Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ روز گذشته زنده‌یاد چنگیز جلیلوند بر اثر ابتلا به بیماری کرونا درگذشت.

مرحوم جلیلوند از چهره‌های مطرح و آشنای عرصه دوبله بود که صدای او روی بسیاری از شخصیت‌های برجسته سینمای جهان نشست و خاطرات بسیاری را برای علاقمندان به سینما ماندگار کرد.

اما در کنار هنر دوبله، زنده‌یاد جلیلوند گهگاهی به بازیگری مشغول بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر چه او پس از انقلاب در تعداد کمی فیلم و سریال حضور یافت، اما پیش از انقلاب در چند فیلم و تئاتر حضور داشته است.

چنگیز جلیلوند مدیر دوبلاژ و بازیگر سینما و تلویزیون فعالیت هنری‌اش را در سال ۱۳۳۶ و با تئاتر به همراه ابوالحسن تهامی آغاز کرد.

او مدت ۲۰ سال را در آمریکا به سر برد، اما سرانجام به کشور بازگشت و کار دوبله را از سال ۱۳۷۷ سر گرفت.

وی در آثار سینمایی، چون ترمینال غرب (فیلم) (۱۳۹۵)، قلاده‌های طلا (۱۳۹۰)، این سیب هم برای تو (۱۳۹۳)، قصه عشق پدرم (۱۳۹۱)، فیتیله و ماه پیشونی (۱۳۹۰)، بندرگاه عشق (۱۳۴۶)، دختر همسایه (۱۳۴۰) ف آرشین مالالان (۱۳۳۹)، آقای شانس (۱۳۳۸) ایفای نقش کرده بود.

مجموعه‌های عبور از پاییز، یلدا و نوشدارو نیز از جمله آثار تلویزیونی است که مرحوم چنگیز جلیلوند در آن‌ها نقش آفرینی کرده بود.

در آلبوم خاطرات این هنرمند برجسته کشورمان تصاویری قدیمی از او در پشت صحنه فیلم سینمایی «آقای شانس» محصول سال ۱۳۳۸ در اختیار خبرگزاری ایلنا قرار گرفته است که در ادامه این تصاویر را می‌بینید.       منبع: ایلنا لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 دوبلور دوبله چنگیز جلیلوند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۷۸۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرمت‌کار ۵۰ ساله گنبد سلطانیه فوت شد

در سفر نخست استانی آیت‌الله رئیسی و کابینه دولت سیزدهم در آبان ۱۴۰۰ به استان زنجان، عزت‌الله ضرغامی وزیر گردشگری در سفر به شهر سلطانیه از نزدیک از گنبد سلطانیه بازدید کرد.

در حاشیه این بازدید، بعد از آنکه عزت‌الله ضرغامی متوجه شد که یکی از مراجعه کنندگان که درخواستی از وی داشت، بیش از ۵۰ سال است که در کار مرمت گنبد سلطانیه است، بر دستان وی بوسه زد؛ نام این مرمت‌کار قدیمی "علی غفاری" بود.

متاسفانه وی به دلیل کهولت سن، چند روز پیش دار فانی را وداع گفت؛ همین موضوع سبب شد که ضرغامی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نسبت به فوت این مرمت‌کار قدیمی و کهنه‌کار واکنش نشان دهد.

ضرغامی نوشت: بیش از ۵۰ سال از عمر شریف خود را زیر گنبد سلطانیه به مرمت هنر اسلامی گذرانده. 

با استاد علی غفاری در سفر به زنجان آشنا شدم و با افتخار بر دستان او بوسه زدم. رحمت الله علیه و اعلی الله مقامه.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • اعتراف به قتل قدیمی در بزم شبانه
  • قیمت خودرو‌های تسلا کاهش می‌یابد
  • اعتـراف به قتل قدیمی در بـزم شبـانه
  • تقدیر رسمی از سازنده فیلم بدون حجاب
  • تصاویر قدیمی از مبارزات زنان فرانسه برای گرفتن حق رای (فیلم)
  • درگیر شدن با «عروس خیابان فرشته»/ فیلمنامه‌ از بازیگر مهم‌تر است
  • عکس| چهره جدید ثریا قاسمی در یک فیلم سینمایی
  • (عکس) چهره جدید ثریا قاسمی در یک فیلم سینمایی
  • چهره جدید ثریا قاسمی در یک فیلم سینمایی | این فیلم راهی ژاپن شد
  • مرمت‌کار ۵۰ ساله گنبد سلطانیه فوت شد