Web Analytics Made Easy - Statcounter

تلویزیون این روزها سریال‌های متعددی را در دستور کارش دارد؛ گروهی منتظر پایان نگارش، عده‌ای در پیش‌تولید و برخی هم در سایه سنگینِ کرونا، جلوی دوربین‌اند. - اخبار فرهنگی -

خبرگزاری تسنیم- مجتبی برزگر: مخاطبان تلویزیون منتظر سریال‌هایی باشند که تعداد زیادی از آن‌ها جلوی دوربین کارگردان‌های بزرگی است. وقتی کیانوش عیاری در خیابان‌های تهران سریال "87 متر" را به پایان می‌رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجتبی راعی در امامزاده داود، روزهای سخت کرونایی را با عواملِ "جشن سربرون" می‌گذراند. داود میرباقری در شاهرود، سریال "سلمان فارسی" را با حضور بازیگر تونسی به روزهای حساس خودش نزدیک می‌کند. 

مسعود ده‌نمکی و گروهِ "دادِستان" مراحل فنی و تدوین را جلو می‌برند، ابراهیم حاتمی‌کیا فیلمنامه سریال "موسی(ع)" را می‌خواند و به تازگی سکان کارگردانی‌اش را برعهده گرفته است، سعید آقاخانی در تهران "نون.خ3" را برای نوروز تلویزیون آماده می‌کند. ابوالقاسم طالبی تولید سریال جنجالی و بحث‌برانگیزی را با عنوان "طلاق" جلو می‌برد، هادی حجازی‌فر به عنوان کارگردان سریال شهید باکری در روزهای پیش‌تولید و آماده کردن مقدمات کار قرار دارد. 

سریال "روزهای ابدی" جواد شمقدری برای بعد از پایان پخشِ سریال "خانه امن" آماده می‌شود، جواد افشار دست به کار شده و سال آینده تولید سریال حضرت معصومه(س) را آغاز می‌کند و خیلی از کارهای دیگری که در این گزارش به آن‌ها پرداخته‌ایم که قرار است به زودی وارد چرخه تولید شوند و یا روزهای تولید را می‌گذرانند. مهم این است که 132 اثر نمایشی برای تلویزیون در دستور کار قرار گرفته که در این روزهای سختِ اقتصادی قابل توجه است.

مشروح این گزارش را بخوانید:

"سلمان" چراغِ الف‌ویژه‌ها

پروژه‌ای که بزرگترین سریال فعلی تلویزیون به شمار می‌رود و از 20 هزار بازیگر بهره می‌برد که از سراسر کشور شناسایی شده‌اند. البته داود میرباقری کارگردان این سریال به سراغ بازیگران خارجی هم رفته و این روزها بازیگر تونسی را جلوی دوربین سریال برده است. البته در کنار خیلی از بازیگران مثل فرهاد اصلانی، علی دهکردی، محمدرضا هدایتی که جلوی دوربین داود میرباقری می‌روند مهدی فقیه هم به تازگی جلوی دوربین این سریال رفته است.

سریالی که با رعایت جدی پروتکل‌های بهداشتی بعد از فیلمبرداری در شهرک سینمایی نور به سمنان بازگشته‌اند و روزهای فیلمبرداری را می‌گذرانند. قرار است برای اولین بار شجاع‌نوری بازیگر نقش اصلی جلوی دوربین "میرباقری" برود. البته از روز گذشته هنرمندان سریال سلمان فارسی عزادار کاراکتر "اسقف" شده‌اند که چنگیز جلیلوند به خوبی آن نقش را ایفا کرده و به نوعی آخرین حضورش در کارهای نمایشی با کار جدید میرباقری رقم خورده است. 

"سلمان فارسی" زمستان سال گذشته در شهداد کرمان و قشم آغاز شد و به دلیل شیوع کرونا و لغو سفرهای ترکیه و ارمنستان، دوباره از سر گرفته شد. از بین لوکیشن‌های داخلی مانند شاهرود، شهرک‌های سینمایی غزالی و نور، نهایتاً لوکیشن اطراف شهرستان شاهرود به منظور فیلمبرداری سریال "سلمان فارسی" در سال 1399 انتخاب و مراحل پیش‌تولید ادامه پیدا کرد.

این سریال در سه دوره تاریخی ایران باستان، بیزانس و رم جلوی دوربین می‌رود و در دو بخش کودکی سلمان تا رحلت پیامبر(ص) و بازگشت سلمان به مدائن طراحی شده است. گفته می‌شود که ماجرای غدیرخم هم در سریال "سلمان فارسی" روایت خواهد شد. البته هنوز مشخص نیست که تمهیدات "میرباقری" برای روایت داستان‌های سلمان فارسی که در 40 قسمت پیش‌بینی شده چیست؟

حتی شاید در صورت لزوم، فصل دومی هم برای ساخت داستان‌های دیگر زندگی و احوالات "سلمان فارسی" درنظر گرفته شود.

مرقد مطهر سلمان فارسی صحابی ایرانی پیامبر اکرم(ص) و از یاران حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) در 30 کیلومتری جنوب‌شرقی شهر بغداد در شهر مدائن قرار دارد؛ کنار حرم سلمان فارسی مرقد طاهر فرزند امام محمدباقر(ع)، مرقد عبدالله‌بن جابر انصاری و مرقد حُذَیفة‌بن ایمان قرار دارند، سلمان فارسی(ع) در تاریخ 8 ماه صفر سال 36 هجری قمری درگذشت.

سریال "سلمان فارسی" به تهیه‌کنندگی حسین طاهری و به سفارش صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران از جمله بزرگ‌ترین آثار نمایشی تاریخ کشور محسوب می‌شود. پیش‌بینی می‌شود فیلمبرداری این سریال الف‌ویژه حدود 5 سال طول بکشد. بازیگران ایرانی و خارجی از کشورهای یونان، مراکش، تونس و ... در آن بازی خواهند کرد.

سریال موسی با سکان‌دار جدید/ حاتمی‌کیا آمد

جمال شورجه کارگردان اول این مجموعه تلویزیونی به خاطر بیماری، جایش را به ابراهیم حاتمی‌کیا داد.  کارگردانی که این سال‌ها بیشتر در پرده نقره‌ای فعال بوده تا ساخت آثار تلویزیونی. حاتمی‌کیا این روزها در حال بررسی فیلمنامه سریال "حضرت موسی(ع)" است. قرار است فیلمنامه تغییرات اساسی داشته باشد. 

