Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس خراسان شمالی ـ لشکر سلیمانی‌ها؛ ویژه‌نامه هفته بزرگداشت بسیج: با شیوع ویروس کرونا در کشور و اجرای طرح‌های مختلف مردمی در کمک‌رسانی به آسیب دیدگان از این بیماری، این بار هفته بسیج مطلعی دیگر برای این هم‌افزایی و کمک‌رسانی‌های مردمی به هم‌وطنان خود بود.

خراسان شمالی که ازجمله استان‌های کمتر برخوردار کشور محسوب می‌شود و با جمعیتی ۸۰۰ هزارنفری و ۴۵ درصد روستانشین، در بسیاری از شاخص‌های پیشرفت دارای غفلت‌های فراوانی است، اما مردم استان نشان دادند که می‌تواند با جمع‌کردن اراده‌ها با توانی پولادین دست یاریگری برای هم‌وطنان خود بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حرکت‌های انجام‌شده طی روزهای اخیر در خراسان شمالی نشان می‌دهد که بسیجی بودن نه یک عنوان و مسئولیت بلکه روحیه‌ای و مسیری است برای تداوم بخشیدن به انقلاب با تلاش برای تحقق معمار انقلاب اسلامی و آن‌هم خدمت‌رسانی گسترده به صاحبان اصلی این نهضت حسینی و جهانی است.

این روحیه بسیجی در لشکر سلیمانی‌ها باعث شد تا از هر کوی و برزن، از سربازخانه تا مساجد، و از سپاهیان اسلام تا مددجویان، همگان در این راه نقش خود را پیدا و در این نهضت مجدد اقدام کنند.

کمک‌هایی به سربازان متأهل و معسر

سید محسن حسینی، فرمانده آموزشگاه رزم مقدماتی شهید هاشمی نژاد شیروان از اجرای طرح مواسات و کمک مؤمنانه برای سربازان متأهل و معسر این مجموعه خبر داد و گفت: ۱۱۶ بسته مواد غذایی با هزینه‌ای بالغ‌بر ۴۶۰ میلیون ریال به این افراد اعطا شد.

وی محتویات این بسته‌ها را روغن، گوشت گوسفندی، پنیر، برنج پاکستانی، ماکارونی، خرما، سویا و رب گوجه‌فرنگی  اعلام کرد و افزود: هدف از این اقدامات برداشتن باری از دوش سربازان است و طی این مدت از خانواده تعدادی از سربازان باهدف پیگیری و رفع مشکلات آنها بازدید به عمل آمد.

حسینی محل تأمین منابع مالی این بسته‌های مؤمنانه را از محل صندوق خیریه پادگان اعلام کرد.

نیازمندان فصلی هم ازنظر دور نماندند

شهرستان مانه و سملقان نیز ازجمله دیگر شهرستان‌های خراسان شمالی بود که خیران آن پای‌کار آمدند و با  همت نهادهای انقلابی همچون بنیاد علوی اقدام به کمک‌رسانی دقیق و متناسب با شرایط فصلی انجام دادند به‌نحوی‌که براساس شناسایی‌های انجام‌شده، نیاز به بخاری، آبگرمکن و پوشاک گرم همچون کاپشن، در اولویت خانواده‌های نیازمند قرار گرفت و تلاش برای رفع این نیازها از سوی خیران انجام شد.

محمودرضا معموری، فرماندار شهرستان مانه و سملقان نیز که در این مراسم حضور داشت اظهار کرد: اعطای پول نقد به نیازمندان بعضاً انحرافاتی را در نحوه مصرف به وجود می‌آورد اما اگر کمک‌های مؤمنانه از اهدای پول‌های نقد تبدیل به مایحتاج زندگی مردم شود تأثیرگذاری بیشتری دارد.

وی با اشاره به اقدام بنیاد علوی در خصوص توزیع صدها دست البسه گرم و مناسب فصل و بخاری، تصریح کرد: در این فصل بسیاری از خانواده‌ها توان خرید چنین کالاهایی را ندارند اما حرکت خیران در کنار مجموعه‌ای چون بنیاد علوی باعث شد با تهیه تعدادی بخاری و البسه گرم، دل‌های مردم نیازمند گرم و شاد شود.

