Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-03-28@17:04:00 GMT

زائر « رضوان» شوید

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۷۴۰۹۸

زائر « رضوان» شوید

قدس/حسین مروج این روزها همه در مورد نرم‌افزارهای موبایلی یا همان اپلیکیشن‌ها صحبت می‌کنند.

طبق گفتار متخصصان از همین حالا می‌توان به سادگی و با قطعیت بالایی پیش‌بینی کرد که در آینده نزدیک تعداد زیادی از کارها و مشاغل کوچک و بزرگ به ابزارها و دستگاه‌های همراه وابسته خواهند شد و در قالب نرم‌افزارهای موبایلی به بشریت خدمت‌رسانی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروزه با توجه به وابستگی بسیار زیاد بشر به تلفن همراه‌، این وسیله کوچک اما کاربردی تبدیل به یک بخش مهم و حیاتی از زندگی افراد شده‌ است و علت محبوبیت آن هم استفاده از انواع مختلف نرم‌افزارهای موبایلی کاربردی و جذاب است که هر روز توسعه داده می‌شوند.

رضوان؛ نرم‌افزاری کاربردی

یکی از همین نرم‌افزارهای موبایلی کاربردی و جذاب که تاکنون بیش از 3میلیون و 555 هزار مورد نصب و طبق نظر کاربران در سایت‌های معتبر، بسیار کاربردی و حس و حال خوب داشته، نرم‌افزار موبایلی رضوان است. این اپ که نخستین نرم‌افزار موبایلی رسمی آستان قدس رضوی به شمار می‌رود افزون بر خدمات متعدد روزانه قلب‌های هزاران نفر را معطوف به بارگاه منور امام رضا(ع) می‌کند.مهندس محسن غلامی، مدیر مرکز فناوری اطلاعات آستان قدس رضوی، نرم‌افزار موبایلی رضوان را یک نوع از خدمات مجازی و دیجیتالی حرم امام رضا(ع) برای عموم مردم معرفی می‌کند و می‌گوید: طراحی نرم‌افزار موبایلی رضوان به گونه‌ای است که افزون بر زائران در حرم، عموم دلدادگان به حضرت رضا(ع) نیز می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

خدمات متعدد رضوان

وی در بخش دیگری از سخنانش می‌افزاید: غالباً زائران و مجاوران حضرت رضا(ع) اپ رضوان را به عنوان درگاهی برای رسیدن به غذای حضرتی می‌شناسند در حالی که این نرم‌افزار موبایلی دارای خدمات متنوع و متعددی چون آشنایی با امام رضا(ع)، راهنمای زائر و حرم‌شناسی، نقشه حرم مطهر با نمایش موقعیت زائر در حرم، فهرست مراسم‌های حرم (روز جاری و روزهای آینده)، قرآن کریم با امکان فعال و غیرفعال کردن ترجمه، آداب زیارت و ادعیه منتخب زیارت امام، پخش زنده صحن‌ها و مراسم‌های حرم، ویدئوکلیپ‌های برگزیده از مراسم‌های حرم، امکان پرداخت اینترنتی خیرات و نذورات، تقویم مناسبت‌ها و اوقات شرعی شهرها، پاسخگویی به سؤالات دینی با نمایش سؤالات پرتکرار، نقشه شهر مشهد مقدس، آدرس پارکینگ‌های عمومی حرم مطهر و شهر مشهد با مسیریابی، کتابخانه رضوی و... است.

غلامی می‌گوید: رضوان بستری برای به عرضه گذاشتن محتوای فرهنگی مذهبی آستان قدس در فضای مجازی است که در همین راستا در دهه پایانی ماه صفر تعداد 78 ویدئوکلیپ توسط معاونت تبلیغات اسلامی و مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی در این بستر بارگذاری شده است. وی می‌افزاید: بر اساس آمار گوگل آنالیتیکز؛ در دهه پایانی ماه صفر بیش از 250 هزار کاربر به صورت برخط از امکانات رضوان بهره‎مند شده و در مجموع بیش از 7 میلیون بار از صفحات آن بازدید شده است. ماندگاری کاربران در رضوان در این روزها به طور میانگین 10 دقیقه بوده است.

بیشترین کاربرد مخاطبان از رضوان

وی ادامه می‌دهد: بیشترین کاربرد مخاطبان از رضوان در دهه آخر صفر به ترتیب کتب و ادعیه، پخش زنده مراسم و مهمان‌سرا و مشاهده ویدئوهای ضبط شده مراسم بوده که کاربران خارج از مشهد بیشترین سهم بهره‎مندی از پخش زنده را داشته‌اند.مدیر مرکز فناوری اطلاعات آستان قدس رضوی می‌گوید: با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا، اغلب زائران و مجاوران برای زیارت از کتاب‌های دعای شخصی و یا نرم‌افزارهای موبایلی استفاده می‌کنند بنابراین 31 درصد از بازدیدها از کتاب‌های دعای رضوان بهره‎مند شده‌اند.وی ادامه می‌دهد: نرم‌افزار موبایلی رضوان به صورت آنلاین و آفلاین قابل استفاده است و همین امر موجب شده تا خیلی از کاربران در زمان تشرف به حرم به ویژه در روزهای کرونایی برای قرائت ادعیه و زیارات از این نرم‌افزار بهره‌مند شوند.

