Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@07:41:46 GMT

باغدار نمونه محصول سالم در کردستان معرفی شد

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۷۶۱۰۴

باغدار نمونه محصول سالم در کردستان معرفی شد

محمد غفوری دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: فائق رحیمی باغدار سنندجی موفق شد با برداشت ۱۴۹ تن سیب درختی پاییزه سالم و ارگانیک موفق در سال جاری به عنوان باغدار نمونه محصول سالم انتخاب و گواهی استاندارد تشویقی سازمان استاندارد را کسب کند.

وی با اشاره به اینکه تولید باغداران نمونه در ۲ بخش سلامت و کیفیت بررسی می‌شود، اضافه کرد: محصولات تولیدی این شخص در بین هشت باغدار دیگر استان از شهرستان‌های قروه، سقز، کامیاران و دهگلان در کنار بیشتر بودن از نظر تُناژ، دارای کمترین میزان باقی مانده سموم و کود بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غفوری افزود: این باغدار توانست در هر هکتار باغ خود، ۱۴۹ تن محصول سیب درختی برداشت کند که حدود سه برابر بیشتر از میانگین تولید ۵۰ تِنی در این استان است.

وی یادآور شد: نصب ایستگاه پیش آگاهی آفت کرم سیب، تله فرمونی و دیتالاگر، سمپاشی بر مبنای توصیه کارشناسان مرکز خدمات، انجام آزمون‌های خاک و آب، کود دهی بر مبنای توصیه‌های فنی کارشناسان و با اتکا به نتایج آزمایش خاک و انجام هرس اصولی و به موقع،  آیتم‌های مد نظر بررسی سلامت محصولات باغی برای انتخاب برترین‌ها است.

رییس گروه محیط زیست و سلامت غذا سازمان جهاد کشاورزی کردستان تاکید کرد: در انتخاب باغداران نمونه بر اساس سلامت و ارگانیک بودن محصول، بهره‌برداران موظف هستند در کنار تولید محصول بیشتر، بر سالم بودن آن نیز توجه داشته باشند.

کردستان با داشتن بیش از یک میلیون و ۲۲۰ هزار هکتار زمین قابل کشت مرغوب و مستعد دیم و آبی، یکی از قطب های تولید محصولات کشاورزی کشور است، این استان دارای ۵۰ هزار هکتار باغ است که سالانه ۴۰۰ هزار تُن انواع میوه در آن تولید و برداشت می‌شود.

میزان کل تولید محصولات بخش کشاورزی استان کردستان سه میلیون تُن است که وزارت کشاورزی در نظر دارد با توسعه فعالیت‌های مختلف این میزان را به حدود پنج میلیون تُن در سال برساند.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی کردستان برداشت محصول محصولات پروبیوتیک بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی کردستان برداشت محصول محصولات پروبیوتیک بهداشت و سلامت وزارت جهاد کشاورزی کردستان برداشت محصول محصولات پروبیوتیک بهداشت و سلامت اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۷۶۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت ۱۵۰ هکتار کلزا در جلگه رخ تربت حیدریه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس مرکز جهاد کشاورزی جلگه رخ تربت حیدریه گفت: کشت دانه‌های روغنی کلزا در اواسط شهریور ماه انجام و در اواخر خرداد ماه در این منطقه برداشت می‌شود. 
سید محمد نجفی گفت: رقم کشت شده در این بخش از نوع نپتون، هیدرومیل و ماراتون است و با هدف حمایت از کشاورزان نیز از این محصول پر ارزش ۵۰۰ کیلوگرم بذر از این نوع در بین کشاورزان توزیع شده‌است. 
وی افزود: پیش بینی می‌شود در فصل برداشت این محصول بیش از ۳۰۰ تن کلزا از سطح مزارع منطقه رخ برداشت شود. 
نجفی گفت: تاکنون ۷۵ تن انواع کود در اختیار کشاورزان کلزا کار گذاشته شده و کارشناسان مرکز جهاد کشاورزی بخش نیز نظارت و پیگیری جدی بر کار کاشت، داشت و برداشت این محصول را بر عهده دارند.

دیگر خبرها

  • برداشت بیش از چهار هزار تن دانه روغنی
  • کیسه تخلیه مورد استفاده در جراحی لاپاراسکوپی تولید شد
  • کشت ۱۵۰ هکتار کلزا در جلگه رخ تربت حیدریه
  • آغازبرداشت نوبرانه گوجه سبز از باغات سرپل ذهاب
  • پیش‌بینی تولید ۶۰۰ هزار تن گندم در استان اردبیل
  • خرید محصولات پاییزه در خوزستان از ۵۳۶ هزار تن گذشت
  • بیش از ۵۳۰ هزار تن محصولات پاییزه در خوزستان خریداری شد
  • ناصرآبادِ کجور با شکوفه‌های گیلاس تماشایی‌تر شد
  • ۲۱۱ هزار تن محصول کشاورزی در شهرستان دشتی تولید شده است
  • ساخت کیت انتقال ژن با پایه کربنی در کشور