Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حمید ملانوری ظهر امروز در جلسه هم‌اندیشی با اعضای شورای انسجام‌بخشی وزارت نیرو (مدیران زیرمجموعه وزارت نیرو) در استان خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: با توجه به تأکید رهبر معظم انقلاب و شخص رئیس جمهور مبنی بر رعایت شرایط مردم در این موقعیت، لذا بر همه ما تکلیف است که این موضوع را در صدر برنامه‌ها داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان داشت: با وجود این که بخش عمده‌ای از درآمدهای شرکت های خدمات‌رسان از مطالبات وصولی است و به سختی هم تأمین می‌شود، اما طبق مصوبه ستاد کرونای استان هیچ کدام از شرکت‌های خدمات‌رسان اجازه ندارند در این دو هفته اعمال محدودیت‌ها نسبت به قطع انشعاب مشترکین خود اقدام نمایند.

استاندار خراسان‌جنوبی ضمن تشکر از خدمات شرکت‌های تابعه وزارت نیرو در زمینه تأمین زیرساخت‌های آب و برق در استان، تبیین کرد: این اقدامات سبب شده استان در زمینه تولید و توزیع آب و برق به استقلال برسد.

ملانوری با تأکید بر اینکه انرژی‌های آب، برق و گاز، از زیرساخت‌های حیاتی و از پایه‌‌های اصلی خدمت‌رسانی هستند، مطرح کرد: اگر قرار است توسعه‌ای در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی و غیره رقم بخورد، پایه اصلی آن تأمین انرژی است که باید به عنوان پشتیبان امور فراهم شود.

وی با اشاره به اقدامات شرکت توزیع نیروی برق در تأمین زیرساخت‌های لازم، تصریح کرد: استفاده از ظرفیت‌های باد و خورشید از اقدامات شایسته‌ای است که به‌خوبی شروع شده و باید توسعه پیدا کند همچنین استفاده از بخش خصوصی در این زمینه ضرورت دارد.

استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه دو دهه خشکسالی آثار نامطلوبی را بر روی منابع آبی استان به جا گذاشته، گفت: اگر چه طی یکی دو سال گذشته بارندگی‌های خوبی در استان داشته‌ایم اما به جهت تغییر بافت زمین و حجم آبی که از ذخایر برداشته شده، کسری مخازن جبران نشده است.

ملانوری تدوین سند سازگاری با کم‌آبی را گام مهمی خواند و اظهار داشت: اجرای طرح و برنامه‌ها بر اساس موارد ذکر شده در این سند از جمله اصلاح الگوی مصرف، ترویج فرهنگ صرفه‌جویی، کاشت گونه‌های گیاهی کم آب‌بر، تغییر در زمان و الگوی کاشت برخی گیاهان و غیره می‌تواند در مدیریت منابع آبی موجود مؤثر باشد.

وی تأکید کرد: در حال حاضر براساس آماری که ارائه شد، بیش از 90 درصد منابع آبی در بخش کشاورزی مصرف می‌شود در حالی که استان کویری و خشک است و روزهای آفتابی طولانی تبخیر بالای آب را باعث می‌شود، لذا کشاورزی بازدهی خوبی ندارد.

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: تنها هفت درصد حجم آب تولیدی استان در بخش شرب مصرف می‌شود اما با توجه به اعتباری که صرف می‌شود تا این آب شیرین و بهداشتی شده در اختیار مردم قرار گیرد، با دیگر بخش‌ها برابری می‌کند بنابراین به جهت کمبودهایی که داریم، باید مدیریت شود.

ملانوری به هدررفت بالای آب در شبکه‌های شهری و روستایی اشاره کرد و متذکر شد: این هدررفت آب ناشی از فرسودگی شبکه‌ها، هزینه‌های هنگفتی را به همراه دارد بنابراین ما باید برای جبران این موضوع برنامه‌ریزی کنیم.

