Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر افغانستان در ایران در دیدار با رییس قوه مقننه از روند صلح افغانستان و از سیاست های کشورمان بابت میزبانی از مهاجران افغانستانی قدردانی کرد.

خبرگزاری میزان - طبق گزارش خبرگزاری خانه ملت، صبح امروز (دوشنبه، ۳ آذرماه) عبدالغفور لیوال با محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

قالیباف با اشاره به ارتباطات دیرینه و مشترکات فرهنگی ایران و افغانستان، گفت: همواره روابطی برادرانه میان مردم دو کشور برقرار بوده و این پشتوانه محکمی برای توسعه و گسترش مناسبات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی فیمابین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس مجلس شورای اسلامی با ابراز تأسف از وقایع تروریستی اخیر درکابل بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران همواره بر ایجاد امنیت و برقراری صلح و آرامش در افغانستان تأکید دارد و امیدواریم شاهد تکرارحوادث تلخ روز‌های اخیر نباشیم.

وی با تأکید بر ضرورت تدوین سند جامع همکاری میان دو کشور جمهوری اسلامی ایران و افغانستان، افزود: توسعه همه جانبه همکاری‌های دو کشور مورد تأکید ما است و مجلس شورای اسلامی از آن حمایت می‌کند.

قالیباف با اشاره به نقش موثر مجالس در ارتقا سطح مناسبات فیمابین گفت: ارتباطات پارلمانی نقش تعیین کننده و تسهیل کننده‌ای در فرآیند تعاملات دوستانه دو کشور دارد.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت گفتگو‌های صلح درافغانستان گفت: گفتگو‌های بین الافغانی و به دور از فشار کشور‌های ثالث با محوریت دولت قانونی افغانستان می‌تواند به روند برقراری صلح و ثبات منجر گردد.

رییس مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: حمایت از اتباع افغان در جمهوری اسلامی ایران نیز به عنوان یک وظیفه اسلامی مورد توجه جدی است.

عبدالغفور لیوال در ابتدای این دیدار با قدردانی از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران در مقاطع مختلف تاریخی از مردم افغانستان اظهار داشت: ملت افغانستان هیچگاه حمایت‌های مادی و معنوی مردم ایران در دوران جنگ و بعد از آن در حمایت از قانون اساسی افغانستان را فراموش نخواهند کرد.

وی همچنین افزود: از همدلی و همدردی دولت و مردم ایران در حوادث تروریستی اخیر در دانشگاه کابل و نیز حمایت‌های صورت گرفته از مهاجران و پناهندگان افغان در چهل سال گذشته توسط جمهوری اسلامی ایران سپاسگزاریم.

سفیر افغانستان در پایان با اشاره با شیوع بیماری کرونا خواستار همکاری بیشتر میان مراکز بهداشتی و درمانی دو کشور شد.

بیشتر بخوانید: وزیرخارجه افغانستان:همکاری تهران_کابل از اهمیتی ویژه برخوردار است

انتهای پیام/

 

برچسب ها: ایران و افغانستان قالیباف

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ایران و افغانستان قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۷۹۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجلاسیه سراسری روسای شورا‌های اسلامی کشور به میزبانی قم برگزار می‌شود

محسن محرری،رئیس شورای اسلامی شهر قم امروز در نشست خبری رؤسای کمیسیون‌های تخصصی شورای اسلامی شهر قم در آستانه روز شورا‌ها که در سالن رضوان شهرداری قم برگزار شد، اظهار کرد: شورای اسلامی شهر قم در شش دوره فعال با ترکیب نیرو‌های متعهد، انقلابی و متخصص در راستای رضایت شهروندان تلاش کرده تا عملکرد شایسته‌ای داشته باشد.

 وی ارتباط بیشتر با رسانه‌ها و مردم را رویکرد شورای اسلامی شهر دانست و افزود: تلاش شده است تا در عرصه‌های مختلفی، چون مساجد، مجامع عمومی، مجالس و هیئت‌ها و همچنین ملاقات‌های مردمی این ارتباط چهره به چهره حفظ شود و اعضای شورا نیز متعهد و موظف به ارتباط با رسانه‌ها هستند. 

رئیس شورای اسلامی شهر قم با تأکید بر اینکه نگاه برنامه‌ای در شورا اسلامی شهر حاکم است، تصریح کرد: دقت در تنظیم بودجه به‌طوری بوده که بودجه با رعایت روند رشد منطقی تعرفه که از تورم عقب نماند و فشاری هم به مردم وارد نشود و در این سال‌ها عملکرد بودجه منطبق با بودجه مصوب است. 

وی طرح‌های نیمه‌تمام را از اولویت‌های شورای اسلامی شهر دانست و تأکید کرد: تعدادی از پروژه‌های نیمه‌تمام در هسته مرکزی شهر تکمیل و در اختیار شهروندان قرار گرفته است.

محرری با بیان اینکه توازن در مناطق از هدف‌های مهم است، گفت: توازن درآمد و توزیع بودجه در مناطق شهری متناسب با نیاز هر محله با توجه به درآمد کلی شهرداری به شکل مناسب و متوازن انجام می‌شود.

 رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه ۱۲۴ جلسه رسمی در دوره ششم برگزار شده است، عنوان کرد: در طول این مدت ۸۲۰ مورد لوایح و ۷۸ طرح مورد بررسی قرار گرفته است. 

وی از برگزاری هفتاد و یکمین اجلاسیه مشورتی روسای شورا‌های اسلامی شهر مراکز شهر‌ها در ایام دهه کرامت خبر داد و گفت: شورای اسلامی شهر قم، ۲۶ و ۲۷ اردیبهشت، میزبان اجلاس رؤسای شورای استان‌ها خواهد بود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • تصویب قطعنامه حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی ایران در پارلمان اروپا
  • تشکر وزیر دفاع از مجلس بابت تصویب تشکیل «سپند»
  • تشکر وزیر دفاع از مجلس بابت تصویب تشکیل «سپند»
  • اجلاسیه سراسری روسای شورا‌های اسلامی کشور به میزبانی قم برگزار می‌شود
  • جمهوری اسلامی آمادگی دارد در پیشرفت سریلانکا شریک شود
  • برگزاری انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کرمانشاه
  • دیدار رئیس شورای ریاست جمهوری بوسنی با سفیر ایران در سارایوو
  • سفر رییس‌جمهور باعث تعمیق روابط ایران و پاکستان می‌شود
  • سفر رییس‌جمهور به پاکستان منجر به تقویت امنیت مرزهای ایران می‌شود
  • رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: برای اتفاق اصفهان نمی‌توان عنوان «حمله» را به کار برد/ اردن باید پاسخگو باشد/ در دفاع از منافع ملی با هیچ کشوری تعارف نداریم