به‌روزرسانی جدید نرم‌افزار رضوان

مدیر مرکز فناوری اطلاعات آستان قدس رضوی در ادامه به به‌روزرسانی جدید نرم‌افزار رضوان اشاره و بیان می‌کند: سعی ما بر این بوده که نرم‌افزار موبایلی رضوان در هر سال چندین بار با قابلیت‌های جدید به‌روزرسانی شود و این فرایند هم مبتنی به نیاز مخاطبان و آمادگی آستان قدس در ارائه سرویس‌های الکترونیکی جدید صورت می‌گیرد. وی ادامه می‌دهد: کاربران نرم‌افزار موبایلی رضوان در به‌روزرسانی جدید می‌توانند از قابلیت‌هایی چون ثبت نام زیارت نیابتی، جست‌وجو در نقشه حرم، مشاهده مکان برگزاری مراسم در نقشه حرم و اسلاید خبر بهره‎مند شوند.وی در ادامه درباره انگیزشی بودن نرم‌افزار موبایلی رضوان مطالبی را بیان و ابراز می‌کند: اپ رضوان برای فعالیت کاربران امتیازاتی را در نظر گرفته است، کاربران پس از کسب حداقل امتیاز مشخص شده از ورود به قرعه‌کشی سالیانه هدایای فرهنگی و متبرک حرم مطهر بهره‌مند خواهند شد.غلامی ادامه می‌دهد: مشاهده آیات و احادیث، نشر معارف رضوی، مشارکت در بخش نذورات و خیرات، مشارکت در نظارت مردمی بر آستان و ارسال گزارش، معرفی نرم‌افزار موبایلی رضوان به دیگران و شرکت در نظرسنجی‌ها از شاخصه‌های امتیازدهی در نرم‌افزار موبایلی رضوان به شمار می‌رود.

وی تصریح می‌کند: مبتنی بر همین امتیازات در سال جاری به 888 نفر هدیه متبرک فرهنگی، 88 نفر کمک هزینه سفر به مشهد مقدس و هشت نفر تشرف در مراسم غبارروبی روضه منوره (البته پس از بین رفتن ویروس منحوس کرونا) اعطا شده است. مدیر مرکز فناوری اطلاعات آستان قدس رضوی خاطرنشان می‌کند: نظرهای کاربران در سایت app.razavi.ir  و درگاه‌هایی که نرم‌افزار موبایلی رضوان را دانلود می‌کنند به طور قطع برای به‌روزرسانی‌های جدید رضوان ارزشمند و کاربردی خواهد بود.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: نرم افزار رضوان حرم مطهر رضوی نرم افزارهای موبایلی ادامه می دهد بهره مند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۷۴۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رضوان موتو مجومرد قهرمان مسابقات والیبال آزاد جام رمضان

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، تیم والیبال رضوان موتو مجومرد در رده سنی آزاد در مسابقات جام رمضان شهرستان اشکذر موفق شد در یک رقابت حساس و نفس‌گیر در دیدار پایانی در حالیکه دو دست اول را از دست داده بود، سه دست پایانی را با برد پشت سر گذاشته و به مقام قهرمانی این مسابقات دست یابد.  تیم مجومرد در مرحله نیمه نهایی با شکست دادن تیم اشکذر مدافع عنوان قهرمانی به مرحله نهایی راه پیدا کرده بود.  در پایان این مسابقات بعد از مجومرد تیم‌های ابراهیم آباد و اشکذر به ترتیب بر سکو‌های دوم و سوم قرار گرفتند.  این مسابقات با حضور هشت تیم به میزبانی دهیاری رستاق در سالن ورزشی شهدای بندر آباد برگزار شد.  همچنین تیم والیبال نونهالان مدرسه امیدان مجومرد در جمع شش تیم شرکت کننده به مقام قهرمانی رسید.

دیگر خبرها

  • رفع مشکل افت فشار شبکه آبرسانی شهرک رضوان بندر امام خمینی
  • آلمان چهار آتشبار پاتریوت دیگر به آمریکا سفارش داد
  • تصویب ۲ مصوبه برای مقابله با تخریب سیل در «رضوان کالپوش»
  • رضوان موتو مجومرد قهرمان مسابقات والیبال آزاد جام رمضان
  • پیگیری علل و پیگیری رفع خسارات ناشی از سیل در رضوان
  • طمع بر سر حکمرانی، اندیویا را به چالش کشید!
  • نرم‌افزار سوء نقش نظارتی مردم را پررنگ می‌کند
  • عرضه نرم افزار «جامع تفاسیر نور» در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم 
  • آخرین جزئیات از سیل کالپوش+ فیلم
  • سیل در رضوان کالپوش