Web Analytics Made Easy - Statcounter

۳۴۴ مسکن مددجویی به همت بسیج سازندگی استان لرستان برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) در لرستان احداث می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، بسیج نیروی مردمی است که همواره در راستای رسیدگی به محرومین ومحرومیت زدایی پیشگام بوده و تاکنون خدمات بسیار گسترده ای برای مردم داشته است.

 

همراهی و همدلی بسیج سازندگی و سپاه در رسیدگی به امور معیشتی و مسکن محرومان و نیازمندان گره گشای مشکل مسکن برای قشر در مناطق محروم بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

135 باب مسکن مددجویی تا پایان سال در لرستان احداث می شود

 

 

مسئول بسیج سازندگی استان لرستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت:  طبق قراردادی که بسیج سازندگی با کمیته امداد دارد 344 مسکن مددجویی در لرستان احداث می شود.

 

سرهنگ «احسان جهانبخش» با اشاره به اینکه تاکنون 209 واحد مسکونی در استان تکمیل و تحویل مددجویان شده است، افزود: تا پایان سال جاری تعداد 135 باب مسکن مددجویی در استان تکمیل و تحویل مددجویان داده می شود.

 

وی افزود: این تعداد واحد مسکونی هم اکنون در مرحله سفت کاری و نازک کاری هستند که تا پایان سال جاری تکمیل می شوند.

 

سرهنگ جهانبخش با بیان اینکه یکی دیگر از اقدامات بسیج سازندگی در استان لرستان اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی عام‌المفنعه است، و گفت:  احداث مسجد، راه، پل بتنی و خانه عالم، آب‌رسانی به روستاها و... از جمله پروژه‌های محرومیت‌زدایی عام‌المنفعه است که در دستور کار داریم.

 

وی همچنین از اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم خبردارد و افزود: محرومیت زدایی و هدفمند کردن فعالیت های جهادی با رویکرد محرومیت زدایی از دیگر برنامه مهم بسیج سازندگی است.

 

سرهنگ جهانبخش ادامه داد: این مهم در راستای اعتلای سازندگی و خدمت‌رسانی با ساماندهی گروه‌های جهادی به منظور تقویت ارزش‌های انقلاب اسلامی، تقویت پیوندهای فکری بین گروه‌های جهادی و مردم منطقه، مسجدمحور شدن خدمات اجتماعی و محرومیت‌زدایی، ایجاد مناطق عاری از محرومیت، زمینه‌سازی در راستای تربیت کادر در تراز انقلاب اسلامی و گسترش کار تشکیلاتی و دسته جمعی و شبکه‌سازی در کل کشور و استان انجام می‌شود.

 

وی افزود: هر سال گروه‌های جهادی از ابتدای سال فعالیت خود را شروع می‌کنند اما اوج فعالیت آنها در فصل تابستان و در قالب گروه‌های دانشجویی است.

 

انجام پروژه‌های مشترک بسیج سازندگی با دستگاه های اجرایی

 

رییس سازمان بسیج سازندگی افزود: با برخی دستگاه های اجرایی مرتبط ازجمله بهزیستی، کمیته امداد، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، آب منطقه‌ای، آب و فاضلاب روستایی و... در خصوص اجرای پروژه‌های آب و اشتغال قرارداد همکاری و مشارکت امضا شده است.

 

وی افزود: طبق این قراردادها پروژه‌هایی در خصوص بحث لایه‌روبی و احیای قنوات و کانال انتقال آب، احداث استخر ذخیره آب کشاورزی، احداث بند سنگی، ملاتی، گاویون و خشکه‌چینی، آب‌رسانی به روستاهای محروم، آب‌رسانی سیار و استقرار تانکرهای حمل آب در روستاها و ... را بصورت مشترک داریم.

 

رییس سازمان بسیج سازندگی استان لرستان با اشاره به برنامه های بسیج در عرصه اقتصاد مقاومتی، گفت: به ارائه تسهیلات ارزان قیمت به بسیجیان و حمایتاز فعالیت های اشتغالزایی از برنامه های بسیج سازندگی است.

 

وی تصریح کرد: تسهیلات ارزان قیمت اشتغال‌زایی در عرصه های  اقتصاد مقاومتی و اشتغال خرد و خانگی وصنایع تبدیلی در اختیار بسیجیان قرار گرفته است.