هنوز زمان پیش‌تولید و تولید مشخص نیست اما قرار است کار جدیدی از حاتمی‌کیا در عرصه فیلمسازی ببینیم که تاکنون از او ندیده‌ایم.  پیش از این تهیه‌کننده‌اش از شروع پیش‌تولید در سال 1399 خبر داده بود. 

در صورتی که حاتمی‌کیا هدایت پروژه سریال «حضرت موسی(ع)» را به عهده بگیرد، این مجموعه به سومین سریال تلویزیونی او تبدیل خواهد شد. او پیش‌تر دو مجموعه «حلقه سبز» و «خاک سرخ» را در دهه 1380 کارگردانی کرده است.

فرج‌الله سلحشور که اولین نسخه از فیلمنامه سریال «حضرت موسی(ع)» را نوشته بود، پیش از آغاز مراحل تولید این سریال درگذشت و این مجموعه به جمال شورجه واگذار شد. شورجه نیز پس از مدتی با عارضه مغزی مواجه شد و در ماه‌های اخیر تحت درمان قرار دارد.

حاتمی کیا قصد دارد فیلمنامه این سریال را در 50 قسمت بازنویسی کند.

سریال حضرت معصومه(س) سال 1400 کلید می‌خورد

جواد افشار کارگردان سریال‌های "کیمیا" و "گاندو" که البته تجربه ساخت کاری مثل "جابر بن حیان" را هم در کارنامه‌اش دارد، سریال "حضرت معصومه(س)" را می‌سازد که در ابتدا قرار بود فیلم سینمایی‌اش ساخته شود. 

جواد افشار کارگردان و نویسنده سریال حضرت معصومه (س) درباره آخرین روند پیشروی پروژه حضرت معصومه (س) گفت: در حال حاضر من به همراه حمید رسول‌پور مشغول نگارش قسمت‌های پایانی سریالیم و فکر می‌کنم تا پایان سال نگارش فیلمنامه به اتمام برسد تا در سال 1400 برای پیش تولید و تولید سریال آماده شویم.

سریال حضرت معصومه (س) به کارگردانی جواد افشار، تهیه‌کنندگی مجتبی امینی و نویسندگی مشترک جواد افشار و حمید رسول‌پور روایتگر زندگی حضرت معصومه (س) است که  در 30 قسمت در حال نگارش است.

سریال خواجه‌ نصیرالدین طوسی در مرحله نگارش

"ماه شب 14" عنوان سریالی با موضوع زندگی و اندیشه‌های خواجه نصیرالدین طوسی به نویسندگی عبدالرسول گلبن است. نگارش این سریال الف فاخر مراحل پایانی را می‌گذراند. سریالی که هنوز کارگردان، تهیه‌کننده و عواملش مشخص نشده‌اند؛ کاری که محمدحسین لطیفی پیش از این درباره‌اش به تسنیم  گفته بود:  "کار خواجه نصیرالدین طوسی سال‌ها است که روی زمین مانده است و کماکان تلویزیون به من زنگ می‌زنند و کارهای دیگری پیشنهاد می‌کنند؛ من اصلاً ترجیح ندارم این نوع کارها را بکنم، اگر تجربه‌ای دارم می‌خواهم صرف کارهای فاخری چون خواجه نصیر کنم. دغدغه دارم خواجه نصیر را بسازم، چون خواجه نصیرالدین طوسی شخصیت متمایزی در تاریخ است که ضمن حفظ تمامیت ارضی کشور، بنی‌عباس را نابود کرد."

لطیفی این روزها به تازگی سریال "سنجرخان" را کلید زده و قرار است برای آنتنِ 1400 آماده‌اش کند.

"جشن سربرون" در امامزاده داود

سریال "جشن سربرون" مجموعه‌ای 30 قسمتی به تهیه‌کنندگی حسن نجاریان و کارگردانی مجتبی راعی است. این مجموعه به روایت دوران قبل از مشروطه می‌پردازد. حسن نجاریان در گفت‌وگویی با خبرنگار تسنیم  اعلام کرده که این روزها فیلمبرداری را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در امامزاده داود ادامه می‌دهند.  سریالی که کریم اکبری مبارکه از بازیگران مؤثر سریال را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داد. البته لاله اسکندری که نقش همسر بهادر خان داستان را ایفا می‌کند بعد از گذراندن دوران قرنطینه و نقاهت کرونایی به صحنه فیلمبرداری برگشته است. 

در خلاصه داستان "جشن سربرون" آمده است: بهادر، کدخدای ایل پوسان با کدخدای طایفه همسایه «سرخو»، رقابت و مخالفتی دیرینه دارد. مدتی است آتش کینه‌ها خاموش شده است تا اینکه سرخو با اعتماد به نفس به خواستگاری دختر زیبا و کم سن و سال بهادر، جهان‌‌پسند می‌آید. غافل از اینکه قرار است مدتی بعد جهان‌پسند به عقد پسرعموش درآید. بهادر قاطعانه با این وصلت مخالفت می‌کند. زخم‌های کهنه سر باز می‌کنند. هر دو طایفه از کدخدای خود حمایت می‌کنند. درگیری ابعاد بزرگ‌تری می‌یابد و بهادر تلاش بزرگی را آغاز می‌کند.

حسین محجوب، محمود پاک نیت، لاله اسکندری، فرخ نعمتی، قاسم زارع، داریوش کاردان، میرطاهر مظلومی، رامین ناصرنصیر، مهدی فقیه، کریم اکبری مبارکه، صدرالدین حجازی، بیوک‌میرزایی، مهران نائل، جواد قامتی، ابراهیم برزیده، سیامک اشعریون، پرویز بزرگی، علی جاویدفر، محمد حاج‌حسینی، فرشید صمدی‌پور، محمدرضا راد، حسن محمودی، مجتبی واشیان، امیر کسارنژاد، ساقی عسگری، سارا اشتری، امیر زمستانی، سودابه علیپور، نجات‌علی مرادی، سیامک حلمی، آرمین ترکمندی، علی‌حسن ناصری، ذبیح ذبیح‌پور، علی نجاریان، زهرا برومند، ایوب دمان، امیر نداف‌فر، عباس براری، رضا درم‌کزین، ابوالفضل حاجی علیخانی، مجید یاراحمدی، مهران هادی، جواد عاقبت‌بین، حسن زارع، محمودرضا بهرامی، علی عطایی، سیامک نظری، مرتضی ستارپور، محمد نادرخانی، فیروز حیدرزاده، سجاد مؤمنی، رضا سیدی از بازیگران این مجموعه تلویزیونی‌اند.

