Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس، با امضای معاون اول رئیس جمهور، مصوبه مربوط به صدور مجوز امضای موافقتنامه تأسیس مرکز منطقه ای آموزشی و پژوهشی مدیریت خطرپذیری و تاب آوری زلزله برای غرب و مرکز آسیا صادر شد.

هیات وزیران در جلسه مورخ ۲۸ آبان ۱۳۹۹، با صدور مجوز به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای مذاکره، پاراف و امضای موقت موافقتنامه بین جمهوری اسلامی ایران و سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد در خصوص تأسیس مرکز منطقه ­ای آموزشی و پژوهشی مدیریت خطرپذیری و تاب­آوری زلزله برای غرب و مرکز آسیا موافقت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدف اصلی مرکز یاد شده، کمک به کشورهای واقع در غرب و مرکز آسیا در زمینه مدیریت کاهش ریسک زلزله و توسعه روش های مناسب جهت ایجاد تاب آوری نسبت به زلزله های احتمالی براساس خصوصیات فیزیکی، اجتماعی – اقتصادی و فرهنگی است و به شکل یک بستر پژوهشی و آموزشی در زمینه پیشگیری و آمادگی عمل می کند.

همچنین تأکید اصلی فعالیت های این مرکز بر انجام تحقیقات، برگزاری دوره های آموزشی تخصصی، ارایه توصیه های سیاستگذاری، تسهیل انتقال فناوری و ترویج همکاری و تبادل تجربیات منطقه ای است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: زلزله رئیس جمهور مدیریت فناوری تاب آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۷۳۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت‌نام ۸۰۰۰ شهروند تبریزی در سامانه جمع‌آوری پسماند بهروب

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز از ثبت‌نام ۸۰۰۰ نفر از شهروندان تبریزی در سامانه جمع‌آوری هوشمند پسماند بهروب خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، حبیبه هراتی صبح امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سیستم جمع آوری هوشمند پسماند خشک فعالیت خوبی داشته و پس از کلان‌شهر مشهد، فعال‌ترین شهر در این حوزه تبریز است.

وی افزود: ثبت‌نام هشت هزار نفر در طول سه ماه گذشته در سامانه بهروب آمار خوبی است، اما کافی نیست و باید تلاش بیشتری در این حوزه انجام داد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز با اشاره به زیرساخت‌های تفکیک از مبدا پسماند شهری، خاطرنشان کرد: تفاهم نامه‌ای با ۶۰۰ مدرسه در نقاط مختلف شهر برای استفاده از بهروب منعقد کرده و مقرر شد پسماند مدارس ۳۰ درصد بالاتر از قیمت پایه خریداری شود.

هراتی ادامه داد: ۳۰ درصد عوارض شهروندی کسانی که با سازمان مدیریت پسماند همکاری می‌کنند دریافت نمی‌شود.

کد خبر 747434

دیگر خبرها

  • استفاده از درس آموخته‌های سیل ۱۴۰۳ در بحران‌های احتمالی ناشی از آب در پایتخت
  • نقش توجه به پژوهش‌های علمی در مدیریت بلایای طبیعی بی‌بدیل است
  • برگزاری نشست آب، صلح و تاب آوری
  • امضای تفاهم‌نامه علمی پژوهشی دانشگاه آزاد و دادگستری شاهرود
  • دهقانی فیروزآبادی: «مرکز ملی هوش مصنوعی» به زودی تأسیس می‌شود
  • ثبت‌نام ۸۰۰۰ شهروند تبریزی در سامانه جمع‌آوری پسماند بهروب
  • زلزله مرزن آباد مازندران خسارتی نداشت
  • زلزله در اتاق مدیریت پرسپولیس/ درویش رفتنی شد؟
  • توجه به مقوله حجاب و عفاف مهم‌ترین رکن در سعادت جامعه است
  • از خط قرمز برداشت از آب‌های زیرزمینی عبور کرده‌ایم