Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان استاندار کرمان گفت: راهی به جز مدیریت آب، استفاده هوشمند، همه جانبه و دانش محور نداریم و اگر فکری برای آب در کشور نشود، مناطق کویری با تنش های عجیب مواجه می شوند.

دکتر"علی زینی وند" ظهر امروز سوم آذرماه در جلسه کارگروه سازگاری با کم آبی در استانداری کرمان با اشاره به اینکه تدوین سند سازگاری با کم آبی کار سختی بوده، اظهار کرد: به دو شیوه می توانیم با این سند برخورد کنیم نخست اینکه با گرفتن ایراد افکار عمومی را حساس کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هیچ سند و مذاکره ای چه داخلی چه بین المللی که طرفین داشته باشد امکان اجماع کامل در آن وجود ندارد و حتما این سند نظر همه را لحاظ نمی کند.

زینی وند با اشاره به اینکه آب مسئله حساس مردم است و از رسانه ها و مدیران درخواست داریم وقتی سندی امضاء شد باید از آن دفاع کرد، تصریح کرد: باید طی مدت پنج سال ایرادات سند سازگاری با کم آبی را رفع و تعدیل کرد.

وی بیان کرد: راهی به جز مدیریت آب، استفاده هوشمند، همه جانبه و دانش محور نداریم و اگر فکری برای آب در کشور نشود، مناطق کویری با تنش های عجیب مواجه می شوند ولو اینکه ترسالی ۱۰ ساله و ۲۰ ساله داشته باشیم.

استاندار کرمان با اشاره به حجم آب مصرفی در ایران گفت: تا زمانی که مردم آب مجانی را بدون کنترل و بازچرخانی استفاده می کنند، کسی به فکر مکانیزاسیون نمی افتد و همکاری نمی کنند.

وی با اشاره به اینکه وضعیت ناجور است، افزود: جاهائی ناگزیر هستیم محدودیت هایی اعمال کنیم به عنوان مثال در حال حاضر مگر خوشحال هستیم در کرونا جلوی دورهمی مردم را بگیریم و خودروها را جریمه کنیم؟ این کارها برای حفظ جان مردم است.

زینی وند تصریح کرد: آب مسئله عمیقی است و نمی شود بخشی به آن نگاه کرد و از رسانه ها و نخبگان می خواهیم با آب علمی، فنی و آینده نگرانه برخورد کنند؛ باید فکر نسل های آینده ر ا بکنیم.

وی با بیان اینکه واقعا شهرهای بزرگ ما آب ندارند، گفت: باید در شهرهای مشکل دار آب منازل مسئولان نیز مانند دیگر مناطق شهر جیره بندی و قطع شود.

استاندار کرمان در ادامه با اشاره به برنامه های سند سازگاری با کم آبی گفت: به واسطه حجم بالای آب مصرفی در کشاورزی در استان کرمان ممکن است سهم بالایی برای صرفه جویی انتخاب شده باشد و این یعنی هر که بامش بیش برفش بیشتر و باید این موارد را توجیه کرد.

وی افزود: قرار نیست تعهد اضافه بپذیریم و برآورد صرفه جویی کارشناسانه و برای همه استان های کشور اینگونه است. ضمن اینکه برنامه واقعی و قابل اجراست و اگر همت کنیم در پنج سال ۸۰ درصد برنامه را می توان اجرا کرد.

زینی وند اظهار کرد: برنامه پنج ساله است که می توان در این مدت جرح و تعدیل و جاهایی اصلاح شود. اینکه یک سند در استان داشته و به مردم هم اعلام کنیم موضوع ارزشمندی است و باید از آن دفاع کرد.

وی با اشار به اینکه باید آب را تامین کرد، از حوضه دیگر انتقال داد و تعدیلی به وجود بیاوریم، تصریح کرد: باید مردم را در نظر گرفت؛ خیلی از زندگی مردم به چاه های غیرمجاز وابسته است و باید طرح جایگزین معیشت آنها تعریف و بعد چاه مسدود شود.

زینی وند بیان کرد: ما مسئول زندگی مردم هستیم. فردی ۵۰ سال با یک چاه غیرمجاز زندگی اش را اداره کرده و اکنون ما چاه را مسدود و زمین را خشک می کنیم و هیچ برنامه ای برای این افراد نداریم.

وی تصریح کرد: اجرای این برنامه ها باید چندوجهی دیده شود و با تصویب سند، همه باید آن را اجرا کنند.

استاندار کرمان گفت: در مدیریت آب هیچ راهی به جز اجرای این برنامه ها نداریم ولو بخشی از ما به مضایقه بیفتیم.

وی افزود: آینده آب تاریک است و دشت ها در حال فرونشست هستند. تنش آبی سرزمین تخلیه می کند و نمی توان به آن بی توجه بود.