تلویزیون در این مدت کارهای راهبردی و استراتژیکی هم روی آنتن برده و آماده پخش هم دارد؛ چه برای قهرمانانش و چه نمایشِ خیانت‌های تاریخی و کارهای سیاسی تأثیرگذار که بخش عمده‌ای از آن‌ها در حال نگارش و تولیدند. یکی از آن کارها که مورد اقبال مخاطب هم قرار گرفته سریال "خانه امن" احمد معظمی است از شبکه یک سیما پخش می‌شود و بعد از آن کار استراتژیک دیگری به نام "روزهای ابدی" با نام قبلی "نفوذ" از همین شبکه تلویزیونی روی آنتن می‌رود.

"روزهای ابدی" دی‌ماه می‌آید

محسن علی‌اکبری تهیه‌کننده این سریال که با گروه پساتولید درگیرِ آماده کردن این مجموعه تلویزیونی‌ است به خبرنگار تسنیم  گفت: صحبتی که با شبکه داشته‌ایم اوایل دی‌ماه ان‌شاءالله سریال به آنتن خواهد رسید. جایگزین سریال "خانه امن" خواهیم شد و تا هفته دوم اسفندماه پخشِ سریال ادامه خواهد داشت.

علی‌اکبری افزود: این مجموعه تلویزیونی 44 قسمتی با اتفاقات اواخر دی‌ماه 1357 شروع می‌شود و در نقطه 13 آبان‌ماه 1358 به پایان می‌رسد.  ما در سریال می‌بینیم که سایت‌های مختلف جاسوسی در اقصی نقاط کشور، مثل سایت کپکان کارش جاسوسی است و گزارش‌هایش را به طور کامل تحویل سفارت آمریکا می‌داده است و از آنجا به وی آی ای منتقل می‌کردند.

"روزهای ابدی" در سه فصل پیش‌بینی شده، فصل یک از پیش از انقلاب شروع می‌شود و تا تسخیر لانه جاسوسی را روایت می‌کند. فصل‌های بعدی هم به حوادث حین گروگانگیری تا کودتای نوژه و آغاز جنگ تحمیلی که با حمایت آمریکا صورت گرفت، می‌پردازد. تصاویر مربوط به فصل یک در تهران، فصل دو در روستای قرق‌آباد، فصل سه در خجیر، فصل چهار در گنبد و مشهد و همچنین فصل پنج در تهران ضبط شده است. فصل دو این سریال از تسخیر لانه جاسوسی آغاز شده و تا پایان جنگ تحمیلی ادامه دارد.

در این سریال از حضور بازیگران ایرانی و خارجی استفاده شده است. بازیگران خارجی این سریال از بازیگران آلمانی، بلغاری و فرانسوی انتخاب شدند که به زبان انگلیسی و با لهجه آمریکایی صحبت می‌کنند و این بخش‌ها با زیرنویس فارسی پخش خواهد شد. 

امین اسکندریان (مهدی نقش اول سریال)، کیمیا اکرمی (محبوبه نقش اول زن)، احمد نجفی (پرویز)، حمید گودرزی (نفیسی)، رحیم نوروزی (سُرخو)، علیرام نورایی (بکتاش)، صالح میرزا آقایی (سرهنگ شریف‌زاده)، شهره لرستانی (مادر محبوبه)، زهرا سعیدی (مادربزرگ مهدی)، حجت‌الاسلام سیدمحسن هاشمی (استاد حوزه علمیه و نماینده امام خمینی)، جلیل فرجاد (دانشفر)، ماشاءالله شاه‌مرادی (حاج عرفان)، کاوه سماک‌باشی (سروان عباسی)، امیرمحمد زند (حجت الاسلام سید عباس موسوی قوچانی)، یلدا افشاری‌نیا (مهناز)، شیوا بلوچی (شهره)، نجوا صاحب الزمانی (ثریا)، فاطمه بیگی (ناهید)، محمد جواد جعفرپور (قاسم)، جلال فاطمی (سرهنگ دیویس) بازیگران ایرانی این سریال و فیلیپ ساترکین (مایکل مترینکو)، سامی بابو (چارلز جونز)، نیکولاس جرج بیکر، ژانکلود ریکبورگ، فلورین فیشر از بازیگران خارجی این سریال تلویزیونی‌اند.

صالح میرزا آقایی، حمید گودرزی نقش نفیسی، رحیم نوروزی صلح‌گو، جلیل فرجاد در نقش روحانی، علیرام نورائی، احمد نجفی نقش پرویز و ... نقش‌هایی بازی می‌کنند که عیناً واقعی است. 

سریال "دادِستان" روی میز تدوین/ اولین تصویر از حمله داعش به مجلس

چندی پیش ‌ سریال "دادِستان" که تصویربرداری‌اش از اول مردادماه آغاز شده بود، پس از 3 ماه کار برنامه‌‌ریزی شده با ضبط سکانس‌های خارج از کشور در استانبول ترکیه به پایان رسید. در حال حاضر تدوین، صداگذاری و کارهای پس‌تولید سریال در حال پیگیری است تا "دادِستان" در 17 قسمت آماده پخش شود.

تهیه‌کننده "دادِستان" درباره موضوع سریال گفته بود: عدالت‌خواهی، نفوذ و مفاسد اقتصادی محور اصلی موضوعات این سریال تلویزیونی‌اند که در قصه‌های فرعی به موضوعات مهم تاریخ معاصر مثل حمله داعش به مجلس هم می‌پردازد.

محمد کاسبی، سیدجواد هاشمی، هومن برق‌نورد، برزو ارجمند، علی سلیمانی، بهنوش بختیاری، سحر قریشی، علیرضا استادی، کاوه سماک‌باشی، اصغر نقی‌زاده، هلیا امامی، رضا توکلی، محمود مقامی، نگار فروزنده، نیما شاهرخ‌شاهی، مجید شهریاری، شیوا خسرومهر، فریبا ترکاشوند، فرج‌الله گل‌سفیدی، ابراهیم کوهخایی، حمید متقی، مختار ثائقی، مریم وانشانی، یاسمن ترابی، مجید قادری و...  از جمله بازیگران این سریال تلویزیونی‌اند.

در خلاصه داستان این سریال آمده است: "دادِستان" سریال تخیّلی است و مربوط به هیچ دولتی نمی‌شود!

