Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامرضا طحان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار کرد: بر اساس پروتکل‌های تهیه‌شده توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص تدابیر لازم و پیشگیرانه، مراتب به کلیه شرکت‌های حمل و نقل مسافر استان سمنان ابلاغ شده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان با اشاره به اقدامات اخیر در خصوص اجرای دستورالعمل‌های منع تردد گفت: به‌منظور کنترل بهینه و تشدید نظارت در حوزه حمل و نقل مسافر نیز تمامی شرکت‌های حمل و نقل مسافربری استان سمنان موظف به استعلام سلامت متقاضیان سفر از سامانه سروا شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در راستای رعایت بیش از پیش پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی و به‌منظور تضمین سلامت هم‌وطنان که ناوگان عمومی را برای انجام سفر انتخاب می‌کنند، کلیه شرکت‌های حمل و نقل مسافربری موظف شدند تا قبل از صدور بلیت برای متقاضیان سفر از سلامت آنان در ارتباط با ابتلا به ویروس کرونا اطمینان حاصل کنند و از فروش بلیت به متقاضیانی که پاسخ استعلام آنان مثبت اعلام می‌شود، خودداری کنند.

طحان با اشاره به اینکه این طرح به‌منظور کسب اطمینان بیش از پیش هم‌وطنان برای سفر با ناوگان عمومی و از طریق سکوی سروا (PGSB) سازمان فناوری اطلاعات ایران اجرایی شده است، گفت: امیدواریم با رعایت موازین بهداشتی از سوی مردم هم‌استانی و اجتناب آنان از سفرهای غیرضروری هرچه زودتر شاهد عادی شدن شرایط و ریشه‌کن شدن این ویروس منحوس از کشورمان باشیم.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

منبع: فارس

کلیدواژه: کرونا استان سمنان عملکرد سلامت حمل و نقل نظارت پروتکل استان سمنان حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۷۹۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام هشدار نارنجی بارندگی در استان سمنان

مصطفوی گفت: بر اساس بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی و تحلیل تصاویر ماهواره‌ای و مدل‌های پیش‌بینی، از اواخر وقت امروز دوشنبه تا چهارشنبه، باران، رگبار و رعدوبرق و تگرگ، در نواحی کوهستانی و در روسهای سه شنبه و چهارشنبه باران و برف و احتمال کولاک، باد شدید، کاهش دما بین ۵ تا ۸ درجه در استان سمنان پیشس بینی می شود .

وی افزود: از روز سه شنبه تا پنج شنبه، احتمال رواناب و سیلاب، احتمال خسارت سرمازدگی و تگرگ در بخش کشاورزی وجود دارد 

به گفته وی ، به همین منظور در این مدت هشدار نارنجی هواشناسی در بخش کشاورزی هم اعلام شده است .

 

مصطفوی افزود: احتمال اختلال در تردد‌ها به خصوص در گردنه‌ها و نواحی شمالی به دلیل مه‌آلودگی، کولاک و لغزندگی، جاری شدن روان‌آب و سیلاب و احتمال خسارت ناشی از وزش باد شدید از جمله مخاطرات شرایط نامساعد جوی است.

احتیاط در تردد محورها، کنترل و لایروبی شبکه آبراه‌های استان و لایروبی جوی‌ها و آبراه ها، خودداری از صعود به ارتفاعات و ناحیه‌های کوهستانی و پرهیز از چرای دام در نواحی مرتفع، کنترل پوشش گلخانه‌ها و پرهیز از توقف زیر درختان و داربست‌ها به علت وزش باد شدید مهمترین توصیه‌ها در این هشدار است.

 

همچنین به کشاورزان توصیه‌هایی در خصوص آماده سازی در مقابل سرمازدگی، استفاده از وسایل گرمایشی و مه شکن به منظور کاهش آسیب‌های احتمالی سرمای هوا، عدم شخم زمین، حفاظت از محصولات زیر پلاستکی، بسته شدن دریچه‌ی گل خانه‌ها هنگام وزش باد و وقوع سرما، ایجاد سایبان در باغات به منظور کاهش آسیب‌های احتمالی تگرگ شده است .

عدم انتقال دام به مناطق سرپوشیده هنگام بارندگی و پرهیز از چراندن دام در ارتفاعات و عایق بندی و محافظت از کندو‌ها برای دامداران ضروری است .

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • آغاز طرح نظارت بر باشگاه‌های خصوصی و دولتی آذربایجان غربی
  • ‌ بهره‌برداری از ۳۶ پروژه عمرانی سلامت‌محور در فارس
  • اعلام هشدار نارنجی بارندگی در استان سمنان
  • فعالیت‌های آموزش محور در حوزه سلامت، تقویت می‌شود
  • عملیات ساخت پایگاه سلامت شهدای «کهنه‌دژ» آغاز شد
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومین تصادفات نوروزی | ثبت بیش از یک میلیون بازدید بهداشتی
  • معدوم‌سازی یک میلیون و ۵۰۰ هزار کیلوگرم موادغذایی فاسد در تعطیلات نوروز
  • ایوانکی رکورد دار بارندگی در استان سمنان
  • رعایت توصیه‌های بهداشتی، ضامن تولید واحدهای مرغداری است
  • تقویت نظارت ها بر عرضه بهداشتی شیر در مدارس از مهمترین مصوبات کمیته صیانت از سلامت و امنیت غذایی مردم