Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی درخصوص چگونگی حمایت جبرانی معیشت خانوارها در محدودیت‌ها در قالب اطلاعیه اقدام عملی دولت را استارت زد.
به گزارش خبرگزاری آریا، پس از اینکه تورم و افزایش قیمت ها صدای همه را درآورد نوبت به تعطیلی دوهفته ای متاثر از کرونا و محدودیت های مربوطه رسید و بسیاری از مسئولان به توجه بیشتر دولت به معیشت مردم و کسری بودجه آنان تاکید کردند و نهایتا امروز وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی درخصوص چگونگی حمایت جبرانی معیشت خانوارها در محدودیت‌ها در قالب اطلاعیه اقدام عملی دولت را استارت زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دولت در اندیشه جبران کسری بودجه مردم و خانوارهای ایرانی باشد
چندی قبل بود که رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای سیاست های اصل 44 قانون اساسی گفت: دولت در اندیشه کسری بودجه مردم و خانوارهای ایرانی باشد و با طرح مجلس مبنی بر جبران بخشی از معیشت خانوارها، همراهی کند.
سید شمس الدین حسینی رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای سیاست های اصل 44 قانون اساسی در یادداشتی در صفحه مجازی خود در توئیتر نوشت:شایسته آن است که دولت فراتر از کسری بودجه خود، در اندیشه کسری بودجه مردم و خانوارهای ایرانی باشد و با طرح مجلس مبنی بر جبران بخشی از معیشت خانوارها، همراهی کند و مانع تراشی نکند. به قول شاعر "گر وا نمی کنی گره ای، خود گره مشو".

اظهار نظر قالیباف درباره یارانه جدید دولت
اما رئیس مجلس نیز در این رابطه سخن گفت و اظهار داشت: در طرح معیشت تلاش کردیم کالاهای اساسی راحت‌تر و ارزان‌تر و با کمک مالی مستقیم به تک‌تک خانوارها بویژه خانوارهای مستضعف که در جغرافیای دورتری هستند، برسد و بر همین اساس اصلا مهم نیست این کار از سوی مجلس انجام می‌شود یا دولت.
محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در آئین افتتاح، رونمایی و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های شهرداری قم اظهار داشت: امروز در راستای انجام وظیفه ما و برای رفاه مردم و زندگی خوب و مناسب برای مردم عزیزمان به ویژه در این پروژه‌های عمرانی، فرهنگی و تفریحی و خدماتی در استان قم، این پروژه‌ها را افتتاح می‌کنیم.

حمایت جبرانی معیشت خانوارها در محدودیت‌ها ، مشمولان و روش درخواست
وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی درخصوص چگونگی حمایت جبرانی معیشت خانوارها در محدودیت‌ها اطلاعیه ای صادر کرد.
در این اطلاعیه آمده است: در راستای عمل به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص حمایت از خانوارها در شرایط شیوع بیماری کرونا و بند 12 مصوبه چهل و یکمین نشست ستاد ملی مدیریت کرونا، سازوکار حمایت جبرانی معیشت خانوارها  به شرح زیر اعلام می شود:

الف) پرداخت  کمک بلاعوض یک میلیون ریال ماهانه به اعضای خانوار
1. کمک بلاعوض (ماهانه مبلغ  یک میلیون ریال به ازای هر یک از اعضای خانوار) از آذرماه تا پایان سال جاری به مدت چهار ماه، به سرپرست خانوار پرداخت می شود. تعداد اعضای خانواده نیز با توجه به زمان پرداخت وام اول یعنی فروردین سال 1399 درنظر گرفته  می شود.
2. خانوارهای مشمول دریافت یارانه کمک معیشتی که منبع درآمدی ثابت ماهیانه ندارند و در مرحله قبل متقاضی تسهیلات کرونایی خانوارها بوده‌اند، حدود 29.7 میلیون نفر (11 میلیون خانوار)، تحت پوشش این طرح حمایتی قرار می گیرند.

ب) پرداخت وام یک میلیون تومانی به سرپرست خانوار

افراد مشمول:
تمامی افرادی که درنوبت قبل، وام کرونای معیشتی دریافت کرده اند و درآمد ثابت ندارند، می توانند متقاضی دریافت وام یک میلیون تومانی باشند، افراد دارای درآمد ثابت از جمله کارمندان دولت، شرکت های دولتی یا نهادها عمومی غیر دولتی، بازنشستگان، بیمه پرداز سازمان تامین اجتماعی یا سایر صندوق های بازنشستگی شامل این طرح نمی شوند.

روش درخواست:
متقاضیان صرفا" کد ملی خود را از تلفن همراه ثبت شده به نام سرپرست خانوار به سرشماره 6369 ارسال کنند، شهروندان تنها یک بار پیامک ارسال کنند.
مرحله اول: پیامک سرپرست خانوارها از روز سه شنبه 4 آذر تا سه شنبه 11 آذر  به مدت یک هفته دریافت می شود.
مرحله دوم: پس از پایان مهلت ارسال پیامک توسط سرپرست خانوارها، یک هفته از 12 آذر تا 19 آذر، داده های اطلاعاتی پایش خواهد شد.
مرحله سوم: در هفته سوم از 20 آذر الی 27 آذر به پیامک های دریافتی مشمول با سرشمارهv.refah   پاسخ داده می شود.