در "دادِستان" قرار است به بحث نفوذی‌ها پرداخته شود؛ برای اولین بار سکانس حمله داعش به مجلس نشان داده می‌شود که تصاویر منتشر شده از صحنه فیلمبرداری‌اش گویای اتفاق جذابِ یکی از قسمت‌های سریال جدید مسعود ده نمکی است.

اخلال‌گران بازار ارز و اختلاس‌گران اقتصادی سوژه ابوالقاسم طالبی

چندی است سریال ابوالقاسم طالبی در سکوتِ خبری جلو می‌رود. سریالی که به گفته قطب‌الدین صادقی یکی از بازیگرانش وارد ماجرای اختلاس‌گرها می‌شود. سریالی که به دلیل شیوع کرونا، چند ماهی متوقف شده بود و مدتی است دوباره جلوی دوربین رفته تا خودش را هرچه‌ زودتر مهیای آنتن کند.

کارگردانی که پس از ساخت دو مجموعه "بازگشت پرستوها" و "به کجا چنین شتابان" به تلویزیون برگشته و موضوع فساد اقتصادی و اختلاسگرها را با خودش آورده است. حتماً مثل خیلی از کارهای سینمایی‌اش همچون "قلاده‌های طلا" و "یتیم‌خانه ایران" سر و صداهایی به پا خواهد کرد؛ هنوز نیامده گمانه‌زنی‌هایی به دنبال داشته که تا چه حد این کارگردان می‌تواند وارد مفاسد اقتصادی شود. 

در کنار مجید واشقانی، حمید گودرزی، پیام دهکردی، ناصر آقایی، بهار محمدپور، هدیه رضایی، نیلوفر کیارستمی، عسل غروی و خیلی‌های دیگر، نام قطب‌الدین صادقی می‌درخشد. او نقش وکیل یکی از این اختلاسگرها را برعهده دارد که در گفت‌وگویی با خبرنگار خبرگزاری تسنیم  درباره این سریال توضیحاتی داد. 

او درباره "طلاق" ابوالقاسم طالبی و بازگشتش با این سریال به تلویزیون، گفت: عنوان دیگر این سریال "اژدهای هفت‌سر" بود که به من پیشنهاد شد. فیلمنامه را خواندم خوشم آمد. چون دغدغه و کار کارگردانش را می‌شناختم. وقتی در "یتیم‌خانه ایران" دغدغه آگاه‌سازی مخاطب نسبت به بخشی از تاریخ که مطرح نشده را داشت و با چه وسواس و دقتی کار می‌کرد اینها برای من و حضورم مؤثر و حائز اهمیت‌اند. من در این سریال نقش وکیل یکی از این آقایان اختلاسگر را بازی می‌کنم. 

ابوالقاسم طالبی کارگردان "طلاق" مثل خیلی از کارهای دیگرش خیلی بی سر و صدا جلو می‌رود گفته می‌شود در کنارِ توجه به اختلاس‌گران و فساد اقتصادی،  واردِ موضوع اخلال‌گران بازار ارز خواهد شد و همچون کارهای گذشته‌اش حرف‌های جنجالی و صریحی دارد که به زودی روی آنتنِ سیما نظاره‌گرش خواهیم بود.

 

مجموعه شهید باکری زودتر از سریال صیاد شیرازی تکلیفش روشن شد 

در بخش شخصیت‌های دفاع‌مقدسی، تلویزیون برای نمایش سبک زندگی شهید صیاد شیرازی، شهید باکری، شهید حسن باقری و شهید حسن طهرانی‌مقدم سریال درنظر گرفته که در این بین تکلیفِ سریال شهید باکری زودتر روشن شد. با توجه به اینکه 10 سال کار شهید صیاد شیرازی همراه با نگارش فیلمنامه و تحقیق و پژوهش‌هایش شروع شده بود. چند روز گذشته محمدرضا شفیعی تهیه‌کننده‌اش انصراف داد تا با واگذاری کار به گروه دیگری، سریال شروعِ دوباره‌ای پیدا کند و زودتر به مرحله ساخت برسد.  

شاید در کنار این شخصیت‌های برجسته دفاع‌مقدسی، ماجرای جنگ در جنوب کشور و مقاومت مردم دزفول در برابر موشک‌باران عراق هم اهمیت داشته باشد که محسن علی‌اکبری تهیه‌کننده سینما و تلویزیون بعد از سریال "نفوذ" به دنبال ساخت این سریال است که به زودی این اثر وارد پیش‌تولید می‌شود. 

سریال "الف دزفول" زندگی پشت خط جبهه

قصه این سریال در دهه 1360 اتفاق می‌افتد و به مقاومت مردم دزفول در مقابل موشک‌باران عراق می‌پردازد، در حقیقت این سریال از سال 1359 تا 1365 را به‌تصویر می‌کشد. نویسنده و کارگردان این سریال اهل دزفول است و به‌تعبیر تهیه‌کننده سریال می‌تواند در نوع گویش و ساختار کار کمک‌حالمان باشد. اغلب لوکیشن‌های «الف دزفول» در شهر دزفول خواهد بود؛ موضوع اصلی‌ سریال جریان داشتن زندگی پشت خط جبهه است.

بازیگر نقش شهید باکری؛ هادی حجازی‌فر

سریال شهید باکری قرار است در 7 قسمت با پروداکشن سینمایی تهیه و تولید شود. همان‌طور هم که اعلام شد مرحله پژوهش و نگارش این مجموعه تمام شده و گروه وارد مرحله تولید می‌شود.  تهیه‌کننده این سریال به خبرنگار تسنیم  گفته بود:  قرار است با وجود تمرکز و محوریت سریال بر شهیدان حمید و مهدی باکری، تصویری از رشادت‌های شهدای لشکر عاشورا در عملیات‌های بدر و خیبر نشان داده شود.

چندی پیش از تست گریم نقش شهید باکری رونمایی شد که نشان می‌داد هادی حجازی‌فر علاوه بر کارگردانی سریال، نقش اول را نیز برعهده دارد. 

سریال‌های حسن طهرانی‌مقدم و حسن باقری در راه

سریال‌های حسن طهرانی مقدم و حسن باقری هم در این ژانر مطرح‌اند که دوران تحقیق، پژوهش و نگارش فیلمنامه را می‌گذرانند؛ البته که نام سریال "عطیه" هم به‌نویسندگی محمدحسین حقیقی مطرح و فیلمنامه‌اش در دست نگارش است.

