Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/چهارمحال و بختیاری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: در دو روز گذشته در مراسمات عزا، عروسی و سایر تجمعات با متولیان ۲۵ مراسم برخورد قانونی شد و برای ۸۲ متولی نیز اخطاریه صادر شد.

سید راشد جزایری سوم آذرماه در جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد مبارزه با کرونا در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص اعمال محدودیت‌های کرونایی، اظهار کرد: در شهرستان‌های قرمز از جمله شهرکرد، بروجن، کیار و فارسان تعداد ۸۷۸۹ واحد مشمول محدودیت گروه دو شدند، در یک آذرماه ۴۸۵۵ بازدید با ۳۴ تیم نظارتی انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: طی بازرسی صورت گرفته حدود هشت درصد اصناف محدودیت‌های اعمال شده را رعایت نکردند که ۱۸ واحد پلمب و برای ۲۰۹ واحد اخطاریه صادر  شده است، همچنین سه پرونده قضایی تشکیل و به تعزیرات ارسال شد.

وی در خصوص بازرسی‌های صورت گرفته از گروه‌های شغلی سه و چهار در شهرستان‌های قرمز، عنوان کرد: تعداد کل مشاغل در شهرستان‌های شهرکرد، بروجن، کیار و فارسان حدود ۳۴۴۱ واحد است، ۱۰۳۶ بازرسی صورت گرفت، حدود ۱۰ درصد به محدودیت‌ها بی‌توجهی کردند که ۱۱۱ اخطار صادر و ۱۸ واحد پلمب شد، همچنین ۲۰ پرونده به تعزیرات و شش پرونده به دادگاه ارجاع شد.

جزایری در ادامه در خصوص محدودیت‌های اعمال شده در گروه شغلی سه و چهار در شهرهای نارنجی، یادآور شد: تعداد مشاغل این گروه حدود ۷۶۳ واحد بود که تعداد بازدید به‌عمل آمده ۵۵۸ مورد انجام شد، حدود ۴.۲ درصد تعطیل نبود و ۱۶ واحد پلمب شد، تعداد پرونده قضایی ارجاع شده به تعزیزات ۱۰ واحد و ارجاع به دادگاه هفت واحد است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد بیان کرد: از ابتدای آغاز محدودیت‌های کرونایی از اول آذر در مراسمات عزا برای ۴۲ متولی برگزار کننده مراسم اخطار صادر، ۱۵ مکاتبه و ۱۴ برخورد قانونی صورت گرفت.

وی افزود: برای برگزارکننده مجالس عروسی ۲۴ اخطاریه صادر، هشت مکاتبه انجام و با هفت متولی برگزارکننده مراسم برخورد قانونی شد، همچنین در سایر تجمعات با متولیان چهار مراسم برخورد قانونی کردیم و برای ۱۷ متولی اخطاریه صادر شد.

جزایری تاکید کرد: در شرایط قرمز، نارنجی و زرد مدارس باید به‌صورت غیرحضوری و مجازی برگزار شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به ضرورت احداث نقاهتگاه‌ها و مراکز قرنطینه، گفت:  نقاهتگاه برای پیش بیمارستانی و برای ادامه سیر درمان در بیمارانی که وضعیت جسمانی مساعدتری دارند باید در نظر گرفته شود.

وی اضافه کرد: همچنین افرادی که در منزل فضایی برای قرنطینه ندارند با تشخیص تیم سلامت به مکان‌های قرنطینه منتقل می‌شوند، باید از ظرفیت ادارات، هتل‌ها و مهانسرا با ‌ظرفیت ۵۰ تخت برای مکان قرنطینه استفاده شود، برای هر ۱۰ محله یک مکان قرنطینه در نظر گرفته می‌شود.

جزایری بیان کرد: در مکان‌های قرنطینه یک پرستار، بهیار ، یک خدمه و سرایدار مورد نیاز است، با ورود تست‌های سریع از روزهای آینده پاسخ تست کرونا در کمتر از ۳۰ دقیقه اعلام می‌شود، بیش از ۹۰ درصد تست‌های سریع تولید ایران و کره است.

