Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین آرگیو، دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت:با همکاری امام جمعه، سپاه ، بسیج، روحانیت مساجد و نیروهای جهادی بسته‌های معیشتی بین نیازمندان شهرستان فسا توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: افراد به محض ورود به زندان و یا کمپ های ترک اعتیاد تحت معاینه پزشک مربوط قرار می گیرند و به مدت ۲ هفته در قرنطینه به سر می برند همچنین تمام پروتکل‌های بهداشتی مبارزه با بیماری کرونا در زندان و در کمپ های ترک اعتیاد به شدت رعایت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار فسا اظهار داشت: در شهرستان فسا تمام افراد مبتلا به کرونا که برای تنفس نیاز به اکسیژن داشته باشند در بیمارستان در بخش مربوط به بیماران کرونایی و تحت نظر پزشک معالج قرار می گیرند و تا برطرف نشدن مشکل تنفسی به هیچ وجه از بیمارستان مرخص نمی شوند.

وی بیان کرد: اگر در موج های اول و دوم کرونا تعداد فوتی های ناشی از این بیماری کم بود اما متاسفانه در موج سوم تعداد فوتی های ناشی از آن بسیار بیشتر شده است.

معاون استاندار فارس گفت: افرادی که در شهرستان فسا به علت ابتلا به بیماری کرونا فوت می کنند با توجه به نظر خانواده هایشان در شهر و دیار خود و در مکان های از پیش تعیین شده و طبق پروتکل های بهداشتی به خاک سپرده می شوند.

آرگیو اضافه کرد: شهرستان فسا از حیث رعایت پروتکل های بهداشتی بسیار خوب عمل کرده است اما شرایط فعلی بسیار حساس است و نیاز است که در زمینه اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی بیشتر از گذشته تلاش کنیم.

 وی از خدمات ارزنده خبرنگاران و فعالان رسانه ای که در امر آگاهی بخشی، اطلاع رسانی و جلب مشارکت مردم در زمینه پیشبرد مناسب برنامه های ابلاغی ستاد ملی و استانی پیشگیری و مقابله با کرونا تلاش می کنند قدردانی کرد.

فرماندار فسا بیان کرد: شیوع بیماری کرونا در کشور و استان ما، با همه سختی ها، مرارت ها و تلخی ها، جلوه های کم نظیر و قابل ستایشی از شکوه همبستگی، همدلی، وحدت ملی و روحیه نوع دوستی و ایثارگری مردم دلسوز و فداکار ایران اسلامی را به نمایش گذاشت.

فرماندار فسا گفت: اولویت اصلی و اساسی دولت در سال ۹۹ امنیت ، معیشت و سلامتی مردم بودکه متاسفانه با شیوع ویروس کووید ۱۹ مردم در روزهای سختی به سر می برند.

آرگیو اضافه کرد: از زمان شروع موج سوم کرونا تاکنون و در قالب اجرای پروتکل های بهداشتی تعداد ۳۰۰ بازرسی از واحدهای صنفی شهرستان فسا  انجام شده است که این موارد با شروع محدودیت های جدید هم شدت یافته است در این بازرسی ها به ۳۵ واحد صنفی تذکر کتبی داده شده و ۲۰ واحد صنفی  هم طبق هماهنگی با مقام قضایی پلمب شدند.

شهرستان فسا در فاصله ۱۳۰کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا فسا استانداری فارس فاصله گذاری اجتماعی فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا فسا استانداری فارس فاصله گذاری اجتماعی فارس ویروس کرونا فسا استانداری فارس فاصله گذاری اجتماعی فارس اخبار کنکور پروتکل های بهداشتی فرماندار فسا شهرستان فسا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۷۴۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غربالگری شنوایی ۱۱هزار نوزاد در خراسان شمالی

