخدر
  • سن مصرف مخدر‌ ها در کشور به ۲۴ سال رسید
  • استفاده از ظرفیت هنر و موسیقی در پیشگیری از اعتیاد ضروری است