کاهش چشمگیر ورود و خروج خودرو به چهارمحال و بختیاری

در ادامه جلسه مجید زمانی معاون عملیات نیروی انتظامی چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: میزان تردد در سال گذشته در روزهای ابتدایی آذرماه حدود ۷۷۰ هزار و ۷۱۹ مورد بود، اما با اعمال محدودیت‌های تردد در ایام کرونا در آذرماه سال‌جاری به حدود ۳۷۹ هزار تردد کاهش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: کارکنانی که مجبور به تردد بین استانی و شبانه هستند باید از طریق دستگاه مربوطه به فرمانداری‌ها معرفی شوند تا مجوز تردد برای آن‌ها صادر شود.

زمانی در خصوص فعالیت تاکسی‌های بی‌سیم و بین شهری در محدودیت‌های دو هفته‌ای از ابتدای آذرماه، عنوان کرد: جابجایی مسافر توسط این تاکسی‌ها در شبانه‌روز و بین شهرها بلامانع است، اما تاکسی‌های تلفنی نمی‌توانند از شهر خارج شوند و از قانون تخطی کنند مشمول جریمه می‌شوند.

معاون عملیات نیروی انتظامی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: برای کنترل مبادی ورودی و خروجی استان ۲۵۰ نیرو در ۵۶ نقطه مستقر شده‌اند.

همچنین عزیزالله روشن مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری در خصوص تخلف برخی شرکت‌های حمل و نقل مسافر و تاکسی‌های برون شهری مبنی بر رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی، اظهار کرد: به شرکت متخلف تذکر لازم داده شد، گاهی گزارش می‌شود اتوبوس‌هایی که اقدام به جابجایی مسافر در میسر شهرکرد به اصفهان و بالعکس می‌کنند، اقدام به جابجایی مسافر با ظرفیت بیش‌تر از ۵۰ درصد می‌کنند که بیش‌تر از سمت استان مجاور است.

وی ادامه داد: در روز ابتدایی اعمال محدودیت تردد برای ورود و خروج خودروهای بومی در روز اول آذرماه با کاهش ۱۳.۷ درصدی تردد و ۳۸ درصد ورود و خروج خودرو مواجه بودیم، همچنین در روز دوم اجرای محدودیت‌ها مجموع ترددهای استانی با کاهش ۳۲.۴ درصدی مواجه شد و ورودی با کاهش ۵۱ درصدی و خروجی با کاهش ۴۱ درصدی مواجه شد.

به گزارش ایسنا،  گروه شغلی یک شامل کارخانه‌های تولیدی، مراکز صنعتی و معدنی، کشاورزی، شیلات و خدمات وابسته، مراکز زیرساختی و حیاتی، مراکز تامین و توزیع آب، برق، گاز، مدیریت پسماند فاضلاب، و فعالیت‌های تصفیه و تهویه هوا، پالایشگاه‌ها و جایگاه‌های عرضه سوخت، حمل و نقل عمومی کالا و مسافر برون شهری، حمل و نقل عمومی درون شهری،  ادارات و مراکز نظامی، انتظامی و امنیتی، امدادی و ستادی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، سوپرمارکت‌ها، میوه‌فروشی‌ها و سبزی فروشی‌ها، میادین میوه و تره بار، مراکز تولید، نگهداری، توزیع و فروش محصولات غذایی و خدمات وابسته، مراکز تولید و عرضه فرآورده‌های لبنی و نانوایی، مراکز بهداشتی، درمانی، امدادی، اورژانس و تامین امبولانس دولتی و خصوصی، داروخانه‌ها، مراکز و فروشگاه‌های دامپزشکی، پخش دارو، عطاری و داروهای سنتی، مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی آماده و بیرون‌بر، خدمات اپراتورهای ارتباطی، خدمات الکترونیک و فعالیت‌های پستی، شرکت‌های خدمات اینترنتی، رسانه‌های مکتوب و برخط و مشاغل مشابه، مراکز نگهداری و خدماتی سالمندان، معلولین، جانبازان، مراکز توانبخشی و مراقبتی، آسایشگاه‌ها، تعمیرگاه‌های انواع خودرو، لوازم خانگی، الکتریکی و الکترونیکی، فروشگاه‌های انواع قطعات و لوازم یدکی، فروشگاه‌های انواع مصالح ساختمانی و آهن آلات، کارگاه‌های صنعتی، چاپخانه‌ها، خشکشویی‌ها و آرامستان‌ها است.