دبیر نهاد پیشرفت و آبادانی شهرستان مانه و سملقان نیز گفت: باتوجه به ورود به فصل سرما و نیازسنجی انجام‌گرفته در سطح شهرستان صدها دست البسه گرم و بیش از صد بخاری در بین نیازمندان توزیع شد.

غلامرضا رمضانیان با اشاره به رزمایش همدلی در شهرستان مانه و سملقان اظهار داشت: به همت نهاد پیشرفت و آبادانی شهرستان مانه و سملقان وابسته به بنیاد علوی و کمک خیران نیک‌اندیش صدها دست البسه گرم و بیش از ۱۰۰ بخاری به نیازمندان واقعی که توان خرید بخاری و البسه گرم را نداشتند اعطا شد.

وی در ادامه افزود: اقدامات معیشتی بنیاد علوی بر اساس نیازسنجی‌هایی که توسط سفرا و امین‌های روستاها و شهرهای مختلف، انجام می‌گیرد و این کالاها با اعتباری بالغ بر ۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال میان نیازمندان این شهرستان توزیع شد.

 

 

دستانی گرم برای فصل سرد از دل‌های بامحبت مردم

خیران و بانیان خیر در مجموعه‌های حمایتی همواره ازجمله افرادی پیشتاز در عرصه کمک‌رسانی به مردم و نیازمندان هستند که این روحیه بسیجی همواره در طول سال جاری است و از این همت و اراده خانواده‌های بسیاری بهره‌مند می‌شوند و کمیته امداد ازجمله نهادهایی است که محل اجتماع این خیران و نیکوکاران همواره بوده و هست.

مجید الهی راد، مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی با اشاره به کمک‌رسانی خیران به نیازمندان در فصل سرد سال اظهار کرد: از مجموع ۷ هزار بسته کمک معیشتی، چهار هزار بسته مواد غذایی و سه هزار کمک نقدی با سرانه ۳۰۰ هزار تومان بین نیازمندان مناطق روستایی و مناطق مرزی استان توزیع می‌شود.

وی اظهار داشت: ۴۵۰ فقره جهیزیه به ارزش حدود ۴ میلیارد تومان به نوعروسان نیازمند نیز در قالب این رزمایش پرداخت شد.

الهی راد با اشاره به اینکه در این مرحله بیش از ۲۰۰ دستگاه بخاری به ارزش ۳۶۰ میلیون تومان بین نیازمندان روستایی توزیع می‌شود، خاطرنشان کرد: توزیع ۱۰۰ دستگاه آبگرمکن به ارزش ۲۰۰ میلیون تومان نیز در این طرح انجام می‌شود.

تبلت برای «شاد» فراموش نشده است

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی به تعطیلی مدارس و نیاز مبرم دانش آموزان به تبلت برای استفاده از شبکه شاد اشاره کرد و گفت: با هم‌افزایی با خیران ۱۳۰ دستگاه تبلت آماده توزیع بین خانواده‌های دارای سه دانش‌آموز و کنکوری است.

وداد یکی از نیکوکارانی که به‌عنوان حامی در این طرح شرکت کرده است، گفت: وقتی می‌بینم برخی از هم‌وطنانمان محتاج و نیازمند هستند به‌اندازه‌ای که در توان دارم در طبق اخلاص می‌گذارم و مدت‌هاست که در خدمت خانواده‌های یتیم هستم.

مردم خراسان شمالی باوجود برخی کمبودها و گرفتاری‌های اقتصادی در گام سوم رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه سنگ تمام گذاشتند و نشان دادند که فرهنگ ایرانی ریشه در معنویت و اخلاق دارد که دست نیازمندی را خالی برنگردانند و لبخندی هرچند کوچک بر لب نیازمندان بیاورند. گام سوم رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه نشان داد که این موج خروشان به این زودی‌ها قصد آسودگی ندارد.