سریال شهید نادر مهدوی جلوی دوربینِ کارگردان "بیست و سه نفر"

سریالی با محوریت دلاوری‌های شهید نادر مهدوی و رویارویی با زیاده‌خواهی‌های آمریکا در خلیج فارس توسط مهدی جعفری کارگردان "بیست و سه نفر" تولید می‌شود.  مهدی شفیعی تهیه‌کننده سریال با اشاره به انتخاب کارگردان گفت: تحقیق و پژوهش این سریال با مراجعه به منابع مکتوب و همچنین گردآوری اسناد تصویری از شجاعت‌های نادر مهدوی و یارانش در رویارویی با نیروهای آمریکایی و همچنین دفاع از حریم آبی کشور توسط دلاورمردان نیروی دریایی از مدت‌ها پیش آغاز شده و توسط مریم امینی به انجام رسیده است.

وی در خصوص نگارش این سریال افزود: داریوش مختاری که نویسندگی سریال‌های متعددی را برعهده داشته است، نویسندگی این سریال را برعهده دارد و امیدوارم همزمان با پیشرفت متن بتوانیم اقدامات خود را در راستای تولید این اثر به شکل مؤثرتری آغاز کنیم.

این سریال براساس رویارویی با زیاده‌خواهی‌های آمریکا در خلیج‌فارس توسط دلاورمردان نیروی دریایی سپاه و ارتش با محوریت شهید نادر مهدوی و همرزمانش تولید می‌شود. شهید نادر مهدوی فرمانده ناوگروه دریایی ذوالفقار، وابسته به منطقه دوم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود. وی 16 مهرماه 1366 در جریان درگیری چندین ساعته با ناوها و هلی‌کوپترهای آمریکایی به شهادت رسید. نادر مهدوی یک فروند هلی‌کوپتر سوپرکبرای ارتش آمریکا را سرنگون کرد.

 

سریال "قاسم سلیمانی" منتظر کارگردان

 

در کنار این پروژه‌ها، قرار است در تلویزیون چند پروژه دیگر وارد مرحله تولید شوند؛ اولین آنها که در اولویت و ارجحیت نسبت به هر تولید دیگری دارد زندگی "حاج قاسم سلیمانی" است؛ پیگیری‌ها نشان می‌دهد که سیما فیلم به دنبال ساخت مینی‌سریالی درباره سپهبد شهید قاسم سلیمانی است. محور اصلی این سریال عملیات آزادسازی کرکوک و ماجرای حضور شبانه حاج قاسم سلیمانی در اربیل کردستان عراق برای نجات این شهر از چنگال داعش و جلوگیری از سقوط آن است.  

این روزها، سریال "قاسم سلیمانی" در حال نگارش و تکمیل پژوهش‌ها به سر می‌برد و با توجه به حساسیت موضوع، انتظار می‌رود کارگردان و عوامل خوب و قدرتمندی برای ساخت این مجموعه تلویزیونی انتخاب شود. 

"رعد و برق" افخمی

سریال جدید بهروز افخمی به نام "رعد و برق" مجموعه رمضانی شبکه پنج سیما خواهد بود. سریالی که بعد از توقف به دلیل شرایط کرونایی کشور، این روزها تصویربرداری را در روستای ییلاقی درازنو بر فراز ابرهای استان گلستان راه انداخته است. یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری کشور که هر ساله تعداد زیادی از گردشگران برای بازدید از آنها به خطه شمالی کشور سفر می‌کنند.

داود هاشمی تهیه‌کننده و بهروز افخمی کارگردان این مجموعه تلویزیونی از پیچیدگی‌های فنی و اجرایی و به خصوص پررنگ بودن جلوه‌های ویژه در این سریال خبر داده‌اند. "رعد و برق" قرار است گوشه‌ای از زحمات تلاشگران حادثه سیل و اتفاقاتی که افتاده را نشان دهد. 

پیگیری‌های خبرنگار تسنیم  نشان می‌دهد "رعد و برق" این روزها از مرز 70 درصد فیلمبرداری گذشته و در تلاش است خودش را به آنتن ماه رمضان 1400 برساند. کار 25 قسمتی که به تهیه‌کنندگی داود هاشمی و کارگردانی بهروز افخمی این روزها فیلمبرداری می‌شود. فیلمبرداری سریال با توجه به مشکلات و سختی‌های کرونایی تا اواسط ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت. 

"رعد و برق" سریال پُربازیگری است که تمام مناطق سیل‌زده از سال گذشته در آن دیده می‌شود. در این مجموعه شهرام قائدی، محمد فیلی، مختارسائقی، سام کبودوند، مرتضی کاظمی، مهدی زمین‌پرداز، محمد مختاری، ابراهیم امیرخانی، مزدک رستمی، حسن اسدی، ویدا موسوی، سپیده موسوى، مهدیه فراهانی، نگار مسلط، زهرا سرایلو، امیر موسوی، ابراهیم یوسفی، پوریا منجزی، مجید درستی، امیر عباس قاسمى، پدرام شکوری، شهروز ایری، امیر رضا برزگر، اسماعیل حبیب‌لی، داود عصمتی، حسین قزل‌باش و محمود جعفری بازیگرانی‌اند که تاکنون برای ایفای نقش‌ها انتخاب شده‌اند. 

همچنین تهیه‌کننده سریال اعلام کرده که پس از آق‌قلا جهت ادامه تصویربرداری به اهواز و لرستان خواهند رفت. 

مهدی فخیم‌زاده و سریال پلیسی جدید

مهدی فخیم‌زاده سریالی با عنوان "کارآگاهان جوان" (بازپرس) را در حال نگارش دارد اما هنوز معلوم نیست که خودش کارگردانی‌اش کند. آخرین سریال فخیم‌زاده در تلویزیون «فوق سری» نام داشت که در سال 1393 ساخته شد و طی این چند سال فخیم‌زاده در تلویزیون بیشتر به بازیگری مشغول بود.

او همچنین سال 1397 فیلم "مشت آخر" را در سینمای ایران کارگردانی کرد و حالا بعد از حدود 6 سال قرار است دوباره با یک سریال پلیسی و معمایی به تلویزیون بازگردد. فخیم‌زاده ساخت سریال‌هایی چون "خواب و بیدار"، "حس سوم"، "بی‌صدا فریاد کن" و "ساختمان 85" را با فضایی پلیسی و معمایی در کارنامه خود دارد.

بازگشت علیرضا افخمی با کاری ماورایی

سریال ماورائی «دعوت نحس» به کارگردانی علیرضا افخمی با مشخص شدن بازیگرانش در جنگل‌های شمال کشور کار خود را آغاز کرد تا احتمالاً به رمضان تلویزیون برسد. البته با پیگیری‌های تسنیم  مشخص شده که گروه پس از اتمام کار بخش‌هایی از مجموعه که در شمال تصویربرداری خواهد شد برای ادامه کار به تهران بازخواهد گشت.

