Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی وزارت دفاع؛ امیر سرتیپ حاتمی در مراسم بزرگداشت هفته بسیج که به صورت ویدئو کنفرانس و ارتباط تصویری با حدود 80 مرکز وزارت دفاع در سراسر کشور برگزار شد گفت: ما پیرو فرماندهی هستیم که در مناسبت‌های مختلف از جمله عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالحسین(ع)، ضمن بکارگیری تمامی اصول بهداشتی و رعایت  پروتکل ها، برنامه های خود را بصورت دقیق پیش می بردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با درود به ارواح طیبه شهدا، امام شهدا و بسیجیان شهیدی که در سنگر های مختلف جمهوری اسلامی از دفاع مقدس تا امداد رسانی و خدمات رسانی به آحاد جامعه نقش آفرینی کرده اند گفت: تشکیل بسیج مستضعفین یک ابتکار بی بدیل از جانب امام راحل عظیم الشأن بود که مبتنی بر اندیشه انقلاب و اسلام شکل گرفت.

وزیر دفاع ادامه داد: امام (ره) زمانی دستور بسیج مستضعفین را صادر کرد که ماجرای لانه جاسوسی در سیزدهم آبان ماه سال ۱۳۵۸ رخ داد و پس از آن بود که امام عظیم الشان در پنجم آذر سال ۱۳۵۸ با دستور تشکیل بسیج مستضعفین یک قدرت نمایی بزرگ را در مقابل آمریکایی ها طراحی کرد و با دستور تشکیل بسیج عملاً تهدیدات آمریکایی ها را به فرصت تبدیل کرد به گونه‌ای که شیطان بزرگ آمریکا با این تصمیم تاریخی  به قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران پی برد.

امیر حاتمی با بیان نقش آفرینی های گسترده بسیج  در تمامی آوردگاه های جمهوری اسلامی با اشاره به تعریف  فرمانده معظم کل قوا از بسیج و بسیجی گفت: بسیج صرفاً عضویت در سازمانی با این عنوان نیست؛ و هر یک از احاد جامعه چنانچه با احساس مسئولیت و ایمان راسخ اقدامی را در راستای ارزشهای اسلام و انقلاب انجام دهند بسیجی هستند و به معنای واقعی کلمه بسیج یعنی آمادگی و حضور در سنگری که اسلام و قرآن به آن نیاز دارد.

وی با بیان اینکه پس از گذشت 4 دهه از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، شجره طیبه بسیج به درخت تنومندی تبدیل شده است گفت: امروز در عرصه های مختلف مجاهدت، ایثار، از خود گذشتگی، امداد رسانی به محرومان، کمک به حوزه درمان و مقابله با ویروس کرونا شاهد اقدامات بسیج هستیم و  ثمره  این  تفکر و اندیشه مقدس روز به روز پربارتر خواهد شد.

وزیر دفاع با بیان اینکه در حوزه دفاع با سختترین و خصمانهترین تحریمها علیه جمهوری اسلامی مواجه بودیم گفت: در همین دوران، موثرترین و کارآمدترین تجهیزات دفاعی را طراحی، تولید و تحویل نیروهای مسلح دادیم و این دستاوردها یادآور فرمایش نورانی امام راحل است که می فرماید اگر تفکر بسیجی در کشور طنین انداز شود دشمن نخواهد توانست به اهداف شوم خود دست یابد.

وی با بیان اینکه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح یک وزارتخانه انقلابی با  تفکرات و اندیشه‌های ناب بسیجی است افزود: این سازمان با تمام توان به پیشرفت و تعالی خود ادامه می دهد و بی شک این پیشرفتهای خیره کننده در چند دهه اخیر مرهون این تفکر و نگرش انقلابی است و انشالله با همین جهت گیری در آینده نزدیک ناوشکن تمام ایرانی دنا را که به لحاظ امکانات و تجهیزات و عملکرد متفاوت از ناوشکنهای هم نسل خود است؛ تحویل نیروی دریایی ارتش خواهیم داد.

در پایان این مراسم از خانواده شهدای مدافع سلامت با اهدای لوح تقدیر به عمل آمد.

برچسب‌ها امیر حاتمی ستاد کل نیروهای مسلح وزیر دفاع ایران پروندهٔ خبری بسیج، پیشرو خدمت، امیدآفرین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: امیر حاتمی ستاد کل نیروهای مسلح وزیر دفاع ایران امیر حاتمی ستاد کل نیروهای مسلح وزیر دفاع ایران اخبار کنکور جمهوری اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۷۸۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه سدی آهنین در مقابل اهداف شوم دشمن است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید عبدالرضا هاشمی یکشنبه شب در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، سپاه را مولود انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: حراست و پاسبانی از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن، توسعه این دستاوردها به اقصی نقاط عالم، تمدن سازی بر محوریت مکتب قرآن کریم و اهل بیت عصمت و طهارت بر اساس منویات حضرت امام (ره) و حضرت امام خامنه‌ای حفظه الله تعالی از مهم‌ترین نقش‌های این نهاد مقدس محسوب می‌شود.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق علیه‌السلام استان بوشهر پاسداری از انقلاب اسلامی و دست آورده‌ای آن، نگهبانی از میراث گران بهای امام و شهدا، دفاع از مظلومان جهان و زمینه سازی ظهور حضرت حجت بن الحسن العسکری عجل الله تعالی فرجه الشریف را از اهداف اصلی تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دانست و اذعان کرد: سپاه سدی آهنین در مقابل اهداف شوم دشمن است.

حجت الاسلام هاشمی با اشاره به مهم‌ترین اقدامات سپاه عنوان کرد: مقابله جدی با منافقین کوردل، مقابله جدی با رژیم بعث عراق در دوران هشت سال دفاع مقدس، سازندگی و آبادانی کشور پس از جنگ تحمیلی، بصیرت افزایی حول محور تدابیر امامین انقلاب، تأمین امنیت شخصیت‌های علمی، معنوی و اماکن حساس نظام، حفاظت فرودگاهی، موفقیت در عرصه‌های مهم صنعت دفاعی و دانش بنیان، دفاع از مردم مظلوم فلسطین و مقاومت اسلامی در منطقه، مقابله و همیاری از مردم در مقابل حوادث طبیعی همچون سیل، زلزله و… از مهم‌ترین اقدامات برجسته سپاه است.

وی با اشاره به تنبیه رژیم غاصب صهیونیستی در پی حمله به کنسولگری ایران در دمشق خاطرنشان کرد: بر اساس قوانین بین‌المللی کنسولگری هر کشور به عنوان خاک آن کشور محاسبه می‌شود و حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق و شهادت جمعی از مستشاران ایرانی حق پاسخگویی و تنبیه متخاصم را طبق مقررات بین‌المللی برای ایران یک حق مسلم می‌داند.

هاشمی تاکید کرد: الحمدلله با قاطعیت تمام در محدوده نظامی آن‌ها را تنبیه کردیم که موجبات شادی ملت قهرمان و قدر شناس ایران اسلامی و مظلومان عالم خصوصاً مردم مظلوم غزه و فلسطین را فراهم آورد.

کد خبر 6084794

دیگر خبرها

  • ایران اسلامی رسالت جهانی دارد/تربیت جوانان خداجوی آخر زمانی
  • انقلاب اسلامی یک قاعده جدیدی در جهان ایجاد کرده است
  • آینده جهان از شب عملیات «وعده صادق» تغییر کرد
  • سپاه سدی آهنین در مقابل اهداف شوم دشمن است
  • سپاه،‌ انقلاب و کشور را از هر گزندی حفظ می‌کند
  • دفاع تمام قد وزیر کشور از بازگشت گشت ارشاد به خیابان‌ها
  • دفاع تمام قد وزیر کشور از عملکرد گشت ارشاد در خیابان ها
  • دفاع تمام قد وزیر کشور از بازگشت گشت ارشاد به خیابان ها
  • سپاه پاسداران به عنوان بازوان معنوی ولایت فقیه عمل می‌کند
  • رونمایی از پهپاد رزمی مهاجر ۶ در نمایشگاه دفاعی بغداد