شرایط بازپرداخت وام یک میلیون تومانی:
1. بازپرداخت تسهیلات قرض الحسنه یک میلیون تومانی با نرخ کارمزد 4 درصد از محل باقی مانده منابع بسته جبرانی مصوب جلسه دوازدهم مورخ 1399/01/09  ستاد ملی مدیریت کرونا، با اقساط 30 ماهه و از منابع یارانه معیشتی ماهانه خانوار خواهد بود.
2. تضمین و تعهد یارانه مابه‌التفاوت نرخ سود تسهیلات مورد پرداخت تا نرخ تسهیلات قرض‌الحسنه توسط سازمان برنامه و بودجه کشور، مطابق دستورالعمل پرداخت وام قرض الحسنه به خانوارها مصوب کارگروه اقتصادی مقابله با کرونا، موضوع ابلاغیه 1399/02/03  و اصلاحیه های مربوطه خواهد بود، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مسئول اجرای این بند و سازمان برنامه و بودجه کشور، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، بانک مرکزی، بانک‌های عامل و سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها دستگاه های همکار اجرای مصوبه خواهند بود.
در پایان این اطلاعیه تاکید شده است: هرگونه اطلاع رسانی در این خصوص از طریق مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت متبوع انجام می شود، با توجه به شرایط خاص، محدودیت های اعمال شده و ضرورت رعایت دستورالعمل های ستاد مقابله با کرونا از مراجعه حضوری به این وزارتخانه، سایر وزارتخانه ها، سازمانها و ادارات کل استانی خودداری کنید.


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کرونا حمایت حمایت جبرانی معیشت خانوارها در محدودیت ها کار و رفاه اجتماعی یک میلیون تومانی سرپرست خانوار وزارت تعاون پرداخت وام کسری بودجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۷۹۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیامک گران شد

به گزارش پارس نیوز ، پیش‌بینی شده که این افزایش برای دولت ۸۰۰ میلیارد تومان درآمد داشته باشد.

منابع درآمدی بودجه ۱۴۰۳ از محل ارتباطات و فناوری اطلاعات مشخص شد. طبق جداول بودجه کل کشور در سال ۱۴۰۳ اولین چیزی که در این زمینه پر رنگ است افزایش قیمت پیامک است. براین اساس قیمت هر پیامک در سال جدید ۴ تومان افزایش پیدا می‌کند.

پیش‌بینی شده که این افزایش برای دولت ۸۰۰ میلیارد تومان درآمد داشته باشد. هزینۀ ارسال پیامک در اپراتورهای تلفن همراه (همراه اول، ایرانسل، رایتل) متفاوت است و بسته به زبان یعنی فارسی یا انگلیسی و البته تعداد کاراکتر پیامک محاسبه می‌شود و هزینه‌ای بین 8.9 تا 27 تومان دارد.

 

به گزارش «فن‌زی»، براساس جداول بودجه ۱۴۰۳ میزان درآمد دولت از حق امتیاز شبکه و انجام نشدن تعهدات براساس پروانه هم مشخص شده است. طبق اطلاعات این جداول درآمد حاصل از مالکیت دولت در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات، شامل حق‌ امتیاز شبکه و جریمه عدم انجام تعهدات، مبلغ ۲۰ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

درآمد حاصل از حق مالکیت دولت ناشی از مجوزهای صادر شده از سوی شورای عالی فضای مجازی نیز به  ۵۰۰ میلیون تومان می‌رسد. همچنین حق استفاده از فرکانس رادیویی حدود ۲۲۰ میلیارد تومان درآمد به دولت می‌‌رساند و درآمد حاصل از شماره‌گذاری مخابراتی یا نامبرینگ نیز ۱۰۰ میلیارد تومان اعلام شده است.

 

براساس جداول قانون بودجه، دولت بابت حقوق ورودی واردات گوشی‌های موبایل ساخته‌شده خارجی با قیمت بالای ۶۰۰ دلار، ۲ هزار و ۴۰ میلیارد تومان درآمد خواهد داشت.

 

طبق قانون بودجه دولت درآمد حاصل فروش هولوگرام حامل‌های دیجیتال ۱۰۰ میلیون تومان و درآمد ناشی از خدمات تجارت الکترونیکی و صدور گواهی الکترونیکی را نیز به ۳۰ میلیارد تومان می‌رسد.

منبع: شرق

دیگر خبرها

  • پرداخت ۹۹۲ میلیارد کمک معیشت به مددجویان گلستانی
  • مالیات ارزش افزوده کالاهای اساسی و دارو کاهش یافت
  • هیجانات بازار ارز تخلیه شد؟
  • وزن یارانه‌ها در بودجه ۱۴۰۳
  • انتقاد علی مطهری از رواج کلمات بیگانه در تلویزیون و تابلوهای شهری /دولت اسلامی فقط مسئول معیشت مردم نیست
  • نشست خبری سخنگوی اقتصادی دولت با حضور رئیس سازمان بودجه
  • پیامک گران شد
  • پرداخت ۲۰۰همت به یارانه آردو نان طی امسال در بودجه ۱۴۰۳
  • پیمان‌ سپاری ارزی، به کاهش صادرات منجر شد
  • یک پست حذف شده از دولت قبل در آموزش‌وپرورش دوباره احیا شد