در این سریال بازیگرانی چون آرش مجیدی، میلاد میرزایی، رضا توکلی، افسانه چهره‌آزاد، على دهکردى و ...حضور دارند که در روزهای آتی بازیگران دیگری نیز به گروه خواهند پیوست.

علیرضا افخمی که با ساخت سریال‌های "او یک فرشته بود"، "پنجمین خورشید" و… در حوزه سریال‌های ماورائی موفق عمل کرده و توانایی خود را در این بخش به نمایش گذاشته است، در سریال «دعوت نحس» علاوه بر کارگردانی، نگارش مجموعه را نیز برعهده‌ داشته است.

علیرضا افخمی آخرین کاری که برای تلویزیون ساخت به سریال "پرستاران" برمی‌گردد. کارگردانی که کارهای ماورایی‌اش هنوز در قابِ سیما تکرار می‌شود. او  کارگردانی سریال‌های مختلفی از جمله "تب سرد"، "او یک فرشته بود"، "زیر زمین"، "پنجمین خورشید"، "پنج کیلومتر تا بهشت" را برای تلویزیون برعهده داشته است. وی با ساخت سریال "او یک فرشته بود" که در رمضان 1384 از شبکه دو پخش شد، ژانری جدیدی با نام ماورایی را به تلویزیون آورد و پس از آن در همین ژانر مجموعه "پنج کیلومتر تا بهشت" را ساخت.

روزهای آخر سریال "87 متر" در تهران 

 

یکی از سریال‌هایی که چند سالی است با توقف‌های فراوان، روزهای پایانی‌اش را می‌گذراند، سریال "87 متر" کیانوش عیاری است. البته در این مدت طولانی فیلمبرداری، سبکِ کاری کیانوش عیاری هم اجازه نداده کار خیلی پیشرفت بیشتری داشته باشد و کماکان 2 ماه دیگر فیلمبرداری دارد. پیگیری‌های تسنیم  نشان می‌دهد این مجموعه بعد از مدتی توقف از 11 آبان‌ماه دوباره جلوی دوربین رفته است.

لوکیشن اصلی سریال در خانه‌ای در غرب تهران (خیابان نیلوفر) و رستوران‌ها قرار دارد و گروه برای گرفتن تصاویر دیگر در امامزاده داود حوالی روستای کبکا به تصویربرداری ادامه می‌دهند و قرار است همزمان با تدوین و مراحل فنی، تصویربرداری تا 2 ماه دیگر به پایان برسد. البته اگر توقفی دیگر در راه نباشد.  

* داستان "87 متر" درباره پرونده‌های قضایی است که به موضوع مستغلات و مسکن‌ برمی‌گردد. اتفاقاتی که به واسطه آگاه نبودن به مواردی، صاحبانش را دچار مشکلات عدیده‌ای کرده است. علی دهکردی، مهران رجبی، فریبا کامران، زنده‌یاد حسین محب اهری، شهین تسلیمی، دیبا زاهدی، سونیا سنجری، حسین سلیمانی، فریده سپاه منصور، محمد بحرانی و سعید پیردوست از بازیگران این سریال تلویزیونی‌اند.

ساخت سریال‌هایی برای نمایش خیانت‌ها/ ترورهای "سیدمهدی هاشمی"

چندی پیش اعلام شد که قرار است تلویزیون سریالی درباره دستگیری و ارتباطات مدیر کانال تلگرامی ضدانقلاب (روح‌الله زم) بسازد. البته که در حوزه مستند، کارهایی از جمله "پرسه در مه" در دستور کار تلویزیون قرار گرفت اما تهیه مینی سریال درباره این خیانت‌ها، قدری موضوع را تأثیرگذارتر و جذاب‌تر انتقال خواهد داد. موضوع جدیدی که تصویب شده عملیات مهندسی با موضوع ترورهای نفاق‌ و ماجرای سیدمهدی هاشمی و نفوذ آن‌ها در نظام است که به زودی وارد چرخه تولید خواهد شد. 

"گریز" نام سریالی درباره بنی‌صدر

 تلویزیون قرار است  به سراغ ساخت زندگی ابوالحسن بنی‌صدر در قالب مینی‌سریال برود. این سریال قرار است به بررسی شخصیت و زوایای زندگی بنی‌صدر خصوصاً خیانت او به کشور بپردازد. نام این سریال را "گریز" گذاشته‌اند  و قرار است به زودی وارد چرخه تولید شود.  شخصیتی که 17 ماه رئیس‌جمهور ایران بود؛  پس از بی‌کفایتی و خیانت‌های مکرر وی به کشور، مجلس شورای اسلامی نهایتاً در 31 خرداد 1360 به عدم کفایت رئیس‌جمهور وقت رأی داد و بنی‌صدر از ریاست‌جمهوری اسلامی ایران عزل شد.

بنی‌صدر چند هفته بعد به همراه مسعود رجوی – سرکرده گروهک منافقین – از ایران گریخت و به پاریس رفت. قرار است این مقاطع در سریال تلویزیونی که البته کارگردان و عواملش مشخص نشده‌اند پرداخته شود و همگان از خیانت‌های او و همراهانش، آگاه‌تر شوند.

تلویزیون و سریال‌های طنز/ "نون.خ3" چراغ را روشن کرد

 سریال "نون.خ 3" برای نوروز 1400 آماده می‌شود و بازیگران در سایه کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، روزهای تصویربرداری را می‌گذرانند. فیلمبرداری فصل سوم سریال "نون.خ" از اواسط مهرماه در تهران آغاز شده  و قرار است نوروز 1400 روی آنتن برود. یکی از جدیدترین خبرها درباره این سریال، حضور بازیگران کره‌ای و شرق آسیا است که در کنار ورود ماجراهای نورالدین خانزاده به قومیت شمالی و حضور اکبر عبدی و علی صادقی قابل توجه است. 

سعید آقاخانی، اکبر عبدی، علی صادقی، شقایق دهقان، سیروس میمنت، سیدعلی صالحی، هدیه بازوند، ندا قاسمی، ماشاءالله وروایی، کاظم نوربخش، نسرین مرادی، سیروس سپهری، صهبا شرافتی، شیدا یوسفی، سیروس حسینی‌فر، یوسف کرمی، سیدحسین موسوی، آتنا مهیاری، علی اخوان، شقایق فتاحی و نارین ایوبی بازیگران این سریال تلویزیونی‌اند.