اجاره‌هایی که همچنان بخشیده می‌شود

کمک به بخشودگی بیش از ۲۴۰ اجاره‌بها منازل و واحدهای تجاری ازجمله دیگر کمک‌های سیل خروشان مردم بسیجی و نوع‌دوست خراسان شمالی است.

مهدی الهی راد، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بجنورد دراین‌باره گفت: با توجه به صدمات زیان‌بار تعطیلات و اعمال محدودیت‌های کرونایی بر کسب‌وکار کسبه و آسیب‌هایی که از این ناحیه به دیگر اقشار وارد آمد، با پیگیری بسیج و حمایت خیران ۲۴۷ مورد کرایه مغازه و منزل در این شهرستان بخشیده شد.

وی اظهار داشت: ساخت ۷۰ باب خانه نیازمند، توزیع یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار قرص نان، ۱۵۰ هزار پرس غذای گرم، سه هزار و ۵۰۰ بسته نوشت‌افزار و پوشاک و توزیع ۶۰ هزار بسته معیشتی، به ارزش ۲ تا پنج میلیون ریال، از دیگر اقدامات انجام‌شده بسیج در شهرستان بوده است.

این‌ها فقط بخشی از کمک‌های مؤمنانه مردم خراسان شمالی در مرحله اخیر رزمایش مواسات و کمک‌های مؤمنانه است که سعی دارد تا مقداری از آلام و رنج شیوع کرونا را در میان خانواده‌های نیازمند، محروم و آسیب‌دیده از این اتفاق بکاهد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: خراسان شمالی بسیج مواد غذایی ویروس کرونا لشکر سلیمانی ها شهرستان مانه و سملقان خراسان شمالی خانواده ها بنیاد علوی البسه گرم کمک رسانی انجام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۰۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۶۲ میلیارد تومان بسته معیشتی در بین نیازمندان لرستان

جلال شیخ‌پور  با اشاره به ایجاد ۴۴۰ آشپرخانه در طرح اطعام مهدوی لرستان، اظهار داشت: یک میلیون و ۳۵۰ هزار پرس در این طرح بین نیازمندان توزیع شده است.

وی با اعلام توزیع ۱۵۴ میلیارد تومان غذای توزیع شده بین نیازمندان لرستان، افزود: ۶۸۴ هزار پرس افطاری ساده ایام ماه رمضان به ارزش ۲۷ میلیارد تومان توزیع شد.

 

مدیرکل کمیته امداد امام‌خمینی (ره) لرستان یادآور شد: ۱۱۱ هزار بسته معیشتی به ارزش ۶۲ میلیارد تومان با هدف اکرام و اطعام نیازمندان این استان توزیع شد.

شیخ‌پور با بیان اینکه ۲۴۳ میلیارد تومان برای اطعام مهدوی نیازمندان لرستان هزینه شده است، خاطرنشان کرد: این پویش با هدف اجرای طرح مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه راه‌اندازی شد.

وی بیان کرد: مردم می‌توانند با استفاده از کد دستوری #۰۶۶*۸۸۷۷* و یا واریز به کارت به شماره ۰۴۹۵-۵۰۰۳-۹۹۷۹-۶۰۳۷ در طرح پویش اطعام مهدوی شرکت کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • آغاز به کار مرکز مستقل بسیج اروندکنار
  • سردار سلیمانی: ایران در عملیات وعده صادق گوشه‌ای از توانمندی‌های خود را به کار گرفت
  • اصلاح ۳۲۸ کیلومتر خطوط انتقال شبکه توزیع آب در خراسان شمالی
  • اسرائیل یک رژیم جعلی و منفور است
  • «خدا رو شکر بین لشکر عشق هنوز قاسم سلیمانی زیاده»
  • توزیع ۶۲ میلیارد تومان بسته معیشتی در بین نیازمندان لرستان
  • طرح جامع اقتصاد به توان مردم رونمایی می‌شود
  • مردمی‌کردن اقتصاد با شعار و حرف به نتیجه نمی‌رسد
  • آزادی ۴ زندانی نیازمند با گلریزان مردم و خیران کوهپایه
  • پایان طرح تشدید نظارت بر فرآورده های خام دامی در مراکز تولید ، توزیع و عرضه در خراسان شمالی