Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجتبی یوسفی با اشاره به حادثه ای که برای زن بندرعباسی رخ داد، به لزوم بزخورد با ویلاهای گران قیمت و حل مشکل مسکن محرومین تاکید کرد.

به گزارش برنا؛ چند روز گذشته فیلمی در فضای مجازی منتشر شد که در آن ماموران شهرداری بندرعباس در حال تخریب خانه یک زن سرپرست خانوار هستند. شهرداری بندرعباس درباره این ماجرا گفت که منزل این خانم در زمین‌های تصرفی ملی ساخته شده بود و ساخت و ساز آن غیر قانونی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنوز این فیلم در انواع و اقسام شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود و مورد سوءاستفاده رسانه‌های معاند قرار گرفته است. سوال اصلی که در این شرایط مطرح می‌شود، این است حال که طبق قانون ساخت و سازهای غیرقانونی باید قلع و قمع شوند، بهتر نیست با کمک نهادهایی چون کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی و هر نهاد حمایتی دیگری این کار را انجام داد تا حاشیه‌های اینچنینی ایجاد نشود و دست مایه‌ای برای رسانه‌های معاند قرار نگیرد؟!

مجتبی یوسفی، نماینده مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار برنا با تاکید بر حل مشکل مسکن برای مردم به ویژه محرومین گفت: ما باید این واقعیت را بپذیریم که اکنون در کشور، حاشیه نشینی و سکونتگاه‌های غیرمجاز وجود دارد و همه مسئولان ذی ربط از مجلس گرفته تا دولت و شهرداری‌ها باید برای این موضوع تمهیداتی در نظر بگیرند تا بالاخره مشکل مسکن در کشور به ویژه برای محرومین حل شود.

او افزود: اگر چنین باوری را داشته باشیم، تصمیم‌هایی که می‌گیریم تاثیرگذار خواهد بود اما اگر اینچنین نباشد و همیشه به سمت قوه قهریه حرکت کنیم و تصمیم‌های خلق الساعه بگیریم، همین حواشی که هر از گاه می‌بینیم به وجود می‌آید.

یوسفی تصریح کرد: چنین برخوردهایی برای کشور و نظام هزینه خواهد داشت و مشکلی از مشکل‌های ما را حل نمی‌کند درواقع تصمیم‌های عجولانه که فاقد برنامه‌های بلندمدت است چیزی جز هزینه برای کشور و نظام به همراه ندارد.

سخنگوی فراکسیون شوراها، مدیریت شهری و روستایی درمورد نحوه برخورد با ساخت و سازی غیرقانونی گفت: کاش همانطور که شهرداری‌ها در برخی موضوعات اینگونه بد عمل می‌کنند از آن طرف هم با افراد بانفوذی که اراضی ملی را تصرف می‌کنند و ویلاهای چندصد میلیاردی می‌سازند، برخورد کند.

او در پاسخ به این سوال که بهترین نحوه برخورد با ساکنان این مناطق چیست؟ بیان کرد: به اعتقاد من مشکل مسکن را باید از ریشه حل کرد و برای مسکن محرومین فکری کرد. یک زمانی مسکن مهر برخی محرومین را صاحبخانه کرد، هرچند این طرح ایراداتی داشت اما انتظار می‌رفت اشکالات آن را برطرف کنند.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: اکنون رهن و اجاره برای برخی از افراد آرزو شده است دیگر چه برسد به خرید مسکن و سرپناه توسط محرومین پس وقتی سرمنشاء مشکلات مسکن حل نشود و برای آن فکری نکنیم مشکل سکونت‌گاه‌های غیرمجاز هم حل نمی‌شود.

یوسفی اظهار کرد: باید جلوی افرادی که اراضی ملی را غارت می‌کنند و ساخت و ساز انجام می‌دهند گرفته شود و برای افرادی هم که سالیان سال است در سکونتگاه‌های غیرمجازی زندگی می‌کنند، فکری شود چون برخی از این افراد محروم 20 سال در این مناطق زندگی می‌کنند و باید مشکل مسکن آنها حل شود.

