Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدی با اشاره به مورد ارادت بودن آستان خواهر امام در شهر رشت و گیلان، گفت: سازمان اوقاف به اجرای طرح جامع خواهر امام رشت ورود داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، دکتر «کیوان محمدی»، ظهر امروز( 3 آبان)در نشست با مدیرکل و اعضای هیئت امنای خواهر امام رشت گفت: بقاع متبرکه خواهر امام، سید ابراهیم بادی الله و دانای علی رشت مورد ارادت ویژه مردم رشت و گیلان بوده و هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی در خصوص اجرای طرح جامع حرم خواهر امام اظهار داشت: طرح جامع فاز بندی شود و برای اجرای هر فاز برنامه ریزی و برآورد هزینه و زمان اجرا تعیین شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان تاکید کرد: در تهیه نقشه راه اجرای طرح جامع، نقش خیرین، سازمان اوقاف و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان مشخص شود.

 وی یادآور شد: محل اتصال طرح جامع حرم به طرح تفصیلی شهر مشخص شود.

 محمدی با اشاره به لزوم ورود سازمان اوقاف به مسئله اجرای طرح جامع خواهر امام رشت گفت: از ظرفیت آستان قدس استفاده کنید.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان اظهار داشت: تا پایان سال و برای سال آینده کمک مناسبی از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان به اجرای طرح جامع خواهر امام در نظر گرفته خواهد شد.

آستان خواهر امام همواره مظلوم است

حجت الاسلام علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان در این نشست با ارائه گزارش از تعاملات با مدیران شهری درباره اجرای طرح جامع خواهر امام گفت: اتفاق خوبی در آستان سید جال الدین اشرف آستانه اشرفیه در حال رقم خوردن است و هیئت امنا به کمک خیرین در حال گسترش صحن این آستان مقدس از چهار هزار متر به 12 هزار متر مربع هستند.

 وی اظهار داشت: در مورد آستان خواهر امام همواره مظلومیت وجود دارد و در تراز این آستان مقدس به آن توجه نشده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه همه مردم متدین رشت دغدغه بازسازی آستان خواهر امام را دارند گفت: همه وظیفه داریم بازسازی آستان خواهر امام را به دغدغه عمومی مردم و مسئولان تبدیل کنیم.

وی اذعان کرد: مقدمات کار از جمله برگزاری جلسات کارشناسی برای تشکیل ستاد بازسازی بقاع متبرکه گیلان به ریاست استاندار انجام شده است.

 علیزاده یادآور شد: خارج کردن خواهر امام از بن بست و حصر از بافت فعلی، نیاز به تخصیص اعتبار برای خرید املاک و اراضی دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: با توجه به شرایط کشور و هدفگذاری انجام شده برای اجرای طرح جامع حرم که منطبق با طرح تفصیلی شهر باشد انتظار داریم اجرای این طرح به صورت ملی دیده شود و جز پروژه های کد دار استان باشد.

شهرداری نگاه ویژه ای دارد به طرح جامع خواهر امام دارد

 فاطمه شیرزاد، عضو هیئت امنای خواهر امام(س) هم در این نشست گفت: شهرداری نگاه ویژه ای دارد به طرح جامع خواهر امام دارد.

این عضو شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه سنگفرش اطراف حرم با تلاش ویژه شهرداری انجام شد، گفت: خواهر امام در ستاد بازآفرینی کشور به عنوان یک پروژه کد دار تعریف شده است.

شیرزاد اعلام کرد: بافت اطراف حرم خواهر امام، رینگ تاریخی و محلی است و اتصالات سنگفرشی انجام شده و نیاز به یک اتصال دیگر دارد.

عضو هیئت امنای خواهر امام، ترمیم دیوار حرم خواهر امام را از طرح های اولویت دار حرم خواهر امام دانست و اظهار داشت: هیئت امنای خواهر امام از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان انتظار تامین بودجه این پروژه را تا پایان سال انتظار دارند.

پایان پیام/162

منبع: شبستان

کلیدواژه: آستان خواهر امام رشت بقعه خواهر امام رشت خواهر امام رشت خواهر امام سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان آستان خواهر امام خواهر امام رشت حرم خواهر امام سازمان اوقاف انجام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۷۸۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح ضیافت الهی برای ۲ هزارو ۳۰۰ زائر چهارمحال و بختیاری

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با اشاره به اجرای طرح‌های فرهنگی گفت: از ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ تا پنجم فروردین امسال ۴۸ هزار نفر زائر امامزادگان و بقاع متبرکه استان شدند.

حجت‌الاسلام حسن امیری  افزود: این استان ۱۰۵ امامزاده و بقعه متبرکه دارد که در کنار آن ۱۰۰ زائرسرا در اختیار مسافران نوروزی قرار داده شده است.

وی ادامه داد: در تعطیلات نوروز امسال ۳۵۰ مسافر در زائرسرا‌های استان اسکان یافته و ۴۰۰ نفر نیز که گرفتار سیلاب و بارش شدید باران شدند نیز در بقاع متبرکه استان اسکان اضطراری یافتند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در طرح ضیافت الهی که ویزه ماه مبارک رمضان است نیز سفره افطاری ساده برای ۲ هزارو ۳۰۰ زائر برگزار شد.

بیشتر بخوانید

آغاز طرح آرامش بهاری در ۳۵ بقعه متبرکه چهارمحال و بختیاری

امیری یادآور شد: در زمان تحویل سال نیز امامزادگان و بقاع متبرکه استان میزبان ۲۰ هزار زائر بودند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • مشکلات مسجد تاریخی جامع سمنان زیر ذره بین جمعی از موثرین و مطالبه گران سمنانی!
  • بانوی رودسری یک قطعه باغ چای خود را وقف کرد
  • جشن بزرگ روزه اولی‌ها در روز ولادت کریم اهل‌بیت
  • لزوم ارتقای وضعیت رشت و جلب رضایت رشتوندان
  • افزایش ۱۶ برابری درآمد موقوفات زنجان
  • نامه عجیب دختر رضاخان به امام خمینی /فاقد شناسنامه هستم /اشرف گفت به این خواهر بی سواد که با لهجه صحبت می کند، شناسنامه نمی دهیم
  • اجرای طرح‌های «ضیافت الهی» و «آرامش بهاری» در بقاع متبرکه آمل
  • برپایی سفره کریمانه در مسجد جامع موزه انقلاب و دفاع مقدس
  • اجرای طرح ضیافت الهی برای ۲ هزارو ۳۰۰ زائر چهارمحال و بختیاری
  • لزوم لایروبی انهار در گیلان