فصل سوم سریال "نون.خ"در 16 قسمت  برای پخش در نوروز 1400 از شبکه اول سیما ساخته می‌شود.

"هشت‌آباد" علی مسعودی و گروهش برای نوروزِ تلویزیون

چندی پیش بعد از چند ماه تأخیر و آماده نشدن مقدمات کار و چالش‌های متعدد از جمله پیدا کردن جانشینی برای حمید لولایی، سریال "نوروز رنگی" البته با نام جدید "هشت آباد"  تولید را آغاز کند. علی مسعودی و همکارانش در منطقه پنج‌تن مشهد مقدس مشغول فیلمبرداری‌اند و به تعبیر کارگردان، بیش از 3 ماه فیلمبرداری سریال به طول می‌انجامد.

مسعودی درباره جانشینِ جدید حمید لولایی در سریال و اضافه شدن رابعه اسکویی، به خبرنگار خبرگزاری تسنیم، گفت: هادی عامل هاشمی جای حمید لولایی را گرفت و به تازگی اضافه شد. در کنار بازیگران دیگری همچون رابعه اسکویی، جواد خواجوی، شهرام قائدی، جمشید حسینی، محمد اسلامی، سینا رازقی، ماهان عبدی،‌حمیدرضا شجره و برخی از بازیگران بومی حضور دارند. 

تأخیر در شروع تصویربرداری باعث شد که حمید لولایی در این مجموعه تلویزیونی حضور نداشته باشد و قرار است در سریال "ویلا" به کارگردانی علیرضا نجف‌زاده که به زودی تولیدش آغاز می‌شود جلوی دوربین برود. 

این مجموعه در فضای روزهای پایانی اسفندماه یکی از سال‌های دهه 1360 می‌گذرد. کاری که در عینِ طنز و سرگرمی، قرار است به سنت‌ها و آداب ایرانی در مشهد بپردازد.

دو سریال نامشخصِ تلویزیون/ پایتخت و زیرخاکی

سریال "زیرخاکی" و "پایتخت" هر دو نیمه‌تمام آنتن را ترک کردند و براساس وعده‌ای که به بینندگانشان دادند باید قسمت‌های جدید خودش را برای روشن شدن تکلیفِ روایت‌هایش، تقدیم مخاطبان کنند. "زیرخاکی" که چندی پیش بنابر اعلامِ جلیل سامان کارگردانش، مهیای کلید زدن فصل دوم شد. اما امروز به دنبال پخش مجدد فصل اول "زیرخاکی" و سانسورهای اعمال شده فعلاً کارگردانش از ادامه ساخت "زیرخاکی" انصراف داده و قدری تولید فصل دوم را دچار ابهام کرد. البته باید منتظر بمانیم و ببینیم این سریال به کجا می‌رسد؟

هیچ کس جوابِ روشنی نمی‌دهد؛ بالأخره "پایتخت" جدید می‌آید؟

خبرهایی به گوش می‌رسد که پایتختی‌ها با تلویزیون در حال مذاکره‌اند که مهیای فصل جدیدی از این سریال شوند. نه کسی از طرف عواملِ سریال پاسخ روشنی می‌دهد و نه کسی از طرفِ مدیران تلویزیون؛ باید دید که تکلیف این سریال تلویزیونی به کجا خواهد رسید؟ آیا تلویزیون می‌تواند با وجود دستمزدهای بالای بازیگران این سریال، فصل جدیدی از "پایتخت" را به پخش برساند؟

مصائب ساخت مسابقه "میدون" در سایه نداشتنِ سلبریتی و خشکی اقتصاد/ انتقاد "آقای داور" به سلبریتی‌هایی که در تلویزیون گودزیلا شده‌اند!انصراف جلیل سامان از ساخت ادامه سریال "زیرخاکی"گزارش میدانی تسنیم| مردم از سریال‌های تلویزیون ناراحتند! + فیلم

انتهای پیام/
 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا تلویزیون رسانه ملی سریال ویروس کرونا تلویزیون رسانه ملی سریال سریال تلویزیونی اند مجموعه تلویزیونی بازیگران این سریال سریال حضرت معصومه امامزاده داود ابوالقاسم طالبی شهید نادر مهدوی نصیرالدین طوسی خبرنگار تسنیم قاسم سلیمانی علیرضا افخمی حال نگارش تولید می شود سلمان فارسی تهیه کنندگی تولید سریال حمید لولایی جلوی دوربین پیش تولید جواد افشار تهیه کننده شهید باکری سریال شهید جشن سربرون ساخت سریال سریال هایی حاتمی کیا پیگیری ها فخیم زاده رعد و برق خیانت ها آغاز شده روی آنتن داد ستان چندی پیش خواهد شد آغاز شد بنی صدر شده اند فصل دو موسی ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۷۸۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین خبرها از ساخت پایتخت ۷ / دستمزد نجومی سلبریتی‌ها اصلاح می‌شود

غفوری قائم‌مقام سیما که پیش از این به عنوان مدیر شبکه‌های مستند و افق سیما شناخته می‌شود؛ معتقد است سال ۱۴۰۲ تغییر در شیوه سریال‌سازی یعنی دفتر فیلمنامه شکل گرفت و بنابر این شد تا فیلمنامه‌ای تکمیل نشده وارد تولید نشود.

او می‌گوید: این تغییر رویکردی که هم در ساختار و هم در فضای سریال‌سازی ایجاد شد عملاً در سال ۱۴۰۲ به نتیجه رسید و اکنون بیش از ۱۳۰ فیلمنامه در مراحل مختلف وجود دارد. در سیمافیلم تعداد زیادی سریال در مراحل مختلف پیش تولید، تولید و پس تولید قرار دارد و این ها نویدبخش فضای خوبی امسال است.