 فهرست کسب و کارها و گروه شغلی دو  شامل مراکز خرید، پاساژها، مکان‌های فروش غیرموادغذایی، مراکز شماره‌گذاری اتومبیل، مراکز تهیه و طبخ غذا با پذیرش مشتری، مراکز متبرکه و زیارتگاه‌ها، مساجد و مصلی‌ها، مراکز تمرین و انجام مسابقات ورزشی، مراکز فروش لوازم خانگی، قنادی و شیرینی فروشی‌ها، آبمیوه و بستنی فروشی‌ها، آرایشگاه‌های مردانه، بازار فروش خودرو، فرش و موکت فروشی‌ها، خدمات چاپ دیجیتال، تزیینات داخلی ساختمان، کادویی فروشی‌ها، اسباب‌بازی فروشی‌ها، عمده‌فروشی و خرده‌فروشی پوشاک، پارچه فروشی‌ها، پرده‌سراها، مراکز فروش مبلمان، کیف و کفش، مراکز فروش لوازم التحریر، خیاطی و خرازی، آتلیه و عکاسی‌ها، مشاوران املاک، فروشگاههای لوازم آرایشی و بهداشتی و مراکز فروش و عرضه خشکبار و آجیل است.

گروه شغلی سه شامل مدارس، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی حرفه‌ای، زبان‌سراها، آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها، مهدهای کودک، استخرهای سرپوشیده، سینما و تئاتر، موزه ها و باغ موزه‌ها، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی و کاهش فعالیت مترو و حمل و نقل عمومی درون شهری است.

همچنین گروه چهار شامل همایش‌ها، تجمعات و .. است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی منطقه چهارمحال و بختیاری کروناویروس تجمع معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری برخورد قانونی اخطاریه صادر محدودیت ها مراکز فروش گروه شغلی حمل و نقل فروشی ها تاکسی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۷۸۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاچاقچی چوب بهشهر دستگیر شد

ابوالقاسم کیانی گفت: متاسفانه در ماه‌های اخیر شاهدیم که متعدیان به منابع طبیعی و قاچاقچیان چوب، ضمن از بین بردن منابع خدادادی با ارزش استان، حافظان منابع طبیعی را نیز مورد تعرض قرار می‌دهند که در این راستا دستگاه قضایی ضمن تشدید برخورد قانونی با متعدیان به منابع طبیعی، دست سودجویان حوزه منابع طبیعی را از تعرض به منابع طبیعی استان قطع خواهد کرد.

به گزارش میزان، دادستان بهشهر ادامه داد: طی چند روز گذشته شاهد بودیم که قاچاقچیان چوب در شهرستان بهشهر، نسبت به قطع ۷۰ اصله درخت در حاشیه جاده جنگلی پاسند رز- سرخ او شهرستان بهشهر اقدام کرده تا حافظان منابع طبیعی را از برخورد قانونی خود در صیانت از جنگل منصرف کنند که قطعاً در مسیر صیانت از حریم جنگل ها، دستگاه قضایی، حامی منابع طبیعی خواهد بود.

کیانی افزود: در مورد موضوع قطع ۷۰ اصله درخت فوق الذکر، با صدور دستور قضایی، رصد دقیق اطلاعاتی و اقدامات پلیسی، ضمن تشکیل پرونده، مجرمین تحت تعقیب قرار گرفتند که در این راستا تاکنون یک نفر دستگیر شده و سایر متهمین تحت تعقیب قضایی قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: اقدامات پلیسی و امنیتی برای دستگیری و برخورد قانونی با تمامی عاملان تعرض و تخریب منابع طبیعی شرق استان و قطع درختان جنگلی در شهرستان بهشهر تا پاکسازی کامل منطقه با جدیت ادامه خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • برخورد قانونی با ۶۰ هزار خودرو در استان سمنان
  • نظارت‌های صنفی در چهارمحال و بختیاری تشدید می‌شود
  • نیاز انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی
  • اجرای طرح نور در مراکز درمانی کهگیلویه و بویراحمد
  • انجام بیش از ۲ هزار مورد بازرسی و نظارت در چهارمحال و بختیاری
  • انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی نیازمند است
  • قاچاقچی چوب بهشهر دستگیر شد
  • اولین پس‌لرزه به مراسم عروسی دختر مسئول عالی‌رتبه در هتل لاکچری
  • اعتبارمداح برای مجالس مومنین است
  • ساماندهی مرز رسمی پرویزخان نیازمند همراهی همه جانبه دستگاه‌های متولی