Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی در ایام کرونا سلسله نشست‌های علمی تخصصی پیرامون مسائل اقتصادی با نگاهی فقهی ناظر به مباحث قانونگذاری و طرح ها و لوایح در دست اقدام مجلس را به صورت مجازی با حضور اساتید برجسته حوزه و دانشگاه برگزار می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، نشست علمی "مباحث فقهی قانون مبارزه با پولشویی و آیین نامه اجرایی ماده 14 الحاقی قانون مبارزه با پولشویی"، نشست علمی "شفافیت اطلاعات و نسبت آن با حریم خصوصی"،  "امکان سنجی استقلال بانک مرکزی"  و "مالیات بر عایدی سرمایه" از جمله این نشست های علمی تخصصی می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نشست علمی " رمزارزها و چالشهای فقهی"،  "چالش‌های فقهی اقتصادی برنامه هفتم توسعه (عدالت)"، " مالیات تکافلی و جایگاه آن در برنامه هفتم توسعه" از دیگر نشیت های علمی تخصصی در دستور کار مرکز تحقیقات اسلامی مجلس می باشد.

مرکز تحقیقات اسلامی مجلس در تلاش است تا از صاحبنظران، نظریه پردازان و اساتید حوزه و دانشگاه به عنوان سخنران در این نشست های علمی دعوت نماید و در همین راستا در حال رایزنی با اساتید است. 

لازم به توضیح است، گردآوری و بررسی نظرات محققان و پژوهشگران حوزه یا فعال در عرصه دین پژوهی در عرصه قانونگذاری و انعکاس آن به مجلس،  نظریه پردازی در حوزه قانونگذاری دینی یا حوزه های ناظر به قانونگذاری از بعد فقهی، انجام پژوهش های موردی در حوزه علوم اسلامی و تطبیق آنها با منابع دینی بر اساس موضوعات، طرح ها یا لوایح ارسالی از سوی مجلس، بررسی و آسیب شناسی مشکلات و مسائل مربوط به حوزه تقنین و قانونگذاری از بعد فقهی و اسلامی،  برقراری ارتباط و تعامل دوسویه با حوزه های علمیه به منظور غنی سازی طرح‌ها و لوایح قابل طرح در مجلس و برگزاری سمینارهای علمی، آموزشی و پژوهشی در چارچوب ماموریت مرکز، با حضور اساتید و فضلای حوزه و دانشگاه جهت تقویت وظایف ذیربط در امور قانونگذاری و مجلس، با همکاری مرکز پژوهش ها از اهداف و وظایف مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی است.

 به دلیل شیوع ویروس کرونا این جلسات به صورت مجازی برگزار می شود.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی مجلس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۷۴۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۸ هزار عضو هیئت علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست مشاوران زنان و خانواده دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی منطقه یک، با حضور فخرالسادات نصیری، مشاور امور زنان و خانواده وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، به صورت مجازی و حضوری برگزار شد.

نصیری مشاور امور زنان و خانواده وزیر عتف در این نشست ضمن قدردانی از فعالیت‌های حوزه زنان و خانواده در دانشگاه پیام نور، اظهار کرد: بیش از ۸ هزار عضو علمی خانم در کشور داریم که سامانه‌ای برای شبکه سازی در این حوزه در حال انجام است.

همچنین فرهادی، مشاور زنان و خانواده دانشگاه پیام نور نیز در این نشست گزارشی از فعالیت‌های امور زنان و خانواده این دانشگاه را ارائه داد.

گفتنی است در این نشست مسائل و دغدغه‌های حوزه‌ی زنان و خانواده مطرح شد. در پایان نشست نیز از مهدکودک سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور بازدید کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ما از تحقیقات غرب در حوزه فلسفه اسلامی بی‌اطلاع هستیم
  • ۲۷ رقم برنج در کشور معرفی شده است
  • هشدار ارزی قالیباف به دولت
  • بازدید منتخبان مردم قم در مجلس از مرکز تحقیقات اسلامی نور
  • ایران و هند تفاهم‌نامه توسعه همکاری در حوزه سلامت امضا کردند
  • امضای تفاهم نامه همکاری علمی بین المللی مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت و موسسه بهداشت عمومی ادواردو سنتیای هند
  • آمادگی مرکز هوش مصنوعی دانشگاه سلمان فارسی کازرون برای پردازش داده‌های گستردۀ علمی
  • بیش از ۸ هزار عضو هیئت علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
  • نشست علمی«تبلیغ دین؛ آسیب ها و بایسته ها» برگزار می شود
  • عضو هیئت‌علمی واحد علوم و تحقیقات، نشان ملی قانون را دریافت کرد