//انتهای پیام: 3

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: رسانه کمیته امداد امام خمینی مجلس شورای اسلامی مسکن نماینده مجلس شورای اسلامی مشکل مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۷۴۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری قزوین پاسخگوی مکاتبات شورا درباره جذب نیروی غیرقانونی باشد

عضو شورای اسلامی شهر قزوین بر لزوم پاسخگویی مدیریت شهری نسبت به مکاتباتش مبنی بر جذب نیروی غیرقانونی تأکید کرد و گفت: شهرداری قزوین همچنین درباره استفاده از نیروهای بازنشسته پاسخگو باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، قاسم الله‌یاری امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در جلسه علنی شورای شهر در طرح دیدگاه خود پیرامون لایحه دریافت تسهیلات از بانک شهر برای تکمیل پروژه‌های عمرانی اظهار کرد: دریافت تسهیلات اتفاق خوبی است که می‌تواند منجر به تکمیل و بهره‌برداری بسیاری از پروژه‌های نیمه‌تمام شود.

وی افزود ضرورت دارد تا به مانند دیگر کلان‌شهرها بتوانیم از ظرفیت بانک شهر برای اخذ تسهیلات بیشتر استفاده کنیم و نباید این تسهیلات صرف پرداخت حقوق و هزینه‌های جاری شود؛ در ضمن مدیریت شهری قزوین باید پرداخت مطالبات و اجرایی شدن مصوبات کمیسیون فرهنگی در حوزه مساعدت‌ها را تسریع کند.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین همچنین بر لزوم پاسخگویی مدیریت‌شهری قزوین نسبت به مکاتبات مبنی بر جذب نیروی غیرقانونی تأکید کرد و گفت: شهرداری قزوین درباره استفاده از نیروهای بازنشسته در شهرداری و موارد دیگر که به شهرداری اعلام شده پاسخگو باشد.

الله‌یاری همچنین به موضوع ساخت مستند ایران‌گرد توسط جواد قارایی اشاره کرد و افزود: با نظر و موافقت شورای اسلامی شهر قزوین در سال گذشته ساخت مستند از جاذبه‌های گردشگری فرهنگی و تاریخی قزوین توسط جواد قارایی تهیه‌کننده مستند ایران‌گرد به تصویب رسید، اما متأسفانه تاکنون قرارداد کار منعقد نشده است.

وی در تذکری خواستار تسریع در روند انعقاد قرارداد ساخت مستند ایران‌گرد توسط مدیریت شهری قزوین شد و ادامه داد: با توجه به اینکه ممکن است فصل کاری برای تصویر برداری را از دست بدهیم، به همین خاطر ضرورت دارد تا در اسرع وقت قرارداد این مستند منعقد شود و کار عوامل اجرایی مستند کلید بخورد.

کد خبر 747664

دیگر خبرها

  • شهرداری قزوین پاسخگوی مکاتبات شورا درباره جذب نیروی غیرقانونی باشد
  • اعتبار هشت هزار میلیاردی برای مسکن نیرو‌های مسلح
  • کمک به رفع مشکل ۳ واحد تولیدی در گلستان
  • کمک به رفع مشکل واحدهای تولیدی
  • کمک هزینه IOC در تیراندازی به افرادی که باید می رسید نرسید
  • چرا دانلود غیرقانونی آهنگ را دوست داریم؟
  • برخورد با مراکز غیرمجاز سقط جنین به‌صورت جدی دنبال می‌شود
  • برخورد شدید با مراکز سقط جنین غیرقانونی در زنجان صورت می گیرد
  • هزینه کرد شهرداری این شهر بدون ابلاغ بودجه، غیرقانونی است
  • هزینه کرد شهرداری مشهد بدون ابلاغ بودجه، غیرقانونی است