Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با اعلام شکسته شدن بن‌بست در مذاکرات دوحه، دولت افغانستان بار دیگر خواستار اعمال تحریم‌های جدی علیه طالبان از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد شد. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، دولت افغانستان بار دیگر از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست تا تحریم‌های جدی علیه طالبان وضع کند.

شورای امنیت ملی افغانستان، در بیانیه‌ای اعلام کرد که «حمدالله محب» مشاور امنیت ملی این کشور در رابطه با اعمال تحریم‌ها علیه گروه طالبان از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد با تیم نظارت (مانیتورنگ) این سازمان از طریق ویدیو کنفرانس گفتگو کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گفته این شورا، در این کنفرانس مشورتی همچنین در رابطه با شبکه القاعده و داعش نیز بحث و تبادل‌نظر صورت گرفت.

شورای امنیت ملی افغانستان، جزییات بیشتری در این زمینه ارائه نکرده است.

پیش از این اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد که در خصوص روند صلح افغانستان از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شده بود، بر وضع تحریم‌ها علیه طالبان تاکید کرد.

غنی با اشاره به آزادی هزاران زندانی طالبان از زندان‌های افغانستان گفت که اولویت عمده کابل صلح است. وی از شورای امنیت ملل متحد خواست تا یکبار خواست خود را برای یک آتش‌بس در افغانستان ابراز کند تا شرایط برای آمادگی بهتر در راستای مبارزه موثر با موج دوم ویروس کرونا فراهم گردد.

وی همچنین تاکید کرد اجرای تحریم‌ها به‌عنوان ابزاری برای موفقیت در مذاکرات با طالبان مهم است و این تحریم‌ها تنها زمانی می‌تواند موثر واقع شود که هر تغییر در مکانیسم جاری صلح مبتنی بر پیشرفت ملموس در روند صلح باشد.

این در حالی است که امروز برخی منابع افغان از شکسته شدن بن‌بست در مذاکرات دوحه خبر دادند.

شبکه خبری طلوع نیوز افغانستان گزارش داد که بن‌بست در مذاکرات صلح دوحه شکسته شده و هیئت‌های مذاکره کنندۀ جمهوری اسلامی افغانستان و طالبان به توافق دست یافته‌اند.

براساس این گزارش، هیئت‎های مذاکره کننده، توافق کرده‌اند که موافقت‌نامه آمریکا و طالبان، موضع‌گیری‌های سازمان ملل در قبال صلح افغانستان، تعهد هیئت‌های مذاکره کننده و ارادۀ مردم افغانستان را اساس مذاکرات صلح قرار دهند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: تحریم طالبان شورای امنیت دولت افغانستان القاعده شورای امنیت سازمان ملل متحد تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۷۳۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مواضع متناقض آمریکا در باره عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل

با وجود ادعای ایالات متحده در مورد تلاش‌ها برای دستیابی به یک راه حل دو دولتی، واشنگتن معتقد است که عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل به این مساله کمک نمی‌کند.

به گزارش مشرق، لیندا توماس- گرینفیلد سفیر آمریکا در سازمان ملل امروز چهارشنبه مدعی شد که باور دارد یک قطعنامه پیشنهادی برای عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل منجر به راهکار دو دولتی نخواهد شد.

گرینفیلد این اظهارت را در یک نشست خبری در سئول و در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا آمریکا پذیرای برسمیت شناختن درخواست تشکیلات خودگردان فلسطین برای عضویت کامل سازمان ملل است؟، مطرح کرد.

سفیر آمریکا در سازمان ملل ادامه داد: اینطور نمی‌بینیم که اجرای قطعنامه در شورای امنیت ما را به جایی برساند که بتوانیم راه‌حل دو کشوری را به دست آوریم.

او گفت که جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده قاطعانه گفته است که واشنگتن از راه حل دو کشوری حمایت می‌کند و در حال کار است تا این راه حل در اسرع وقت اجرا شود.

به گفته دیپلمات‌های آگاه، انتظار می رود که تشکیلات خودگردان فلسطین شورای امنیت ۱۵ عضوی را در اوایل روز پنجشنبه به رای گیری در مورد پیش نویس قطعنامه ای مبنی بر عضویت کامل در این سازمان جهانی وادار کند. الجزایر به عنوان عضو غیردائم شورای امنیت پیش نویس متنی را اواخر روز سه شنبه منتشر کرد.

درخواست برای عضویت کامل سازمان ملل باید توسط شورای امنیت و سپس حداقل دو سوم از ۱۹۳ عضو مجمع عمومی تصویب شود.

رویترز سه‌شنبه شب خبر داد در گزارش کمیته شورای امنیت درباره پذیرش اعضای جدید که به رویت این خبرگزاری رسیده، آمده است: این کمیته در رابطه با اینکه این درخواست همه معیارهای عضویت را داراست، نتوانست اجماعا به پیشنهادی برای ارائه به شورای امنیت برسد.

«ونسا فریزر» رئیس دوره‌ای شورای امنیت جمعه گذشته اعلام کرد که اعضای کمیته ویژه بررسی اعضای جدید در سازمان ملل قادر به اجماع بر سر عضویت کامل فلسطین در این نهاد بین‌المللی نشد.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • طالبان و همسایگان آن: یک قالب منطقه ای برای غلبه بر چالش‌ها در افغانستان و فراتر از آن
  • درخواست طالبان برای بازگشت مهاجرین به کشور
  • اسرائیل: عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اقدام سیاسی است
  • خبرگزاری تاس: درخواست روسیه از شورای امنیت برای تحریم اسرائیل
  • هشدار خاخام‌های ارشد صهیونیستی درباره حمله به ایران/ سفر امیرعبداللهیان به نیویورک برای حضور در نشست شورای امنیت/ درخواست روسیه از شورای امنیت برای تحریم اسرائیل
  • هشدار خاخام های ارشد صهیونیستی درباره حمله به ایران/ سفر امیرعبداللهیان به نیویورک برای حضور در نشست شورای امنیت/ درخواست روسیه از شورای امنیت برای تحریم اسرائیل
  • درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل
  • رای گیری در مورد عضویت فلسطین در سازمان ملل
  • عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل به رای گذاشته می شود
  • مواضع متناقض آمریکا در باره عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل