Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@23:35:58 GMT

مسابقه‌ای دیدنی بین مرسدس بازنشسته و مک لارن + فیلم

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۷۸۳۲۶

مسابقه‌ای دیدنی بین مرسدس بازنشسته و مک لارن + فیلم

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، روزگاری، مرسدس بنز SLR مک لارن سلطان ابرخودرو‌های جهان بود. وقتی برای اولین بار این خودرو در سال ۲۰۰۳ به بازار عرضه شد، ظاهر و طراحی چشمگیر داشت. پیشرانه ۵.۴ لیتری V۸ سوپرشارژ آن ۶۱۷ اسب بخار قدرت تولید می کند که هنوز هم یکی از ابرخودروها به حساب می آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این خودرو از ۱۷ سال پیش در میان قدرتمندترین خودرو‌های تولیدی جهان قرار دارد.

در طرف مقابل این رقابت، مک لارن ۵۴۰C قرار دارد.. موتور این خودرو  قادر به تولید ۵۳۳ اسب بخار قدرت (۵۴۰ PS) و ۵۳۹ نیوتن متر گشتاور است. شتاب صفر تا ۹۶.۶ کیلومتر مک‌لارن ۵۴۰C تنها ۳.۵ ثانیه و حداکثر سرعت خودرو هم ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت است.

حالا در مسابقه پیش رو باید دید که با وجود یک ضعف بزرگ در اسب بخاری و اختلاف چشمگیر گشتاوربین دو خودرو، آیا مک لارن جدید می‌تواند در مقابل مک لارن  مرسدس برنده شود؟

همانند بسیاری از مسابقات خودرو، با یک رقابت نمی توان به پاسخ درستی در خصوص قدرت یک خودرو در برابر دیگری رسید. برای همین بین این دو خودرو سه بار مسابقه برگزار شد که در مرحله اول، مرسدس به دلیل داشتن یک موتور بزرگ در جلو، بدون کنترل پرتاب و گشتاور کافی برای یدک کشیدن، در برابر ۵۴۰c قوی تر عمل کرد. در مسابقه دوم تغییر زیادی رخ نداد، اما در مسابقه سوم، لاستیک‌های SLR بهتر عمل کرد.

مرسدس بنز کلاس SLR محصول مشترک کمپانی‌های مرسدس بنز و مک لارن است. این خودروی زیبا شباهت‌هایی به اتومبیل‌های فرمول یک دارد. درب‌های این بنز اسپرت رو به بالا باز می‌شود که حالتی شبیه پرنده را ایجاد می‌کند. این خودرو با موتور قدرتمند ۸ سیلندر با حجم ۵.۵ لیتر، قدرت ۶۵۰ اسب بخار تولید می‌کند تا در مدت ۳.۶ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت برسد و با حداکثر سرعت ۳۳۷ کیلومتر بر ساعت حرکت می‌کند. 

مدل رودستر یا همان کروکی بنز SLR هم بعد از مدل کوپه آن عرضه شد که تفاوت چندانی با مدل کوپه ندارد و از یک موتور مشترک بهره می‌برند و از لحاظ قدرت و سرعت با هم برابری می‌کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت خودرو تولید خودرو مک لارن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۷۸۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) دنزا زد ۹ جی تی؛ محصول جدید از ائتلاف ناموفق مرسدس بنز

بی وای دی از باتری بلید ال اف پی برای زد ۹ جی تی استفاه می‌کند که هنوز جزئیات آن مشخص نشده است. سامانه لیدار و پنل‌های فیبرکربن در تزئینات بدنه از دیگر ویژگی‌های این محصول است.

به گزارش عصر ایران، دنزا برند خودرویی متعلق به گروه BYD چین است که حدودا از ۴ سال قبل فعالیت خود را با معرفی محصولات الکتریکی آغاز کرد و اولین خبری که در رابطه با دنزا منتشر شد به شاسی بلندی با نام اکس مربوط بود. 

دنزا زد ۹ جی تی پرچمدار جدیدی است که توسط بی وای دی معرفی شده است و مهم‌ترین رویداد مرتبط با برند دنزا تا به امروز محسوب می‌شود. با توجه به اطلاعاتی که از دنزا زد ۹ جی تی در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته این خودرو الکتریکی حدود ۵.۲ متر طول دارد. برخی سایت‌ها به ابعاد دقیق خودرو اشاره کرده اند: ۵۱۸۰ میلیمتر طول/ ۱۹۹۰ میلیمتر عرض / ۱۵۰۰ میلیمتر ارتفاع/ فاصله بین محور‌ها ۳۱۲۵ میلیمتر.

بال فعال (الکتریکی) عقب و سقف پانورامیک نیز از دیگر ویژگی‌های تایید شده دنزا زد ۹ جی تی هستند.

دنزا زد ۹ جی تی

این چینی مجهز به ۳ موتور الکتریکی است که مجموعا ۹۵۲ اسب بخار خروجی دارند. تک موتوری که با محور جلو در ارتباط است ۳۰۸ اسب بخار و دو موتور مرتبط با محور عقب هر کدام ۳۲۲ اسب بخار خروجی دارند. وزن خالص خودرونیز ۲۸۷۵ کیلوگرم است. بیشینه سرعت ۲۴۰ کیلومتر برساعت محاسبه شده است.

بی وای دی از باتری بلید ال اف پی برای زد ۹ جی تی استفاه می‌کند که هنوز جزئیات آن مشخص نشده است. سامانه لیدار و پنل‌های فیبرکربن در تزئینات بدنه از دیگر ویژگی‌های این محصول است.

برخی منابع خودروئی بر حضور مرسدس بنز در توسعه محصولات دنزا اشاره دارند که باید بگوئیم زمان راه اندازی برند، ائتلافی ۵۰:۵۰ میان مرسدس بنز و بی وای دی وجود داشت، اما مرسدس در دسامبر ۲۰۱۰ از این پیمان خارج شد و سهم خود را به ۱۰ درصد کاهش داد. پس از آن دنزا ۳ خودرو الکتریکی جدید معرفی کرد که شامل مدل‌های مینی ون دی ۹، ان ۷ و ان ۸ بود؛ بنابراین زد ۹ جی تی چهارمین محصول دنزا خواهد بود.

به رغم سهم ۱۰ درصدی مرسدس در دنزا، هیچ اطلاعاتی قابل استنادی در رابطه با مشارکت کمپانی آلمانی در طراحی و تولید زد ۹ جی تی وجود ندارد.

دیگر خبرها

  • همیلتون: تا سال‌ها در فرمول یک می‌مانم
  • احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته اصلاح شد
  • احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته اصلاح شد + فیلم
  • احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته سال‌های اصلاح شد
  • اظهارنظر آنتونلی درباره رانندگی با خودروی فرمول یک
  • بازدید ستاره‌های چلسی از مک لارن و دیدار با نوریس + عکس
  • (عکس) رضوانی، پورشه ۹۱۱ را متحول می‌کند
  • (ویدئو) اطلس؛ ربات انسان‌نمای بوستون داینامیکس بازنشسته می‌شود
  • (تصاویر) دنزا زد ۹ جی تی؛ محصول جدید از ائتلاف ناموفق مرسدس بنز
  • دنزا زد9 جی تی ؛ محصول جدید از ائتلاف ناموفق مرسدس بنز (+تصاویر)