Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محمد حنیف اتمر که  روز دوشنبه در مراسم افتتاحیه نشست ژنو  ۲۰۲۰  که برای کمک کشورهای جهان در چهار سال آینده  سخنرانی می کرد افزود:دولت افغانستان متعهد است تا به جنگ چهار دهه‌ اخیر در این کشور، نقطه‌ پایان بگذارد.

اتمرگفت که تروریسم یک تهدید مشترک برای ما و جامعه‌ی جهانی است و صلح در افغانستان به نفع کشورهای منطقه و جهان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد که بدون هیچ توافقی، حکومت افغانستان با پذیرفتن خطر، هزاران زندانی طالبان را آزاد کرد، اما خشونت‌ها هنوز هم کاهش نیافته‌ است.

براساس دومین راهبرد ملی صلح و توسعۀ افغانستان که برای جذب کمک‌های آینده جامعه جهانی به افغانستان ترتیب شده ‌است، قرار است حکومت افغانستان در نشست ژنو از کشورهای کمک کننده بخواهد که در چهار سال آینده سالانه سه میلیاردو ۸۰۰ میلیون دلار به افغانستان کمک کنند.

به گفته مقامات دولتی در صورتی که کمک های خارجی ادامه یابد انتظار می رود که افغانستان سالانه به رشد ۳/۵ درصدی برسد.

دولت افغانستان همچنین خواستار تداوم کمک های غیرنظامی از دو تا سه میلیارد دلار در سال شده است .

در قسمت سوم نیز بیش از ۱۶میلیارد دلار کمک‌های غیرنظامی و نظامی جهان برای چهار سال آینده درخواست شده ‌است، که گفته می شود با این پول وضیعت کنونی اقتصادی ادامه خواهد یافت.

سازمان ملل متحد، فنلاند و وزارت خارجه افغانستان میزبان این نشست هستند و قرار است نشست اصلی فردا با حضور نماینده گان بیش از۱۰۰ کشور و نهادهای بین المللی برگزار شود.  

این در حال است که وزیر امور خارجه افغانستان در ارائه برنامه کاری خود به مجلس نمایندگان برای گرفتن رای اعتماد از قطع کمک های جامعه جهانی برای آینده این کشور هشدار داد.

برچسب‌ها افغانستان توسعه اقتصادی سازمان جهانی بهداشت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: افغانستان توسعه اقتصادی سازمان جهانی بهداشت افغانستان توسعه اقتصادی سازمان جهانی بهداشت اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۷۷۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

نرخ بهره بین بانکی در اولین هفته از اردیبهشت ماه با کاهش یک صدم درصدی نسبت به هفته قبل از آن به ۲۳.۵۱ درصد رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در هفته منتهی به 5 اردیبهشت ماه نرخ سود بین بانکی با کاهش یک صدم درصدی نسبت به هفته قبل از آن به 23.51 درصد رسید.

این نرخ از ابتدای سال جاری با روند کاهشی همراه بود به جز هفته منتهی به 29 فروردین ماه.  نرخ بهره بین بانکی در هفته پایانی فروردین با افزایش همراه شدو با 4 صدم درصد افزایش نسبت به هفته قبل از آن به 23.52 درصد رسید.

نرخ بهره بین بانکی در هفته منتهی به 22 فروردین ماه با کاهش نیم درصدی نسبت به هفته قبل از آن به 23.48 درصد رسید. نرخ بهره بین بانکی که در هفته نخست فروردین ماه سال جاری 23.62 درصد شده بود در دومین هفته از نخستین ماه سال جدید با کاهش 4 صدم درصدی همراه شد و به 23.58 درصد رسید.

این نرخ در هفته پایانی اسفندماه سال 1402 به 23.66 درصد رسیده بود که بالاترین نرخ بهره بین بانکی از آبان‌ماه به بعد محسوب می‌شود. بیشترین رکورد این نرخ در هفته نخست مهر 1402 ثبت شده است. نرخ بهره بین بانکی در پایان هفته منتهی به 5 مهرماه سال 1402 با رکوردشکنی 10 سال به 23.80 درصد افزایش یافته بود؛ البته بعد از آن روند کاهشی نرخ سود بین بانکی آغاز شد و در هفته نخست آبان‌ماه به 23.71 درصد کاهش یافت و بعد ان آن وارد کانال‌های پایین‌تر شد.

نرخ سود بین بانکی چیست؟

ممکن است بانک‌ها در دوره‌های مالی کوتاه‌مدت روزانه یا هفتگی با کسری یا مازاد نقدینگی روبه‌رو شوند. اگر بانکی دچار کسری نقدینگی شود، باید از طریق وام گرفتن آن را جبران کند تا به حالت تعادل برسد. برای اینکه بانک‌ها برای حل این مشکل به بانک مرکزی نیاز نداشته باشند، بازاری را به نام بازار بین بانکی تشکیل داده‌اند که در آن به یکدیگر وام دهند. اکثر وام‌های بین بانکی سررسید کوتاه‌مدت یک‌هفته‌ای یا کمتر دارند. وام‌دهی بانک‌ها به یکدیگر بر مبنای یک نرخ سودی است که به آن نرخ سود بین بانکی گفته می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بررسی تحولات خاورمیانه و شمال‌آفریقا با حضور اعضای بریکس در مسکو
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس با حضور ایران در مسکو
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس در مسکو
  • کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت
  • طالبان: سطح دیپلماتیک افغانستان در قزاقستان ارتقا یابد
  • حضور هیأت بلندپایه کوالالامپور در کابل
  • جریان مقاومت، دل‌های مردم جهان را تسخیر کرده است
  • آنروا تنها سازمانی است که توان توزیع کمکها را در غزه دارد
  • سفر وزیر خارجه ایرلند به غرب آسیا با هدف رایزنی درباره آتش‌بس غزه
  • مجارستان : رقابت ناتو در اوکراین جرقه جنگ جهانی سوم را خواهد زد