Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-19@12:41:09 GMT

تثبیت نرخ تورم تولیدکننده در تابستان

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۷۸۱۲۸

تثبیت نرخ تورم تولیدکننده در تابستان

نرخ تورم تولیدکننده در چهار فصل منتهی به فصل تابستان ١٣٩٩ نسبت به دوره مشابه در سال قبل به ٢٣,٦ درصد رسید که نسبت به همین اطلاع در فصل قبل بدون تغییر بوده است.

به گزارش برنا، بر اساس گزارش مرکز آمار  میانگین قیمت دریافتی توسط تولیدکنندگان به ازای تولید کالاها و خدماتشان در داخل کشور، در فصل تابستان ١٣٩٩ نسبت به فصل تابستان سال ١٣٩٨، ٤٠,٧ درصد افزایش دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میانگین قیمت دریافتی توسط تولیدکنندگان به ازای تولید کالاها و خدماتشان در داخل کشور، در فصل تابستان ١٣٩٩ نسبت به فصل تابستان سال ١٣٩٨، ٤٠,٧ درصد افزایش دارد.

تورم فصلی

تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده کل کشور نسبت به فصل قبل (تورم فصلی) در فصل تابستان ١٣٩٩ به ٢٧,٢ درصد رسید که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل ١٥.٨ درصد افزایش داشته است. بیش­ترین تورم فصلی تولیدکننده مربوط به بخش صنعت (٣٧.٠ درصد) است.

تورم نقطه به نقطه

تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده کل کشور  نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) در فصل تابستان ١٣٩٩ به ٤٠,٧ درصد رسید که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل ٢٨.٧ واحد درصد افزایش داشته است. به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط تولیدکنندگان به ازای تولید کالاها و خدماتشان در داخل کشور، در فصل تابستان ١٣٩٩ نسبت به فصل تابستان سال ١٣٩٨، ٤٠.٧ درصد افزایش دارد. در میان بخش­ های مختلف تولیدی کم­ترین نرخ مربوط به بخش کشاورزی (٢١.٩ درصد) و بیش­ترین نرخ مربوط به یخش معدن (٦٩.١ درصد) می ­باشد.

تورم سالانه

تغییرات میانگین شاخص کل قیمت تولیدکننده در چهار فصل منتهی به فصل تابستان ١٣٩٩ نسبت به دوره مشابه در سال قبل به ٢٣,٦ درصد رسید که نسبت به همین اطلاع در فصل قبل بدون تغییر بوده است. در فصل مورد بررسی، در میان بخش ­های اصلی تولیدی در کشور، کم­ترین تورم سالانه مربوط به بخش کشاورزی ( ١٠.٩ درصد) و بیش­ترین آن مربوط به بخش معدن (٤٤.٠ درصد) است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بخش کشاورزی تورم شاخص صنعت نرخ تورم تولیدکننده فصل تابستان ١٣٩٩ نسبت همین اطلاع در فصل قبل فصل تابستان ١٣٩٩ فصل تابستان درصد رسید مربوط به بخش درصد افزایش نسبت به فصل ٤٠ ٧ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۷۸۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این کشور اروپایی بالاترین نرخ تورم را ثبت کرد

نرخ تورم سالانه مصرف‌کننده منطقه یورو در ماه مارس ۲.۴ درصد تایید شد و رومانی بالاترین نرخ را ثبت کرد.

به گزارش ایسنا، نرخ تورم سالانه مصرف‌کننده منطقه یورو در ماه مارس ۲.۴ درصد اعلام شد.

داده‌های یورواستات نشان داد که رشد سالانه قیمت مصرف‌کننده برای سومین ماه متوالی از ۲.۶ درصد در ماه فوریه کاهش یافته است.

تورم اصلی، بدون احتساب قیمت‌های بی‌ثبات مواد غذایی و انرژی، از ۳.۱ درصد در ماه فوریه به ۲.۹ درصد در ماه مارس کاهش یافت.

قیمت انرژی در ماه مارس با سرعت کمتری، ۱.۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل، در مقایسه با کاهش ۳.۷ درصدی ماه فوریه نزول کرد.

هزینه مواد غذایی نسبت به سال گذشته ۲.۶ درصد افزایش یافت در حالی که در ماه فوریه ۳.۹ درصد صعود کرد.

تورم سالانه در اتحادیه اروپا نیز در ماه مارس برای سومین ماه متوالی کاهش یافت و به ۲.۶ درصد رسید.

کمترین نرخ سالانه در لیتوانی (۰.۴ درصد)، فنلاند (۰.۶ درصد) و دانمارک (۰.۸ درصد) مشاهده شد، در حالی که بالاترین میزان در رومانی (۶.۷ درصد)، کرواسی (۴.۹ درصد) و استونی و اتریش (هر دو ۴.۱ درصد) بود.

به‌صورت ماهانه، شاخص قیمت مصرف‌کننده منطقه یورو در ماه مارس ۰.۸ درصد افزایش یافت که تخمین اولیه را برآورده کرد.

منطقه یورو نماینده کشور‌های عضوی است که از واحد پول واحد - یورو - استفاده می‌کنند، در حالی که اتحادیه اروپا شامل همه کشور‌های عضو بلوک است.

دیگر خبرها

  • تورم نقطه به نقطه تولید گوشت قرمز در کشور چقدر است؟
  • قم در جایگاه نوزدهم رشد تورم در کشور قرار گرفت
  • این کشور اروپایی بالاترین نرخ تورم را ثبت کرد
  • تورم ماهانه قیمت ماهی بالاتر از گوشت قرمز و مرغ
  • صندوق بین‌المللی پول خوش‌بین شد | تورم ایران وارد کانال ۳۰ درصدی می‌شود
  • بحران آب در ۳ استان کشور
  • کـارنامه خوراکی‌ها؛ رشد ۲۰۰ درصدی قیمت خوراکی‌ها در دو سال
  • نگرانی از بروز کم آبی در ۳ استان کشور
  • نگرانی از بروز کم‌ آبی برای سه استان در تابستان ۱۴۰۳
  • حداکثر اختلاف قیمت گوجه‌فرنگی از میدان تا خرده‌فروشی ۳۵ درصد است