Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از حضور ظریف وزیر امور خارجه در کنفرانس مجازی افغانستان ۲۰۲۰ در ژنو خبر داد.  به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) از حضور محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در کنفرانس مجازی افغانستان ۲۰۲۰ در ژنو خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



خطیب زاده افزود: کنفرانس‌های ژنو برای افغانستان هر چهار سال یک بار برگزار می‌شود و محور اصلی مباحث آن تعهد کشور‌ها برای برقراری صلح و ثبات و توسعه در افغانستان است.

لازم به ذکر است کنفرانس سالجاری با حضور ۶۶ کشور و ۳۲ سازمان بین المللی به جهت محدودیت‌های ناشی از کرونا به صورت مجازی برگزار می‌شود.

کنفرانس کشور‌های حامی مالی افغانستان، در روز‌های دوشنبه و سه شنبه سوم و چهارم آذر (۲۳ و ۲۴ نوامبر) برگزار می‌شود. این کنفرانس میزان تعهدات مالی کشور‌های کمک کننده برای چهار سال آینده را مشخص می‌کند. بروکسل و توکیو به ترتیب در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۲ میزبان این کنفرانس بودند.

نشست اصلی در روز ۲۴ نوامبر (چهارم آذر) با سخنرانی محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان و آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد افتتاح می‌شود. ریاست نشست را «پیکا اویستو» وزیر خارجه فنلاند، «محمد حنیف اتمر» وزیر خارجه افغانستان و «دبوره لیونز» نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور افغانستان برعهده دارند.

گفتنی است، «میرویس ناب» معاون وزیر امور خارجه افغانستان که ۲۵ آبان ماه در سفری دو روزه برای شرکت در پنجمین دور مذاکرات سند جامع همکاری‌های راهبردی ایران و افغانستان به تهران سفر کرده بود، با ظریف دیدار کرد و با اشاره به اهمیت کنفرانس ژنو برای افغانستان گفت که خواهان حضور فعال ایران در این کنفرانس است و ظریف هم اعلام کرد که ایران در سطح عالی در کنفرانس مزبور شرکت خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه وزارت امور خارجه کنفرانس مجازی افغانستان امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۷۳۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«اسماعیل هنیه» وارد تهران شد

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس برای دیدار و گفتگو با امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران وارد تهران شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس قرار است امروز با امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران دیدار و درباره تحولات سیاسی و میدانی جاری در غزه گفتگو کند.

طرفین پس از این دیدار کنفرانس مطبوعاتی مشترکی را برگزار خواهند کرد.

این اولین دیدار وزیر خارجه کشورمان با هنیه پس از قطعنامه آتش بس شورای امنیت سازمان ملل و ششمین دیدار پس از آغاز جنگ غزه و گسترش جنایات صهیونسیت هاست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سفر امیر عبداللهیان به عشق‌ آباد
  • وزیر امور خارجه در راه ترکمنستان
  • امیرعبداللهیان به ترکمنستان می‌رود
  • روایت محمدجواد ظریف از آغاز روند آستانه درباره سوریه/ از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی دستور دادند دکتر دهقان در نشست ها با روسیه و ترکیه شرکت نکند/ بخش نظامی ما از ابتکاری که ایران آغاز کرد، کنار گذاشته شد
  • افشاگری ظریف در خصوص عدم احیای برجام در تابستان + فیلم
  • دیدار سفیر ایران با معاون وزیر خارجه عربستان
  • استقبال امیر عبدالهیان از اسماعیل هنیه + فیلم | آغاز مذاکرات وزیر امور خارجه با رئیس دفتر سیاسی حماس
  • «اسماعیل هنیه» وارد تهران شد
  • بررسی تحولات افغانستان محور گفتگوهای وزرای خارجه انگلیس و پاکستان
  • ظریف : چون از آمریکا آمدم خودی محسوب نمی‌شدم/ برای کشت بادمجان در این دولت گفتند شش ماه صبر کنید، از برجام توقع داشتند یکی دو ماهه جواب دهد!