Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان غذا و داروی آمریکا اجازه استفاده اضطراری از آنتی بادی آزمایشگاهی برای درمان افراد ۶۵ سال به بالا در موارد ابتلا به کووید۱۹ را صادر کرده است.

به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو، سازمان غذا و دارو آمریکا اجازه استفاده اضطراری آنتی بادی‌های مونوکلونال آزمایشگاهی شرکت رجنرون (Regeneron) صادر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
این آنتی بادی‌ها برای درمان موارد ابتلای معتدل کووید ۱۹ به کار گرفته می‌شود که احتمال دارد به موارد شدید منجر شوند.

هرچند استفاده از این دارو برای افراد ۱۲ سال به بالا مجاز است، اما به گفته سازمان غذا و داروی آمریکا کاندید‌های دریافت آن ۶۵ سال به بالا و برخی از مبتلایان کووید ۱۹ هستند که بیماری‌های پیش زمینه‌ای دارند.

آنتی بادی‌ها در حقیقت پروتئین‌هایی هستند که قابلیت‌های مبارزه با ویروس سیستم ایمنی بدن را تقلید می‌کنند. کوکتل آنتی بادی رجنریون به طور مستقیم پروتئین‌های اسپایک ویروس کرونا را هدف می‌گیرد و اجازه نمی‌دهد به سلول‌های بدن متصل شوند و در نتیجه از حجم بار ویروس کاسته می‌شود. به نظر می‌رسد این درمان تا حدی مؤثر است. طی آزمایش بالینی، داوطلبان دریافت کننده این درمان نسبت به گروه پلاسیبو کمتر در بیمارستان بستری شدند یا به اورژانس مراجعه کردند.

البته سازمان غذا و دارو آمریکا تاکید دارد این اجازه به معنای تاییدیه کامل نیست و محدودیت‌هایی وجود دارد. هنوز شواهدی از تأثیر آنتی بادی‌ها بر درمان بیماران بستری شده در بیمارستان وجود ندارد و احتمالاً این امر به نتایج بالینی بدتری برای بیمارانی منجر شود که به جریان بالای اکسیژن یا ونتیلاتور نیاز دارند.

مقامات هنوز مشغول بررسی تأثیرگذاری و ایمنی درمان هستند و، چون قانونگذاران مزایای احتمالی آن را بیشتر از ریسک‌های آن می‌دانند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کرونا آنتی بادی سیستم ایمنی سازمان غذا آنتی بادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۷۸۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ایران به درخواست عجیب آمریکا برای حمله اسرائیل

منابع رسانه‌ای گزارش دادند که واشنگتن از کانال‌های دیپلماتیکش استفاده کرده تا از تهران بخواهد به اسرائیل اجازه دهد که یک حمله نمادین برای حفظ تصوریش انجام دهد و تهران نیز به آن پاسخ ندهد.

به گزارش همشهری‌آنلاین یک مقام امنیتی نظامی ایران به خبرگزاری The Cradle گفته است که ایالات متحده با جمهوری اسلامی تماس گرفته و از آن خواسته است که به اسرائیل اجازه دهد که یک‌حمله نمادین برای حفظ چهره اش انجام دهد.

این منبع که نخواسته نامش فاش شود به The Cradle گفته: «ایران پیام‌هایی از میانجی‌ها دریافت کرده است که به رژیم اجازه دهد حمله‌ای نمادین برای حفظ چهره اش در قبال حمله شنبه شب انجام دهد؛ به گفته این منبع آن‌ها همچنین از ایران خواسته اند که انتقام این حمله را نگیرد».

وی افزود که تهران این پیشنهاد را که توسط میانجی‌ها ارائه شده بود، «کاملاً رد کرد» و هشدار داد که هرگونه حمله اسرائیل به خاک ایران با واکنش قاطع و فوری مواجه خواهد شد.

tags # اسرائیل سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • انجام ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تست آزمایشگاهی در کردستان
  • آنتی بیوتیک ها در تسکین سرفه موثر نیستند
  • درخواست آمریکا از ایران: اجازه بدهید اسرائیل «یک حمله نمادین» انجام دهد + سند
  • نتیجه تلاش جامعه آزمایشگاهی تحقق خطوط درمان و شفای بیماران است
  • حکم مرگ برای مادر و ۲ فرزندش در محکمه خانوادگی
  • «تشخیص طبی» پیش شرط خدمات درمانی است
  • واکنش ایران به درخواست عجیب آمریکا برای حمله اسرائیل
  • واکنش ایران به درخواست عجیب آمریکا برای حمله نمادین اسرائیل
  • درمان آلرژی غذایی شدید
  • چالش‌های رژیم صهیونیستی در پاسخ به ایران