 

سرهنگ جهانبخش عنوان کرد: زودبازده بودن، فراگیر، گسترده بودن، نداشتن پیچیدگی تخصصی و عمومی و عام‌المنفعه بودن از ویژگی‌های اصلی این طرح‌های اشتغال‌زایی بسیج سازندگی سپاه بیت‌المقدس استان است.

 

وی افزود: همچنین تسهیلات در زمینه‌ پرورش ماکیان، زنبور عسل، قارچ خوراکی، کشت گیاهان دارویی، زعفران، مشاغل خانگی و پرورش دام سبک و سنگین به متقاضیان پرداخت شده است.

 

بسیج  پس از حماسه‌ها و افتخارآفرینی‌های فراموش ناشدنی در طول هشت سال دفاع مقدس، امروز هم با توکل به خداوند متعال و پایمردی و جانفشانی‌های مثال زدنی‌شان، در حوزه‌های مختلف علمی، اقتصادی، محرومیت‌زدایی و دفاع از ارزش‌های والای انقلاب، پیشتاز و پیشگام است.

 

بسیج ترکیبی از معنویت، شهامت، شجاعت، روحیه شهادت طلبی و آرمان خواهی و مقابله با استکبار است، امام عزیز با نگاه ژرف و ابتکار خود با تشکیل بسیج در انقلاب اسلامی، ایران را بیمه کرده و سبب شد هیچ خطری انقلاب را تهدید نکند.

پایان پیام/85

منبع: شبستان

کلیدواژه: سازندگی مسکن مددجویی بسیج بسیج سازندگی لرستان احداث گروه های جهادی محرومیت زدایی استان لرستان مسکن مددجویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۷۶۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۳۸ واحد مسکن مددجویی به ولی نعمتان کمیته امداد در کردستان واگذار شد

به گزارش خبرنگار حوزه استان‌ها خبرگزاری تقریب، در شانزدهمین جلسه شورای عالی مسکن، ۳۳ هزار و ۸۶۳ واحد مسکونی ویژه مددجویان کمیته‌امداد امام‌خمینی (ره) از طریق ویدئوکنفرانس در سراسر کشور با حضور رییس جمهور تحویل متقاضیان شد که سهم استان کردستان از این میزان، ۷۳۸ واحد بود که امروز با حضور استاندار کردستان و جمعی از مسئولین و مدیران استان به صورت نمادین یکی از این واحدهای مسکن مددجویی در روستای کوله هرد از توابع شهرستان سنندج واگذار شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان در آیین واگذاری این واحدهای مسکن مددجویی اظهار داشت: از این تعداد ۷۳۸ واحد مربوط به استان کردستان است که برای این تعداد واحد مسکن حدود ۲۵۸ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

رضا طوسی گفت: این نهاد به هر یک از این مددجویان یکصد میلیون تومان تسهیلات بلاعوض و ۵۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت کرده است.

وی تصریح کرد: این مددجویان همچنین از طریق معرفی به بنیاد مسکن ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه ۲۰ ساله دریافت کرده اند.

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان در پایان از همکاری مجموعه وزارت راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، بسیج و سپاه، استانداری های و فرمانداریها در زمینه کمک به ساخت این واحدهای مسکونی تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فعالیت‌های محرومیت‌زدایی ۱۵ گروه جهادی دانشجویی در گنبدکاووس
  • بررسی روند ساخت مسکن مددجویی در شاهیندژ
  • محرومیت زدایی سپاه با بهسازی ۶۵ کیلومتر از راه‌های روستایی استان اردبیل
  • محرومیت‌زدایی سپاه با ۶۵ کیلومتر راه‌سازی در اردبیل
  • جذب ۲۶ هزار نیروی ‌جدید در ‌وزارت بهداشت
  • ۷۳۸ واحد مسکن مددجویی به ولی نعمتان کمیته امداد در کردستان واگذار شد
  • تشکیل دو قرار گاه برای تحقق شعار سال در آذربایجان غربی
  • ۳۷۶ میلیاردتومان اعتبار جهت تسهیلات اشتغال و جهش تولید اختصاص یافت
  • تاسیس بنیاد مسکن بر مبنای محرومیت زدایی بوده است
  • طرح جامع اقتصاد به توان مردم رونمایی می‌شود