Web Analytics Made Easy - Statcounter

واحد گازی شماره 10 نیروگاه ری به شبکه سراسری برق کشور پیوست.

به‌گزارش «انرژی امروز» از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، این واحد که طبق برنامه زمانبندی و با هماهنگی مرکز کنترل شبکه برق ایران به منظور حفظ آمادگی و تولید پایدار انرژی از مدار خارج شده بود، پس از انجام تعمیرات و بازدید دوره‌ای دوباره به مدار تولید بازگشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شایان ذکر است، در طول تعمیرات و بازدید مسیر داغ واحد شماره 10 هیتاچی که توسط متخصصان نیروگاه ری انجام شد، در اقدامی بی‌سابقه و در مدت 25 روز اقداماتی از قبیل تعویض روتور ژنراتور و انجام تست‌های لازم، تعویض تمامی پره‌های متحرک و ثابت توربین، تعویض روغن واحد، انجام تست‌های غیر مخرب، دمونتاژ و رفع عیب و تعویض قطعات معیوب محفظه احتراق، تعویض فیلترها و … صورت پذیرفت.

برچسب هاایران پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون) وزارت نیرو

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: ایران وزارت نیرو آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی نفت خام وزارت نفت وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۷۳۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پسروی آب دریا چالش بزرگ فراروی نیروگاه نکا

به گزارش خبرنگار مهر، نورالله ادیبی پیش ازظهر سه شنبه در نشست مدیرعامل عامل شرکت توزیع برق مازندران و گلستان با اشاره به تهیه ۱۰ برنامه عملیاتی در نیروگاه نکا گفت: از این تعداد ۴ برنامه در حال انجام است و دو واحد و تعمیرات دو واحد بخار انجام و یک واحد نیز برای تعمیرات از امروز از مدار خارج شد.

وی با بیان اینکه برنامه تعمیرات اساسی نیز در میانه راه قرار دارد، اظهار امیدواری کرد که این طرح نیز تا نیمه اردیبهشت به پایان رسد.

وی تأمین لوازم یدکی را یکی از گلوگاه‌های جدی در تعمیرات بیان کرد و گفت: برای تأمین این قطعات نیازمند بودجه و اعتبار بالایی است و هماهنگی‌های لازم با شرکت مادر تخصصی و غیر صورت گرفته است.

ادیبی ادامه داد: از ۴ واحد بخار ۲ واحد کار تعمیرات آن انجام شد و یک واحد آن تأمین اعتبار و تا نیمه اردیبهشت انجام می‌شود و واحد دیگر نیز تا پایان اردیبهشت ماه اورهال می‌شود.

مدیر تولید برق نیروگاه نکا گفت: بزرگترین چالش فراروی این نیروگاه در سال گذشته تأمین آب بود که امسال این مشکل برطرف می‌شود.

وی با اشاره به پسروی آب دریا اجرای طرح‌های اساسی را برای حل مشکل فراگیر نیروگاه لازم دانست و گفت: لایروبی کانال آبرسانی از جمله درخواست بود که وزارت نیز به این مسئله ورود پیدا کرده است و طبق برنامه‌ریزی خوشبین و امیدوار هستیم که ۴ واحد نیروگاهی با لایروبی صورت گرفته کانال انتقال آب از محدودیت خارج شوند.

وی با بیانی که سطح آب دریا برای نیروگاه تعیین کننده است گفت اگر لایروبی نیز انجام شود معیار سطح حفاظت وب‌های ما مسئله مهمی است و شواهد نشان می‌دهد که امسال بتوانیم تا تحت زیادی از محدودیت خارج شویم.

ادیبی پس روی آب دریا را یکی از نگرانی‌های عمده بیان کرد و گفت: میزان پسروی طی سال‌های اخیر از ۱۰ سانتی‌متر به ۲۵ سانتی‌متر رسیده است و اگر افت سطح آب دریا امسال سرعت نگیرد نیروگاه نکا محدودیت‌های قبلی برای تولید انرژی خارج می‌شود.

کد خبر 6079766

دیگر خبرها

  • اطلاع‌رسانی آژانس درباره وضعیت تاسیسات هسته‌ای ایران بعد از شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان
  • خارج شدن واحد یک نیروگاه حرارتی بیستون
  • آغاز طرح واکسیناسیون سراسری دام علیه بیماری تب مالت از اردیبهشت
  • بازگشت واحد ۴ بخار نیروگاه نکا به مدار تولید
  • رئیس شورای اطلاع رسانی دولت : قرار نیست تغییری در تیم اقتصادی دولت انجام‌ گیرد
  • خلجی: تیم اقتصادی دولت تغییر نمی‌کند/ هدف‌گذاری برای کاهش تورم
  • برخورداری از خدمات صندوق عشایری و روستایی با تولد فرزند سوم
  • مسائل ازدواج آسان و فرزندآوری در استان بوشهر احصا شود
  • پسروی آب دریای خزر چالشی بزرگ برای نیروگاه نکا
  • پسروی آب دریا چالش بزرگ فراروی نیروگاه نکا