Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@19:44:20 GMT

برگزاری رزمایش مشترک نظامی تاجیکستان و روسیه

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۷۷۴۱۵

برگزاری رزمایش مشترک نظامی تاجیکستان و روسیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، رزمایش مشترک نظامی تاجیکستان و روسیه با هدف تمرین اقدامات هماهنگ در جهت مبارزه با گروه‌های مسلح آغاز شد.

این رزمایش در سه مرحله برگزار شده و در مرحله اول واحدهای نظامی روسیه مهارت‌های حراست و دفاع از تاسیسات استراتژیک را آزمایش کرده و در مرحله دوم به طور مشترک با نظامیان تاجیک اقدامات رزمی علیه گروه‌های مسلح انجام خواهند داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مرحله پایانی، نظامیان دو کشور برنامه حمله گسترده به دشمن در حال دفاع را تمرین خواهند کرد.

به گفته سرلشکر «یوری پتروف» معاون فرمانده حوزه نظامی مرکزی ارتش روسیه، نظامیان از تجربه به دست آمده ضمن عملیات‌های ضد تروریستی در سوریه استفاده خواهند کرد.

بنابر سخنان سرهنگ «فریدون محمدعلی زاده» مسئول مرکز مطبوعاتی وزارت دفاع تاجیکستان، در این رزمایش حدود 600 سرباز نیروهای مسلح و تجهیزات نظامی این کشور به همراه هواپیماها و خودروهای زرهی شرکت خواهند داشت.  

در مجموع در این رزمایش بیش از 3 هزار نظامی روس شرکت کرده و بیش از 550 دستگاه تجهیزات شامل بالگردهای تهاجمی و باری، انواع تانک و وسایل نقلیه پیاده نظام و  سیستم پرتاب چندگانه راکت توپخانه‌ای به کار گرفته خواهد شد.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: تاجیکستان روسیه تمرینات نظامی تجهیزات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۷۷۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هم‌اکنون ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه مستقر هستند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه امروز سه‌شنبه در نشست هئیت مدیره وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که هم‌اکنون تعداد نیروهای نظامی ناتو در مناطق مرزی با روسیه به ۳۳ هزار نظامی رسیده است.

وی دراین‌باره گفت: علاوه بر ۳۳ هزار نظامی ،۳۰۰ تانک و بیش از ۸۰۰ خودروی زرهی ناتو در مرزهای روسیه حضور دارد.

وزیر دفاع روسیه هچنین گفت: در حال حاضر مجموعه‌ای از تمرینات نظامی نیروهای مسلح مشترک ناتو در حال انجام است. بالغ بر نود هزار نفر به منظور آموزش برای دفع تجاوز ادعایی روسیه در این رزمایش شرکت کرده‌اند. ائتلاف ناتو تلاش دارد تا فعالیت خود را در قطب شمال تشدید کند.

کد خبر 6086645

دیگر خبرها

  • خروج نظامیان آمریکایی از نیجر؛ پیروزی استراتژیک برای روسیه
  • نظامیان فرانسوی کنار اوکراین علیه روسیه می‌جنگند
  • ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا
  • روسیه: ۲۹۹ پهپاد اوکراینی منهدم شد
  • واکنش روسیه به مانور نظامی ناتو در نزدیکی مرز روسیه
  • هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه
  • ناتو چنگ و دندان نشان می‌دهد/ رزمایش در فنلاند تحریک‌آمیز است
  • رزمایش دریایی مشترک سوریه و روسیه آغاز شد
  • ارتش روسیه به سامانه ضدهوایی اس-۵۰۰ مجهز می شود
  • هم‌اکنون ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه مستقر هستند