Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-19@00:40:51 GMT

ادعای نشریه آمریکایی درباره مسیر بازگشت به برجام

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۷۹۳۰۰

ادعای نشریه آمریکایی درباره مسیر بازگشت به برجام

خبرگزاری فارس: نشریه آمریکایی «نشنال ریویو» در یادداشتی به قلم «فِرِد فلیتز» به بررسی تمایل «جو بایدن» رئیس‌جمهور احتمالی بعدی آمریکا برای بازگشت به توافق هسته‌ای ایران پرداخته نوشت علی‌رغم تعجیلی که شاید بایدن برای این کار داشته باشد اما واقعیت‌های جدی و سختی در مسیر بازگشت واشنگتن به برجام وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فلیتز که خود در سال ۲۰۱۸ معاون دستیار «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا و مسئول دفتر مشاور امنیت ملی او بود، می‌نویسد: «بازگشت به برجام در اولویت‌های بالای چپ‌ها در صورت پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا بود. در مسیر کارزار [انتخاباتی]، بایدن و مشاورانش دائماََ می‌گفتند که اگر او پیروز شود اولویتش [بازگشت به برجام] خواهد بود اما این را نیز اضافه کردند که دولت بایدن زمانی که ایران به پایبندی کامل به تعهداتش بازگردد، به توافق می‌پیوندد تا سپس بتوانند معایب و نقص‌های آن را اصلاح کرده و تاریخ انقضایش را تمدید کنند».

وی با بیان اینکه بایدن در زمان ریاست‌جمهوری احتمالی خود با فشار شدیدی از سوی چپ‌گرایان آمریکایی و سران کشورهای اروپایی برای بازگشت سریع به برجام حتی در صورت عدم پایبندی ایران روبه‌رو خواهد بود، مدعی شد: «مشکل اینجاست که طی دو سال قبل، عیوب و نواقص بزرگ توافق هسته‌ای، بی‌چون و چرا شده است. نگرانی‌های جدیدی هم درباره بی‌ثبات شدن خاورمیانه در صورت بازگشت آمریکا به برجام وجود دارد».

نشنال ریویو در ادامه ضمن اشاره به خروج ترامپ از برجام در سال ۲۰۱۸ و تکرار این جمله که بدترین توافق تاریخ آمریکا بود، نوشت:‌«پس اشتباه نکنید، برای بسیاری از دموکرات‌ها، بازگشت سریع به برجام، انتقام [گرفتن از ترامپ و جمهوری‌خواهان] است».

نویسنده این یادداشت با اشاره به فشارهای اقتصادی و تحریمی دولت ترامپ به ایران بعد از خروج از توافق هسته‌ای، آمده است: «مسئولان ایرانی سپس تصمیم گرفتند که به تبعیت خود از برجام در ابتدای ۲۰۲۰ خاتمه دهند. در نتیجه ایران اکنون از طریق غنی‌سازی اورانیوم بیشتر از محدودیت‌ها، فعال‌سازی سایت‌های هسته‌ای که در برجام تعطیل شده بودند و تسریع طراحی سانتریفیوژهای پیشرفته، آشکارا توافق هسته‌ای را نقض می‌کند».

ترامپ بعد از خروج از برجام وعده داده بود با پیگیری سیاست فشار حداکثری، ایران را به حضور پای میز مذاکره برای رسیدن به «توافقی بهتر» -به زعم او- مجاب خواهد کرد. در حالی که بیش از دو سال از این وعده می‌گذرد دولت آمریکا در تحقق این هدف ناکام مانده و به همین دلیل ترامپ از سوی گروه‌های مختلف در آمریکا آماج انتقادات قرار گرفته است.

در پایان این مطلب آمده است: «با توجه به میزان تغییر وضعیت ایران از زمان دولت [باراک اوباما]، بایدن باید مشاور امنیت ملی را انتخاب کند که در برابر فشارها برای بازگشت سریع به برجام مقاومت کرده و دلایل لزوم بیرون ماندن آمریکا از این توافق را بررسی کند. شاید برای بایدن و مسئولان دولتش، خشمگین کردن ترامپ با لغو خروجش از توافق هسته‌ای لذت‌بخش باشد اما چنین اقدامی به نفع آمریکا یا امنیت جهانی نیست».

پیش از این نیز خبرگزاری «آسوشیتدپرس» ترامپ با تصویب قوانین و دستورات جدیدی در حوزه‌های ایران، چین، روسیه و رژیم صهیونیستی، درصدد قفل‌کردن سیاست خارجی پیش از آغاز به کار بایدن است.

منبع: فردا

کلیدواژه: نشریه آمریکایی مسیر بازگشت به برجام توافق هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۷۹۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکو خمز به خاطر تنش‌های خاورمیانه از ایران رفت / ادعای آاس

نشریه آاس اسپانیا در طی گزارشی مدعی شد تنش‌های خاورمیانه روی قطع همکاری پاکو خمز و تراکتور تاثیرگذار بوده است.

طرفداری | پس از کش‌وقوس‌های فراوان، پاکو خمز از تراکتور جدا و راهی کشورش شد.

تراکتوری‌ها امید داشتند در لیگ بیست‌وسوم با پاکو خمز یکی از مدعیان اصلی قهرمانی باشند اما شرایط تی‌تی‌ها آنطور که باید پیش نرفت و پس از باخت چهار بر یک آن‌ها برابر ذوب‌آهن، پاکو خمز در توافقی دو طرفه از این تیم جدا شد.

حالا نشریه آاس در گزارشی نوشته است:

فوتبال ورزش لحظه‌ها است و سرنوشت آدم‌ها در آن تغییر می‌کند. پاکو خمز خلیج فارس و خاورمیانه را ترک کرد که این مسئله بی‌ربط به تشدید تنش‌ها در این منطقه از جهان نیست؛ اتفاقی که باعث شد او و کادرش تصمیم به بازگشت به اسپانیا بگیرند.

از دست ندهید ????????????????????????

لیست تیم ملی بسکتبال آمریکا برای المپیک 2024 خشم سرمربی چلسی: این مسخره‌بازی تکرار نمی‌شود تقابل ستاره رئال مادرید با بدترین داور جهان بیرانوند جدید از خرم‌آباد ظهور کرد

دیگر خبرها

  • ترامپ: بایدن کشور ما را ویران کرده و بدترین رئیس جمهور تاریخ آمریکاست/ ما باید از شر بایدن خلاص شویم (فیلم)
  • رحیم‌پور ازغدی: ترامپ یقه طرف را می‌گیره می‌خواد تجاوز کنه!
  • استوری جدید گروسی با تگ ایران
  • پاکو خمز به خاطر تنش‌های خاورمیانه از ایران رفت / ادعای آاس
  • بایدن ورود کشتی های روسی به بنادر آمریکا را برای یک سال دیگر ممنوع کرد
  • نشریه بریتانیایی: اسرائیل «وبال راهبردی» آمریکاست
  • ترامپ در دادگاه خود را به خواب زد
  • به نظر آمریکایی‌ها دوره ریاست ترامپ از زمان بایدن بهتر بوده است
  • این بار «ترامپ خواب‌آلود»، سوژه شد
  • دلزدگی مردم آمریکا از رقابت دوباره بایدن و ترامپ