Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/البرز سرپرست معاونت میراث فرهنگی البرز گفت: امسال برای کاخ مروارید ۲۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده بود که فکر نمی‌کنم آن هم تخصیص یافته است.

عباس نوری در گفت و گو با ایسنا، در خصوص وضعیت محوطه ۹ هزار ساله ازبکی با اشاره به اینکه امسال هیچ اعتباری برای مرمت و ساماندهی وضعیت تپه ازبکی اختصاص نیافته، اظهار کرد: به دلیل محدودیت‌های مالی و مشکلات اعتباری، هیچ یک از برنامه‌هایی که امسال برای مرمت و ساماندهی وضعیت محوطه باستانی ازبکی پیشنهاد شده بود، اجرایی نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مجموع اعتبارات ملی تخصیص یافته به اداره کل میراث فرهنگی البرز به یک میلیارد تومان هم نمی‌رسد و بدیهی است با این اعتبار کم برنامه خاصی را نمی‌توان پیش برد.

وی اضافه کرد: عملیات مرمت و بازسازی بناها و مجموعه‌های تاریخی اغلب بسیار هزینه بر است و با این منابع مالی اندک نمی‌توان انتظار تحول خاصی داشت.

این مسئول توضیح داد: امسال برای کاخ مروارید ۲۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده بود که فکر نمی‌کنم آن هم تخصیص یافته است.

نوری تاکید کرد: با توجه به اینکه در شرایط تحریم فعلی امکان فروش نفت وجود ندارد، دولت در بحث تخصیص اعتبار با مشکلات جدی مواجه است .

سرپرست معاونت میراث فرهنگی البرز گفت: وقتی نتوانیم نفت بفروشیم قاعدتا دولت پولی ندارد که به بخش‌های مختلف تزریق کند و همین باعث شده عملیات مرمت و بازسازی بناهای تاریخی نه تنها در البرز بلکه در اغلب استان‌ها متوقف شود.

وی افزود: تحریم‌ها باعث شده در بحث صادرات غیرنفتی هم چندان موفق نباشیم و همین باعث شده اعتبارات بخش‌های عمرانی به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

وی گفت: ما هم امیدواریم تغییراتی ایجاد شود تا بتوانیم عملیات مرمت و بازسازی بناهای تاریخی استان از سرگرفته شود تا این مجموعه‌های ارزشمند کمتر آسیب ببینند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۷۵۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراحل پخت پلو ازبکی با گوشت توسط آشپز‌ ازبکستانی (فیلم)



منبع:فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: طرز پخت یک غذای ابتکاری و ویژه با 10 کیلو بادمجان (فیلم) طرز تهیه 25 کیلو چلو ماهیچه توسط آشپزان ماهر هندی (فیلم) طرز تهیه ذرت‌های تازه در شن توسط پیرمرد پاکستانی (فیلم)

دیگر خبرها

  • آغاز فاز دوم مرمت و بهسازی محوطه باغ کیهانی + تصاویر
  • برگزاری نشست تخصصی و علمی تاب‌آوری بناها و محوطه‌های تاریخی در برابر بحران‌های طبیعی 
  • ساماندهی سگ‌های بلاصاحب البرز بدون هماهنگی همه شهرستان‌ها نتیجه‌بخش نیست
  • بناهای تاریخی البرز ۳۰ فروردین ماه روی گردشگران باز است
  • ثبت نام ۹۸۹ مددجوی کمیته امداد البرز در دوره‌های سوادآموزی
  • بازدید از بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی البرز روز ۳۰ فروردین رایگان است
  • بازدید از بناها و محوطه‌های تاریخی البرز ۳۰ فروردین رایگان است
  • مراسم بزرگداشت روز جهانی بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی
  • دارابی: چالش‌های جهان معاصر تهدیدی جدی برای میراث فرهنگی هستند!
  • مراحل پخت پلو ازبکی با گوشت توسط آشپز‌ ازبکستانی (فیلم)