Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: مفاد طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها در جلسه صبح امروز این کمیسیون بررسی شد.

ابوالفضل عمویی در گفت‌و‌گو با میزان با اشاره به جلسه صبح امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت:با وجود محدودیت‌های کرونایی، دو سوم اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در جلسه امروز حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این جلسه طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها مورد رسیدگی قرار گرفت و ما همچنان در حال بررسی مواد این طرح هستیم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تاکنون سه ماده از طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها در کمیسیون امنیت ملی مجلس مورد بررسی قرار گرفته و نظرات نمایندگان اتخاذ و اصلاحاتی روی مواد این طرح اعمال شده است.

عموی اظهار داشت: در جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی مجلس و مسئولانی از وزارت امور خارجه، بانک مرکزی و مرکز پژوهش‌های مجلس حضور یافتند و نقطه نظرات خود را درباره طرح مذکور مطرح کردند.

این نماینده مجلس اظهارداشت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس فردا هم تشکیل جلسه می‌دهد و ادامه بررسی طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها در دست دستور کار این کمیسیون است.

عمویی با اشاره به مواد مورد تصویب کمیسیون پیرو طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها بیان داشت: ماده اول طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها مربوط به الزام دولت جمهوری اسلامی ایران برای غنی‌سازی ۲۰ درصد می‌شود.

وی ادامه داد: ماده دوم درباره افزایش ذخایر اورانیوم غنی شده سطح پایین جمهوری اسلامی ایران است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین ماده سوم طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها درباره بهره‌گیری دولت جمهوری اسلامی و سازمان انرژی اتمی از نسل جدید سانتریفیوژ‌های IR۲M و IR۶ است که جزییات آن بررسی شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۷۶۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی جزئیات طرح تشکیل «سپند» وزارت دفاع در دستور کار مجلس قرار گرفت

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، دقایقی پیش جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد. دستورکار این جلسه به شرح زیر است:

- گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره طرح تقویت و توسعه علوم پژوهش و نوآوری دفاعی (طرح تشکیل سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی (سپند) وزارت دفاع)

- گزارش کمیسیون اقتصادی درباره طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی (اعاده شده از شورای نگهبان)

- گزارش کمیسیون اجتماعی درباره لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوءرفتار

- گزارش کمیسیون انرژی درباره لایحه ارجاع اختلاف شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با شرکت بازرگانی دولتی هند به داوری

- گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها درباره طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و تعداد نمایندگان آن

- گزارش کمیسیون اجتماعی درباره طرح یک فوریتی استفساریه ماده ۴۸ قانون تنظیم بخشی از مقررات دولتی ۱

- گزارش کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست درباره طرح استفساریه بند الف ماده ۲ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۴۰۰

- بررسی تقاضای عده‌ای از نمایندگان مجلس درباره رسیدگی به طرح نظام قانونگذاری، تعیین حدود اختیارت و صلاحیت مراجع وضع قوانین و مقررات طبق اصل ۸۵ قانون اساسی

- بررسی تقاضای دو فوریت درباره طرح اجماع برخی از احکام مالیاتی جهت تسهیل فعالیت‌های اقتصادی کشور در سال جهش تولید با مشارکت مردم

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازدید نمایندگان مجلس از بخش‌های فضایی و موشکی وزارت دفاع
  • پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی قابل مشاهده و اندازه گیری هست
  • بررسی موضوع تسهیل صادرات محصولات کشاورزی به عراق
  • نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: سفر رییس‌جمهور به پاکستان منجر به تقویت امنیت مرز‌های ایران می‌شود
  • بررسی دلیل کمبود و گرانی دارو در دستور کار نمایندگان قرار گرفت
  • سفر رئیس‌جمهور به پاکستان موانع توسعه روابط را از بین می‌برد
  • بررسی موضوع ارز توسط مجلس برای سومین هفته متوالی به تعویق افتاد!
  • واکنش به ادعای جنجالی عضو کمیسیون امنیت ملی | موضوع نظامی است؟
  • تعطیلی جدید شنبه یا پنجشنبه است؟ بررسی مجلس به کجا رسید؟
  • بررسی جزئیات طرح تشکیل «سپند» وزارت دفاع در دستور کار مجلس قرار گرفت