دکتر جواد شاهین‌فر با اشاره به تحت پوشش قرار گرفتن ۱۰ هزار و ۹۷۰ نوزاد متولد شده در برنامه غربالگری شنوایی دانشگاه در سال گذشته، اظهار کرد: با توجه آمارهای جهانی کم شنوایی و پیش بینی افزایش این آمار در کودکان، برنامه های بهداشتی پیشگیری، شامل غربالگری برای تشخیص زودهنگام در این گروه سنی در دانشگاه انجام می‌شود. وی با بیان اینکه بر اساس مطالعات انجام شده ۵.۲ درصد از کودکان در بدو ورود به مدرسه و ۱۱ تا ۱۵ درصد از کودکان محصل، نشانه هایی از آسیب شنوایی را دارند، اعلام کرد: برای شناسایی این کودکان، برنامه غربالگری شنوایی جزو برنامه نظام مراقبت بیماری های غیرواگیردار گنجانده شده است؛. در حال حاضر برنامه غربالگری شنوایی نوزادان در هنگام ترخیص از بیمارستان‌های استان توسط شنوایی شناسان و غربالگران آموزش دیده با همکاری سازمان بهزیستی انجام می شود. وی تصریح کرد: طبق آمارها در سال گذشته بیش از ۱۰ هزار نوزاد متولد شده تحت پوشش برنامه غربالگری شنوایی قرار گرفته و ۱۶۳ نوزاد به مرحله مداخله و از این تعداد ۳۵ نوزاد برای درمان از سمعک و ۱۴۲ نوزاد نیز با روش های جراحی و طبی تحت پوشش قرار گرفته اند. دکتر شاهین‌فر، افزایش جمعیت سالمندی، افزایش عوامل خطر مانند ابتلا به عفونت های گوش و دیگر عفونت‌ها از جمله بیماری هایی مانند سرخک و سرخجه، استفاده بی رویه و نابجا از داروهای آسیب رسان به شنوایی، قرار گرفتن افراد در معرض اصوات بلند درمحیط های شغلی و نظامی، استفاده بی رویه از تلفن های همراه و دستگاه های صوتی شخصی را از دلایل اصلی افزایش آمار کم شنوایی عنوان کرد. وی یکی از مهم ترین اقدامات برای محافظت از قدرت شنوایی را انجام مراقبت ‌های شنوایی عنوان کرد و گفت: بدین منظور لازم است واکسیناسیون کودکان علیه بیماری‌های عفونی به موقع انجام شود. همچنین در صورت ابتلا به بیماری و عفونت‌های گوش از خود درمانی خودداری کنند و با مراجعه به پزشک، عفونت به طور کامل درمان شود. رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تاکید کرد: ممانعت از ورود اجسام نوک تیز، استفاده از وسایل محافظت شنوایی در صورت مواجهه شغلی با صداهای بلند و محدود کردن استفاده بی رویه تلفن همراه و وسایلی نظیر هدفون و هدست از جمله مواردی است که برای مراقبت ‌از شنوایی توصیه می شود. وی همچنین توصیه کرد چنانچه فردی در مواجهه با عوامل آسیب‌رسان به گوش و شنوایی قرار دارد باید جهت بررسی وضعیت شنوایی به کارشناسان شنوایی سنجی و یا متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کند. وی با اشاره به ضرورت انجام آزمایشات غربالگری شنوایی در نوزادان به عنوان یکی از وظایف والدین برای مراقبت از شنوایی نوزاد، بیان کرد: از هر هزار تولد زنده، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شوند./ خراسان شمالی _خبرنگار جام جم _اسدالله ابراهیمی

دیگر خبرها

  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • غربالگری شنوایی ۱۱هزار نوزاد در خراسان شمالی
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • پویش مشهد مهربان مشارکتی مردمی برای احیای زندگی آسیب‌دیدگان
  • چرا باید حتما از پروتکل TLS (SSL سابق) استفاده کنیم؟
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • ۴۰ درصد معادن نیشابور فعال است
  • آغاز به کار آزمایشی «سینما دانش» شهرستان قوچان