با سلیم غفوری قائم‌مقام معاونت سیما درباره ساخت سریال‌های جدید، ادامه نهضت دنباله‌سازی، سرانجام ساخت سریال «موسی(ع)» و فصل جدید «پایتخت» و همچنین دستمزدهای سلبریتی‌ها گفت‌وگویی انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید:

آقای سلیم غفوری! سرمایه‌گذاری روی ساخت سریال‌های طنز و برنامه‌های سرگرم‌کننده جواب داد. آنچه که در میان سریال‌های امسال در ماه رمضان هم دیدیم نه ماورایی انتظار داشتیم ماورایی از آب درآمد و نه معمایی، معمایی شد. برنامه‌تان برای ساخت سریال‌های جدید به چه صورت است و آیا به سمت ساخت سریال‌های طنز متعدد خواهید رفت یا خیر؟

چند کار طنز در دست تولید است. این آثار نمایشی برای آنتن تابستان پیش‌بینی شده که از جمله آن می‌توان به سریال «بدل» علی مسعودی (علی مشهدی) اشاره کرد و به تدریج نام‌ سریال‌های بعدی را اطلاع‌رسانی خواهند کرد. «پایتخت» در حال گفت‌وگو هستند طبعاً به طرح و فیلمنامه خوب و جذابی برسند حتماً امسال در دستور کار قرار می‌گیرد. این روزها دفتر فیلمنامه کارهای جدید در حوزه طنز طراحی می‌کند.

تلویزیون باید بین همه ژانرهای نمایشی تعادل ایجاد کند

آیا اولویتی برای پرداختن به ژانرهای نمایشی دارید؛ مثلاً طنز یا درام و معمایی؟

حتماً اولویت بر آن است در گونه‌های مختلف تعادل وجود داشته باشد. تلویزیون هم به کار طنز نیاز دارد و هم کار اجتماعی، هم به کار تاریخی، معمایی، پلیسی و به همه اینها نیاز دارد. اگر هر شب تلویزیون، طنز پخش کند در همه شبکه‌ها دلزدگی ایجاد می‌شود. باید بین گونه‌های مختلف تعادل وجود داشته باشد.

کما اینکه همان قدر کارهای طنز پرمخاطب است که کارهای تاریخی هم این‌طور است. مصداق بارز آن سریال «سرزمین مادری» که در زمستان کار پرمخاطبی شد. مخاطب آن را پسندید و دنبال کرد؛ بنابراین کار تاریخی هم جذاب است. تلویزیون حتماً بین گونه‌های نمایشی تعادل ایجاد می‌کند و این نکته در دستور کار است.

نکته‌ای درباره نهضت دنباله‌سازی مطرح شد. از نون‌خ، زیرخاکی و پایتخت صحبت شد که نون‌خ و زیرخاکی به آنتن رسیدند و شما به پیگیری «پایتخت» جدید اشاره کردید. آیا قرار است دنباله‌هایی همچون «بچه مهندس» و دیگر چند فصله‌های تلویزیون هم در دستور کار قرار بگیرد؟

باید به ایده رسید و مثلاً باید دید «بچه مهندس» که اشاره کردید چقدر قابلیت ادامه دادن و ساخت فصل جدید را دارد. حتماً کاری قابلیت داشت در نهضت فصل بعدی‌سازی که در دستور کار ما است، مورد توجه قرار می‌گیرد منتها با طرح و ایده جدید. اگر یک دنباله‌ای طرح و ایده جدید نداشته باشد نه تنها موفق نخواهد بود بلکه عقبه آن برند را هم از بین می‌برد.

صحبت‌ها بر سرِ شروع تولید سریال «موسی(ع)» است. آیا امسال جلوی دوربین می‌رود؟

الان سریال «موسی(ع)» در مرحله پیش‌تولید است. تست‌ها را از عوامل و بازیگران و دست‌اندرکاران می‌گیرند. سریال «حضرت موسی(ع)» با یک سیستم نوآوری جدید تولید می‌شود باید تجهیزات آن تأمین و وارد کشور شود. شاید امسال به تولید اصلی نرسد اما فرآیند آن دنبال می‌شود.

خبرهایی در فضای‌مجازی پخش می‌شود که بابک حمیدیان بازیگر نقش «موسی(ع)» خواهد بود و حتی نام‌های دیگری هم مطرح می‌شوند؛ صحت دارند؟

هنوز هیچ‌چیز راجع به هنرپیشه‌ها قطعی نیست و به نظرمن اجازه بدهید کارگردان و تهیه‌کننده در فضای آرامی با عوامل و بازیگران گفت‌وگو کنند تا به نتیجه برسند.

همان‌طور که می‌دانید آقای جبلی درباره ماجرای دستمزد سلبریتی‌ها در تحویل سال توضیحاتی دادند. آیا فرآیند بازنگری و اصلاح فرآیند دستمزدها به چهره‌ها که گفته شد در حال انجام است. دستمزد چهره‌هایی که میهمان برنامه‌های تلویزیونی می‌شوند یا در سریال‌ها و برنامه‌ها حضور دارند اصلاح می‌شود یا خیر؟

فرآیند آن در حال انجام است. طبعاً چهره‌ها برای حضور در سریال، میهمان شدن در تلویزیون، اجرا و به انحاء و گونه‌های دیگر دستمزدهایی را طلب می‌کنند. البته این اتفاق فقط مختص به تلویزیون نیست بلکه در فضاهای رسانه‌ای دیگر هم اتفاق می‌افتد. متأسفانه در خلال صحبت‌هایم به آن اشاره کردم که پلتفرم‌ها فضای دستمزدی را به شدت تغییر دادند. به هر حال اگر قرار باشد این یک بام و دو هوایی‌ها و دستمزدهای عجیب و غریب کاملاً اصلاح شوند نیازمند همگرایی بین تلویزیون، سینما و پلتفرم‌هاست. اگر این همگرایی کامل شکل نگیرد کنترل شرایط حتماً پیچیده و سخت خواهد بود و این فرآیند حتماً دنبال خواهد شد.

۲۲۰۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896279

دیگر خبرها

  • تلویزیون دستمزد نجومی می‌دهد؟
  • دستمزد نجومی بازیگران تلویزیون؛ شایعه یا واقعیت؟
  • «موسی» و «پایتخت» امسال ساخته می‌شوند؟
  • آخرین خبرها از ساخت پایتخت ۷ / دستمزد نجومی سلبریتی‌ها اصلاح می‌شود
  • آخرین خبر‌ها از ساخت «پایتخت ۷»؛ دستمزد نجومی سلبریتی‌ها
  • آخرین خبر‌ها از ساخت پایتخت ۷ | دستمزد نجومی سلبریتی‌ها اصلاح می‌شود
  • رایزنی‌های فشرده برای ساخت پایتخت ۷ کلید خورد + جزئیات
  • آخرین خبرها از ساخت پایتخت ۷ | دستمزد نجومی سلبریتی‌ها اصلاح می‌شود
  • «موسی» و «پایتخت» امسال ساخته می‌شوند؟
  • ۶۶ درصد مردم ایران همراه با تلویزیون و «نون‌خ» صدرنشین