وی با تأکید بر اینکه در تخصیص اعتبارات باید به سمتی برویم که این مشکل حل شود، عنوان کرد: سالانه اعتبارات زیادی برای حفر و تجهیز چاه‌ها، احداث مخازن، ایجاد شبکه و غیره صرف می‌شود در حالی که اگر همین موضوع هدررفت آب را مدیریت کنیم، بخش عمده‌ای از هزینه‌های ما کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/3403/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خراسان جنوبی شرکت آبفا شرکت برق شرکت گاز استاندار خراسان جنوبی حمید ملانوری محدودیت های کرونایی خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۷۵۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قابلیت تعامل با تلگرام و سیگنال به واتس‌اپ اضافه می‌شود

ایتنا - این ویژگی که اتحادیه اروپا به واتس‌اپ تحمیل کرده، به زودی برای کاربران اروپایی این اپلیکیشن در دسترس قرار می گیرد.
شرکت متا (مالک واتس‌اپ، فیس‌بوک و اینستاگرام) در حال مجهز کردن پیام‌رسان واتس‌اپ به قابلیت جدید و شگفت‌انگیزی است که به کاربران اجازه می‌دهد با رقبای آن مانند تلگرام و سیگنال نیز تعامل و ارتباط برقرار کنند.

این ویژگی که اتحادیه اروپا به واتس‌اپ تحمیل کرده، به زودی برای کاربران اروپایی این اپلیکیشن در دسترس قرار می گیرد.

گفته می شود کاربران با فعال کردن گزینه «پیام‌های شخص ثالث» در بخش تنظیمات، می‌توانند انتخاب کنند که شماره تلفن همراهشان را با کدام پیام رسان‌های دیگر به اشتراک بگذارند.

سپس پیام‌رسان‌های انتخاب شده این امکان را خواهند داشت که از طریق شماره تلفن به پروفایل کاربر در واتس‌اپ دسترسی پیدا کنند و برای او پیام ارسال کنند.

بنابراین دیگر نیازی نخواهد بود که کاربران بین چندین پیام‌رسان جابجا شوند و می توانند تمام پیام‌های خود را در یک پلتفرم واحد دریافت کنند.

 

البته در ابتدا این امکان تنها محدود به ارسال متن ساده، تصویر و ویدئو خواهد بود و از ویژگی هایی مانند استیکرها، واکنش‌ها و پیام های ناپدیدشونده پشتیبانی نمی کند. همچنین هنوز نمی‌توان گروه‌هایی با اعضای چند پیام‌رسان مختلف ایجاد کرد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که متا تلاش دارد با وجود اجبار اتحادیه اروپا، بهره گیری از این قابلیت جدید را تا حد ممکن برای کاربران دشوار کند. برای مثال هنگام فعالسازی آن، پیغام هشداری نمایش داده می شود که کاربران را از خطرات احتمالی کلاهبرداری یا نقض حریم خصوصی توسط دیگر پیام‌رسان‌ها آگاه می‌کند.

متا تأکید کرده که تمامی پروتکل‌های امنیتی و رمزگذاری لازم برای انتقال امن داده ها بین پلتفرم ها رعایت خواهد شد. با این حال انتظار می رود مانند مواردی چون سایدلود برنامه ها در iOS، این شرکت روش‌هایی را برای سخت تر کردن استفاده از این ویژگی اتخاذ کند تا همچنان انحصار خود را حفظ کند.

دیگر خبرها

  • شناسایی ۴۸ انشعاب غیر مجاز آب در بندر امام خمینی
  • تلگرام برای مقاصد تروریستی استفاده می‌شود
  • تعویض بیش از پنج هزار کنتور فرسوده آب مشترکین در استان یزد
  • وزیر کشور از ایستگاه های خدمات سفر ری بازدید کرد
  • چت‌بات Grok فعال می‌شود
  • اختلال در عملکرد پیام رسان بله برطرف شد
  • نشست همگرایی دستگاه‌های خدمات رسان در روستای آبدهگاه باشت
  • پای کار بودن دستگاه‌های خدمات رسان سیستان وبلوچستان تا پایان نوروز
  • قابلیت تعامل با تلگرام و سیگنال به واتس‌اپ اضافه می‌شود
  • اصلاح و بازسازی شبکه توزیع آب شهرستان میبد + عکس