Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-03-29@05:08:41 GMT

طرز تهیه قلیه ماهی

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۷۹۳۵۱

طرز تهیه قلیه ماهی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از برترین ها

مواد لازم:


زردچوبه و نمک به مقدار لازم

پودر فلفل قرمز یک قاشق چایخوری

تمرهندی یک بسته

پیاز یک عدد متوسط

سیر یک کله

سبزی ( گشنیز و شنبلیله) (مقدار شنبلیله کم باشد تا تلخ نشود) 300 گرم

شوریده یا سنگسر یا هامور (ماهی پوست گرفته و پاک شده) یک کیلو

رب گوجه فرنگی یک قاشق غذا خوری

 

 

 

طرز تهیه:

 

1-پیاز خرد شده را با 3 قاشق سوپخوری روغن، کمی تفت می دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سپس سیر و شنبلیله و گشنیز خرد شده، را اضافه میکنیم و تفت میدهیم. توجه کنید سبزی باید با شعله کم تفت داده بشه تا وقتی که کاملا آب سبزی خشک بشه (اگر دیدید که سبزی به کف دیگ میچسبه یعنی آبش خشک شده) بعد از اینکه آبش خشک شد روغن اضافه کنید. (روغن را کم کم اضافه کنید چونکه سبزی روغن رو میخوره و بعد که سرخ شد روغن رو پس میده) روغن اضافه کنید و مدام تفت بدید تا سبزی کامل سرخ بشه. با شعله زیاد حدود نیم ساعت باید سبزی رو سرخ کنید و مواظب باشید که ته نگیره ولی باید کاملا سیاه بشه.

 

2-ماهی را با کمی زردچوبه و نمک، به سبزی اضافه میکنیم و چند دقیقه تفت می دهیم. بعد شیره تمرهندی و رب گوجه فرنگی را اضافه کرده و قلیه ماهی را با شعله ملایم به مدت 30 دقیقه می پزیم و به این ترتیب غذا آماده می شود.

 

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: ماهی جنوبی قلیه ماهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۷۹۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چربی‌سوزی مؤثر با این ۵ ماده غذایی

به گزارش خبرآنلاین، برای چربی‌سوزی اصولی، ترکیبی از یک رژیم غذایی سالم، ورزش منظم و به‌کارگیری عادات سالم در سبک زندگی ضروری است. هم‌چنین برخی مواد غذایی چربی‌سوز با دارا بودن مواد مغذی خاص به کاهش چربی و کاهش وزن کلی کمک می‌کنند:

۱) تخم‌مرغ

تخم‌مرغ سرشار از کولین است و در متابولیسم چربی نقش دارد. خوردن تخم‌مرغ می‌تواند با ایجاد حس سیری، احتمال پرخوری در طول روز را کاهش دهد.

۲) آجیل

آجیل‌ها منبع پروتئین و چربی‌های سالم هستند؛ همین ویژگی آنها را به یک میان‌وعده مغذی تبدیل می‌کند که برعکسِ ارزش غذایی بالا، دارای کالری پایینی هستند و گزینه مناسبی برای کاهش وزن به شمار می‌آیند.

۳) روغن زیتون

روغن زیتون، سرشار از چربی‌های تک غیراشباع یا چربی‌های سالم و اسیدهای چرب امگا ۳ و ۶ است و با افزایش سوخت‌وساز بدن، باعث چربی‌سوزی می‌شود. این روغن به جنگ کلسترول بد می‌رود و با کاهش آن، فرآیند چربی‌سوزی را آغاز می‌کند.

۴) اسفناج

اسفناج یکی از بهترین سبزیجات برای کاهش وزن است که کالری ناچیزی دارد. فیبر موجود در اسفناج باعث هضم بهتر غذا و ایجاد احساس سیری می شود.

۵) گوجه‌فرنگی

گوجه فرنگی سرشار از ترکیبات بتاکاروتن، لیکوپن و لوتئین است که مصرف این ترکیبات با کاهش تجمع چربی احشایی در ارتباط است و با بیماری‌های مزمن مرتبط با چاقی مبارزه می‌کند.

بیشتر بخوانید:

اگر می‌خواهید وزن کم کنید، این هشت نوع سبزیجات را بخورید

منبع: eatthis

۴۷۲۳۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1886540

دیگر خبرها

  • پرورش 100 تن ماهی تیلاپیا در یک کارخانه ویتنامی (فیلم)
  • شیراز؛ شهر غذاهای خوش‌رنگ و عطرآگین
  • محققان آمریکایی ثابت کردند این روغن باعث سلامت قلب و مغز ، مفاصل، چشم‌ها و سیستم ایمنی می شود
  • این سبزی را خشک کنید و به جای نمک در غذا ها و سر سفره استفاده کنید
  • چربی‌سوزی مؤثر با این ۵ ماده غذایی
  • طرز تهیه زولبیا و بامیه به روش قنادی در خانه مشابه قنادی
  • نحوه پخت و سرو کوسه ماهی توسط یک آشپز مشهور (فیلم)
  • کشف و معدوم سازی ۱۸۰ کیلوگرم روغن ضایعاتی در روداب
  • طرز تهیه ۴ مدل سوپ خوشمزه و مقوی برای افطار
  • ۳ عدد خرما برای افطار کافی است