Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-03-29@14:33:28 GMT

قیمت نفت در سال ۲۰۲۱

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۷۹۰۹۶

قیمت نفت در سال ۲۰۲۱

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، این بانک در یادداشتی اعلام کرد احتمال عرضه واکسنهای کارآمد در کوتاه مدت نقطه عطفی برای تقاضا برای نفت خواهد بود و ممکن است به احیای اقتصادی پایدارتر منتهی شود.

بارکلیز پیش بینی کرد میانگین قیمت هر بشکه نفت برنت به ۵۳ دلار و وست تگزاس اینترمدیت آمریکا به ۵۰ دلار در سال ۲۰۲۱ می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منابع آگاه به رویترز اظهار کردند که اوپک و متحدانش شامل روسیه که در قالب گروه اوپک پلاس سرگرم اجرای محدودیت عرضه هستند، در نظر دارند افزایش برنامه ریزی شده تولیدشان را حداقل به مدت سه ماه به تاخیر بیاندازند.

اوپک پلاس طبق توافقی که در آوریل تصویب شد، قرار بود تولیدش را در ژانویه به میزان دو میلیون بشکه در روز افزایش دهد اما افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا و  ضعیف شدن تقاضا، مانع بزرگی برای برنامه این گروه ایجاد کرده است.

بانک بارکلیز در این یادداشت اعلام کرد ما انتظار داریم گروه اوپک پلاس افزایش تولید نفت را به مدت سه ماه به تاخیر بیاندازد.

 بانک آمریکایی گلدمن ساکس هم ماه جاری پیش بینی مشابهی از احتمال به تاخیر افتادن افزایش تولید اوپک پلاس داشت.

بر اساس گزارش رویترز، با خوش بینی به آزمایشهای موفق واکسنهای ویروس کرونا و احیای تقاضا، قیمت هر بشکه نفت برنت در معاملات روز دوشنبه ۴۵ دلار و ۳۰ سنت و وست تگزاس اینترمدیت حدود ۴۳ دلار بود.

پربیننده ترین آرایش اقتصاد ایران پس از انتخابات آمریکا/ نفت همچنان بر لبه پرتگاه سقوط ماجرای افزایش سرمایه پتروشیمی گچساران و دفاعی که از حقوق سهامداران جزء و مردم منطقه شد/ اعلام آمادگی برای پاسخ به ‌هر ابهام سهامداران سردار دهقان: حادثه نطنز یک خرابکاری صنعتی بود یارانه بنزین حق مردم است؟ حمله به پالایشگاه آرامکو عربستان با موشک قدس۲

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: قیمت نفت نفت قیمت نفت خام بانک بارکلیز قیمت نفت آمریکا سهام عدالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۷۹۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پول افغانستان از دلار سودآورتر شد!

 به گزارش تابناک به نقل از خبرآنلاین، بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت هر افغانی در یک ماهه اخیر بیش از ۱۰ درصد افزایش یافته است.

 در قیاس با این رقم میزان افزایش قیمت دلار در همین محدوده زمانی یعنی ابتدای اسفند در قیاس با روز‌های ابتدایی فروردین برابر با ۶ درصد برآورد شده است.

بر اساس این گزارش در روز‌های ابتدایی اسفند بهای هر دلار آمریکا برابر با ۵۶ هزار و ۶۳۵ تومان بوده است. میزان افزایش قیمت در این دوره زمانی محدود به ۶ درصد بوده و هر لار در شرایط کنونی، یا به عبارتی در آخرین قیمت سال گذشته و پیش از تعطیلات نوروز برابر با ۵۹ هزار و ۹۹۰ تومان بوده است.

میزان رشد قیمت افغانی در بازار ایران در سال ۱۴۰۲، قابل توجه بوده است. طبق آمار‌های ارائه شده هر افغانی، در این دوره زمانی بیش از ۴۳ درصد افزایش قیمت را تجربه کرده است.

بر اساس این گزارش قیمت افغانی در اولین روز‌های سال ۱۴۰۲ برابر با ۵۸۵ تومان بوده است. این نرخ به ۸۴۴ تومان در شرایط کنونی رسیده و در نتیجه اگر فردی در ابتدای سال گذشته بخشی از سرمایه خود را به پول افغانستان تبدیل می‌کرد، معادل ریالی آن رشدی ۴۱ درصدی را شاهد بود.

دیگر خبرها

  • کاهش ۳۰ درصدی رشد نرخ ارز در دولت سیزدهم
  • قیمت نفت بیش از یک دلار بالا رفت
  • بازدهی بازارهای مختلف در سال ۱۴۰۲ چقدر بود؟
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • پول افغانستان از دلار سودآورتر شد!
  • قیمت جهانی طلا کاهش یافت
  • طلای جهانی سر خم کرد
  • افزایش ذخایر آمریکا سد راه صعود نفت شد
  • افزایش قیمت دلار بازار مسکن را به کدام سو می‌برد؟