Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،حسین فضلی، مدیر تنظیم بازار سازمان جهادکشاورزی همدان: کاهش ۴۰ درصدی جوجه‌ ریزی در مهر، موجب کمبود مرغ در بازار شده است. و قیمتمرغ در چند روز گذشته رکورد شکسته و موجب نارضایتی مردم در این زمینه شده است .

او افزود: در واکنش به گرانی مرغ در بازار  همدان، اداره تنظیم بازار جهاد کشاورزی این استان اعلام کرد: با جوجه‌ریزی‌های مناسبی که در آبان  شده است، ممکن است از نیمه آذر قیمت مرغ کاهش ‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
   مدیر تنظیم بازار سازمان جهادکشاورزی گفته است: هم اکنون مرغ در بازار کل کشور کم است که علت آن هم کاهش ۳۰ تا ۴۰ درصدی جوجه‌ریزی در مهر بود که این موضوع نیز به علت وقفه در تأمین نهاده‌های مورد نیاز مرغداری‌ها رخ داد.

او با اشاره به اینکه در آبان دو میلیون و ۳۰۰ هزار جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان همدان انجام شده، افزوده است: نتیجه این میزان جوجه‌ریزی نیمه آذر در بازار مشاهده می‌شود و با ورود این حجم از مرغ به بازار، قیمت مرغ با کاهش روبرو خواهد شد.   فضلی با بیان اینکه با راه‌اندازی سامانه واگذاری نهاده‌ها به مرغداران، نهاده بدون واسطه و مستقیم به دست تولیدکننده می‌رسد، افزود: روند ترخیص و واگذاری نهاده‌های مورد نیاز مرغداری‌ها خوب شده به‌طوریکه در آبان ماه نزدیک به ۵۰۰۰ تن سویا و بیش از ۱۴ هزار و ۹۰۰ تن ذرت به مرغداری‌های استان همدان تخصیص یافته است.   مدیر تنظیم بازار سازمان جهادکشاورزی استان همدان همچنین گفت:رامروز ۳۰ تن مرغ منجمد وارد بازار شده، اما مردم همدان بیشتر مرغ گرم مصرف می‌کنند.    امروز قیمت مرغ گرم در بازار همدان، ۳۴ هزار تومان و ۳۴ هزار و ۵۰۰ تومان بود.   انتهای پیام/ا  

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گرانی مرغ جهاد کشاورزی استان همدان مرغ در بازار استان همدان تنظیم بازار جوجه ریزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۷۵۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد تولید مرغ در کشور شکسته شد

علی ابراهیمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: برآوردها حاکی از آن است که میزان جوجه ریزی فرودین به حدود ۱۳۵ میلیون قطعه برسد.

به گفته او قیمت کنونی هرکیلو مرغ زنده ۵۳ تا ۵۶ هزار تومان بوده، درحالیکه قیمت تمام شده ۶۴ هزارتومان است.

ابراهیمی ادامه داد: با توجه به فراوانی تولید و روند کاهش قیمت مرغ، از اواخر سال گذشته مرغداران متحمل زیان شدند که امیدواریم در راستای تعدیل قیمت، خرید حمایتی صورت بگیرد و هموابه از عرضه مرغ منجمد متوقف شود.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی با تاکید بر صادرات مستمر مرغ افزود: بنابر سیاست وزارت جهاد مبنی بر افزایش حجم جوجه ریزی ها باید شرایطی فراهم شود که مرغ مازاد صادر شود.

او گفت: بنابر آمار در آذرماه ۱۴۴ میلیون قطعه، دی ۱۵۲ میلیون، بهمن ۱۵۰ میلیون و اسفند ۱۴۵ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفت که این‌حجم جوجه ریزی در تاریخ تولید مرغ کشور بی سابقه بوده است. 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • جوجه ریزی یک میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه در سیستان و بلوچستان
  • قیمت جدید مرغ اعلام شد/ ابراهیمی: مرغداران با ضرر می‌فروشند
  • یک میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری سیستان و بلوچستان
  • رشد ۴۷ درصدی جوجه‌ریزی در شهرستان تویسرکان
  • ضرورت جمع آوری ماهانه ۲۰ هزارتن مرغ از سطح بازار
  • کاهش قیمت ها در بازار مرغ | مرغداران با ضرر می‌ فروشند
  • احداث ۸ واحد جدید مرغداری در شهرستان فنوج
  • پتانسیل صادرات بیش از ۶۰۰ هزارتن مرغ در کشور وجود دارد
  • رشد ۳۲ درصدی جوجه‌ریزی در مرغداری‌های کرمانشاه
  • رکورد تولید مرغ در کشور شکسته شد