به گزارش ایسنا، "علی رشیدی" مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کرمان نیز در این جلسه درباره علت تشکیل کارگروه ملی سازگاری با کم آبی گفت: اصل قضیه خواستار همکاری بین سازمانی و رسیدن به رویکرد و نگاه مشترک در حل موضوع مدیریت منابع آب در کشور بوده است.

وی افزود: هدف کلان این کارگروه محدود کردن مصرف و کاهش ۱۱ میلیارد مترمکعبی مصرف آب است که سهم استان ۱.۹ میلیارد مترمکعب است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی اخبار اقتصادی کرمان سازگاری با کم آبی استاندار کرمان راهی به جز مدیریت آب زینی وند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۷۷۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر مدیرکل تبلیغات البرز از مشارکت مردم در برنامه های ماه رمضان

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین مهدی ولایی بر حق، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با صدور پیامی از مشارکت مردم استان البرز در برنامه‌های ماه مبارک رمضان قدردانی کرد. در متن این پیام آمده است:

طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، ماه مبارک رمضان امسال رنگ و بوی قرآنی ویژه‌ای داشت. حضور بسیاری از مردم در محافل جزءخوانی قرآن، افطاری عمومی و پویش زندگی با آیه‌ها مایه خرسندی بود. چاپ و توزیع کتاب قرآنی «مسطورا» در بسیاری از مساجد، هیئات مذهبی، امامزادگان و فضای مجازی با همکاری نهادها و ارگان‌های مختلف انجام شد و فضای عمومی و مجازی امسال بیش از پیش رنگ و بوی انس با قرآن داشت.

برنامه مفخّم محفل در تلویزیون به صورت کاملاً متفاوت و ویژه توانست مخاطب بسیار بالایی جذب کند. جشن بزرگ محفل امام حسنی‌ها در ایام ولادت امام حسن مجتبی (ع) به صورت ویژه پدیده آن ایام بود و همه این‌ها نویدبخش یک جنبش قرآنی در سطح جامعه و نشان‌دهنده یک حرکت گرانسنگ و متفاوت در کشور و به صورت خاص در استان البرز بود.

این استان در این حرکت نورانی سهم بسزایی داشته و ارائه اینگونه گزارشات به هم استانی‌های عزیز می‌تواند بسیار مسرت‌بخش باشد چراکه بسیاری از فعالان و مجموعه‌داران مؤسسات قرآنی به صورت هماهنگ طرح‌ها را مطالعه و اجرا کردند، به طوری که در یک آمار قابل توجه شاید کمتر پویش و رویدادی در استان با این استقبال روبرو شده است.

۸۵ هزار و ۶۰۰ پیامک از استان البرز برای پاسخ به سوالات طرح زندگی با آیه‌ها ارسال شده که این تعداد نشان از این است که حجم قابل توجهی از مردم علاقه مند به انس با قرآن هستند. ما مدعی هستیم کمتر پویشی در کشور بوده که به این اعداد و ارقام دست یافته چراکه فقط در محفل قرآنی امام حسنی‌های استادیوم آزادی، ۲۵ هزار نفر از استان البرز شرکت کردند آن هم در ایام تعطیل و شرایط خاص.

جا دارد به نوبه خودم از همه عزیزانی که در برپایی محافل، جلسات قرآنی، جلسات تفسیر، طرح وزین و کم نظیر زندگی با آیه‌ها، برنامه محفل، برنامه قرآنی امام حسنی‌ها و … همکاری کردند تشکر کنم و امیدوارم مرضی درگاه خداوند متعال قرار گیرد. ان شا الله در آینده نزدیک از دست اندرکاران و برگزارکنندگان این برنامه‌ها تقدیر به عمل خواهد آمد.

کد خبر 6081381

دیگر خبرها

  • ارتقای کیفیت زندگی شهری به کمک رشد هوشمند
  • برنامه‌های ۲۰‌گانه دستگاه‌های اجرایی استان کرمان چیست؟
  • مطالبات شهرداران کلانشهرها پیگیری می‌شود
  • تدابیر پیشگیری از سیل از ۶ ماه قبل در استان کرمان انجام شد
  • کارت سوخت‌ ها شارژ شد
  • ۲۶۰ سامانه حمل و نقل هوشمند در جاده‌های مازندران نصب می‌شود
  • کارت سوخت‌ها شارژ شد؟
  • تقدیر مدیرکل تبلیغات البرز از مشارکت مردم در برنامه های ماه رمضان
  • چرا برخی از مردم یک گوشی "صامت" را به یک گوشی "هوشمند" ترجیح می‌دهند؟
  • نظارت هوشمند بر زنجیره تامین تجهیزات و ملزومات پزشکی