Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: بودجه شرکت‌های مهم‌تر بویژه شرکت‎های مادر تخصصی مانند شرکت ملی نفت ایران باید بیشتر مورد بررسی قرار گیرد و در این راستا تصمیم داریم، مصارف بودجه‌ای شرکت ملی نفت ایران را شفاف‌سازی کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از خانه ملت، محمد خدابخشی، نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در تشریح نشست امروز کمیسیون متبوع خود گفت: با توجه به حجم 3 تا 4 برابری بودجه شرکت‌های دولتی نسبت به بودجه عمومی کشور و ضرورت نظارت هرچه بیشتر مجلس بر این بودجه، ما جلساتی را آغاز کرده‌ایم که امروز اولین نشست آن در کمیسیون برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس به من ماموریت داده تا جلسات بررسی و کارشناسی بودجه شرکت های دولتی را برگزار کنم و در این راستا با همکاری شهبازی رئیس کمیته دیوان محاسبات این جلسات برگزار خواهد شد.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس تاکید کرد: پیش از این بودجه شرکت‌های دولتی برای بررسی طی یک فرصت 20 روزه به دیوان محاسبات ارسال شده بود که کار بررسی آن تقریبا رو به پایان است و دیوان محاسبات به‌زودی گزارش خود را به کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات ارسال می‌کند.

خدابخشی با اشاره به اینکه قرار است، زمان بیشتری صرف بررسی بودجه شرکت‌های مهم‌تری که دارای حجم بودجه بیشتری هستند، شود، گفت: بودجه شرکت‌های مهم‌تر به‌ویژه شرکت‎های مادر تخصصی مانند شرکت ملی نفت ایران باید بیشتر مورد بررسی قرار گیرد و در این راستا تصمیم داریم، مصارف بودجه‌ای شرکت ملی نفت ایران یعنی همان 14.5 درصد درآمد حاصل از فروش نفت خام و میعانات گازی را شفاف‌سازی کنیم.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: همان اقدامی که برای شفاف‌سازی یارانه‌ها در تبصره 14 انجام شد، باید درباره بودجه شرکت ملی نفت ایران هم انجام شود و در روزهای آتی جلسات بررسی بودجه شرکت‌های دولتی برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: در ادامه جلسه طرح اعمال مدرک دوم فرهنگیان که به دلیل داشتن بار مالی از سوی شورای نگهبان به مجلس ارسال شده بود را بعد از مشورت با یکی از اعضای حقوقدان این شورا اصلاح و تصویب کردیم.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس همچنین درباره بررسی طرح اصلاح موادی از قانون دیوان محاسبات کشور با حضور بذرپاش رئیس دیوان محاسبات گفت: این طرح با امضای 80 نفر از نمایندگان در 4 ماده و تعدادی تبصره به کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات ارسال و امروز در این جلسه بررسی شد.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس بیان کرد: براساس این طرح دیوان محاسبات ماموریت گسترده‌ و نظارت بیشتری را در بررسی هزینه کرد بودجه عمومی نهادها و دستگاه‌هایی مانند شهرداری ها پیدا خواهد کرد، همچنین به دیوان محاسبات ماموریت داده می شود تا موضوع مربوط به ترک فعل دستگاه‌ها را به صورت قانونی و جدی‌تر پیگیری کند.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی نماینده مجلس مجلس نایب رئیس کمیسیون برنامه بودجه شرکت های دولتی بودجه و محاسبات مجلس شرکت ملی نفت ایران دیوان محاسبات شفاف سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۷۶۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبرهای مهم از مجلس درباره تعطیل شدن روز شنبه و استفتاء از مراجع تقلید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، علی‌اصغر عنابستانی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، درخصوص آخرین تصمیمات پیرامون لایحه اصلاح قانون خدمات کشوری که به طرح تعطیلات ۲ روزه آخر هفته مشهور است، گفت: کمیسیون در حال بررسی است، بنده از بحث استفتاء و استعلام اطلاع ندارم اما کمیسیون اجتماعی به عنوان کمیسیون تخصصی در حال بررسی است و یک جلسه هم با اتاق بازرگانی و بخش خصوصی برگزار شد و نظرات مختلف شنیده شد.

وی در گفتگو با ایلنا، ادامه داد: به نظر می‌رسد که آخرین جمع بندی کمیسیون و امضایی که دوستان کردند بر مبنای تعطیلات روز شنبه است و احتمالا گزارش کمیسیون به عنوان تعطیلات روز شنبه به هیات و برای صحن ارسال خواهد شد.

نماینده سبزوار در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که «در صورت تصویب این لایحه و اجرای آن، آیا کارگران و بخش خصوصی هم مشمول آن خواهند شد؟»، عنوان کرد: ببینید ما براساس لایحه دولت درحال اصلاح قانون مدیریت خدمات کشوری هستیم وقتی این قانون را اصلاح می‌کنیم یعنی داریم روی ساختار دولت صحبت می‌کنیم؛ البته در دولت ما نظام کارگری هم داریم، یعنی بخشی از کارگرها، کارمندان دولت هستند که قرارداد کارگری دارند، این دسته از کارگران در این مساله جزو دولت محسوب می شوند.

وی افزود: اما قاعده اش این است که وقتی دولت در یک روز مشخصی تعطیل می‌شود، بخش خصوصی هم خودش را وفق می‌دهد و تعطیلی اعمال خواهد شد.

عنابستانی در پاسخ به این سوال که «بانک‌ها از اجرای قانون مستثنی خواهند شد؟»، تصریح کرد: در متن لایحه‌ای که در کمیسیون مصوب شده دستگاه های امدادرسان که ضرورت دارد خدمات ارایه دهند فعال هستند که می‌تواند بخشی از شعب منتخب بانک‌ها هم جزو این‌ها باشد. ما در متن آوردیم که دستگاه های امدادرسان که فعالیت‌شان ضروری است مثل آتش نشانی و اورژانس و شعب منتخب بانک‌ها هم می‌توانند مشمول این متن باشند.

وی در رابطه با این سوال که «آیا ساعت کاری بانک‌ها ۴۰ ساعته می‌شود یا بیشتر؟»، تاکید کرد: وقتی قانون اصلاح شود دیگر نظام اداری ۴۰ ساعت کار در هفته می‌شود و آن وقت اگر کسی بیش از این یعنی در روز تعطیل شده (شنبه یا پنجشنبه) کار کند باید اضافه کار و حق شیفت و این موارد را به نیروی خود بپردازد و ساعت برای همه ۴۰ ساعت خواهد بود.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898969

دیگر خبرها

  • خبرهای مهم از مجلس درباره تعطیل شدن روز شنبه و استفتاء از مراجع تقلید
  • بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه مقصران اصلی کمبود دارو در کشور
  • متن کامل گزارش کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره کمبود دارو
  • حضور ۳۹ شرکت دانش‌بنیان در نمایشگاه دستاوردهای اوقاف/ شفاف و به‌روز هستیم
  • بررسی موضوع ارز توسط مجلس برای سومین هفته متوالی به تعویق افتاد!
  • انتقاد دیوان محاسبات از افزایش نامتعارف هزینه برخی دستگاه‌ها
  • طغیانی: اصلاح موانع سرمایه‌گذاری در مصوبه امروز مجلس
  • توضیحات طغیانی درباره رفع موانع سرمایه‌گذاری در مصوبه امروز مجلس
  • توضیحات طغیانی درباره سقف معافیت مالیاتی شرکت‌های بورسی
  • توضیحات طغیانی دررباره سقف معافیت مالیاتی شرکت‌های بورسی