Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس مجمع نمایندگان یزد در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: آنچه به صورت جدی در دستور کارش و دیگر نمایندگان استان قرار دارد، پیگیری خط دوم انتقال آب است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ "سیدجلیل میرمحمدی" در نشست خبری که به صورت برخط برگزار شد با تاکید بر اینکه مسئله خط دوم انتقال آب به استان یزد در اولویت نمایندگان استان قرار دارد، اظهار کرد : حیات مردم یزد که در منطقه گرم و خشک ، کم بارش و کم آب زندگی می کنند به آب وابسته است، زیرا آنها گذشته از آب آشامیدنی، برای ادامه فعالیت های صنعتی و معدنی و کشاورزی نیاز به این ماده حیاتی  با ارزش اقتصادی بالا دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به محدودیت منابع آب های شیرین در استان یزد ، حیات مردم این منطقه وابسته به انتقال آب از خارج حوزه داخلی است  و در این ارتباط طرح هایی از انتقال آب از سرشاخه های کارون و خلیج فارس در حال بررسی و در دست اجراست. 

نماینده شهرستان های تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار کرد:موضوع دومی که به جد پیگیر آن است ،احیای وقف است که سرمایه میلیاردی برای استان یزد محسوب می شود و  حمایت از صنعت، جذب سرمایه گذاران خارجی برای استان،  مدیریت بحث کرونا و حمایت از دانشگاه علوم پزشکی یزد از دیگر برنامه های کاری اوست.

رئیس مجمع نمایندگان استان با بیان اینکه استان یزد زیرساخت های لازم برای مقابله با ویروس کرونا را در روزهای ابتدایی نداشت، گفت: اکنون ظرفیت تحت های آی. سی .یو در بیمارستان های استان چهار تا پنج برابر شده است.

میرمحمدی درباره افزایش تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم گفت: ۲۰ سال است که نماینده ای به مجلس اضافه نشده و طبق قانون باید ۴۰ نفر به تعداد ۲۹۰ نفر نمایندگان کنونی اضافه شود.

وی اضافه کرد: تا این لحظه طرح های مختلفی برای افزایش نمایندگان ارایه شده که قرار است ۲ نماینده به استان یزد اضافه شود ولی اینکه به کدام حوزه انتخابیه اضافه شود هنوز مشخص نیست و سناریوهای مختلفی در این مورد وجود دارد.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس از نبود نماینده ای از مجلس در ستاد ملی مبارزه با کرونا انتقاد کرد و افزود: در حالی که قوای قضاییه ،مجریه و نیروهای مسلح کشور نمایندگانی در ستاد یادشده دارند ولی از مجلس نماینده ای در آن حضور ندارد.

وی همچنین درباره بهره برداری از معدن مس دره زرشک و علی آباد شهرستان تفت هم گفت: نظر موافق یا مخالفی در این موضوع ندارد و باید کار کارشناسی در این زمینه انجام شود.

میرمحمدی با اشاره به اینکه نظر موافق و مخالف را در این موضوع شنیده است، تصریح کرد: یک معدن با ذخایر عظیم مس که درآمدزایی خوبی برای دولت و ملت دارد در مقابل آسیب های زیست محیطی هم به ویژه در زمینه منابع آب با بهره برداری از آن وجود دارد باید دقیقا مورد نظر باشد.

وی اضافه کرد: مسوولان معادن مس همواره به مسوولیت های اجتماعی خود در منطقه ای که فعالیت دارند، عمل کرده اند و چنانچه معدن مس دره زرشک و علی آباد آسیب زیست محیطی به ویژه در زمینه منابع آب نداشته باشد با بهره برداری آن موافق است.

نماینده تفت و میبد ادامه داد: مسوولان معدن مس مدعی هستند که کارشناسان دیگری باید برای بهره برداری از این معدن نظر دهند که باید اجازه دهیم آنها به این سمت بروند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی یزد استان مجلس استان یزد نماینده تفت و میبد بهره برداری استان یزد انتقال آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۷۳۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفاع برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران

برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا در واکنش به تصویب قطعنامه ضد ایرانی از ایران دفاع کردنند و اظهار داشتند: این مکان لکه‌ای ننگ بر انسانیت است! - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، «میک والاس» نماینده ایرلند در اتحادیه اروپا گفت: در تحریم‌ها علیه سوریه و ایران دست داشته‌اید، تحریم‌هایی که سالانه ده‌ها هزار نفر را می‌کشد، در حالی که کت و شلوار پوشیده‌اید با رای‌های خود مردم را محکوم به مرگ می‌کنید، برای توجیه اعمال خود آشکارا دروغ می‌گویید؛ کارهای شرورانه‌ای که برای شما ساده است.

«کلر دالی» نماینده ایرلند در اتحادیه اروپا نیز اظهار کرد: همه می‌دانند که اتحادیه اروپا در طول هفت ماه از مخرب‌ترین جنگ تاریخ، نتوانسته اسرائیل را محکوم و تحریم کند اما بلافاصله و به اتفاق آرا ایران را به دلیل انتقام‌جویی قاعده‌مند که حتی کسی را نکشته، محکوم و تحریم می‌کند.

 

.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیگیری و اجرای پروژه‌های شهرستان خلخال در اولویت مدیران باشد
  • تحقق توسعه پایدار با همدلی و انسجام مجلس و دولت
  • بررسی دغدغه‌ی کارگران استان یزد
  • پیشرفت پروژه‌های آبی کردستان به تعامل تمامی واحدها بستگی دارد
  • دفاع برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران
  • ماجرای عجیب رای به مصوبه جنجالی مجلس یازدهم
  • انتقاد نماینده ولی فقیه از دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات
  • افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • تعیین دارایی‌هایی که انتقال آن مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود
  • اظهارات معاون رئیسی درباره تعطیلات آخر هفته، بودجه ۱۴۰۳ و لوایح بررسی نشده در مجلس یازدهم