Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-03-28@10:54:19 GMT

مشاور امنیت ملی آمریکا: انتخابات تمام نشده است

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۸۰۲۸۲

مشاور امنیت ملی آمریکا: انتخابات تمام نشده است

خبرگزاری فارس:«رابرت اوبراین» مشاور امنیت ملی آمریکا روز دوشنبه با اشاره به در جریان بودن شکایات انتخاباتی از سوی دولت گفت، انتخابات هنوز تمام نشده است.

به نوشته روزنامه «ساوث چاینا مورنینگ پست»، اوبراین در نشستی خبری گفت، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا از تلاش‌های حقوقی خود خسته نشده است.

مشاور امنیت ملی ترامپ در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا متحدان آمریکا در آسیا بابت اخلال در اعلام نتیجه انتخابات نگرانی دارند پاسخ داد: «خیر، آنچه از همتایان خود در عالی‌ترین سطوح دولت ویتنام، فیلیپین و ژاپن شنیده‌ام این است که آن‌ها متوجه هستند دونالد ترمپ تا بیستم ژانویه رئیس جمهور ایالات متحده است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اوبراین افزود: «تا عصر این روز آن‌ها با رئیس جمهور ترامپ سروکار دارند و این سنت و قانون ما محسوب می‌شود. اگر دادگاه‌ها به نفع رئیس جمهور ترامپ رأی ندهند فرایند انتقال قدرت رخ خواهد داد و این انتقال قدرت به شکل حرفه‌ای انجام خواهد شد».

اوبراین این اظهارات را در سفر به فیلیپین بیان کرد که هدف آن تحویل مهمات هدایت شونده با دقت بالا به ارزش هجده میلیون به این کشور بود. او در حالی از انتقال قدرت صحبت کرد که هفته گذشته گفته بود، به نظر می‌رسد «جو بایدن» رقیب دموکرات ترامپ، در انتخابات پیروز شده است.

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا روز سوم نوامبر (۱۳ آبان) برگزار شد. برآورد رسانه‌ها حاکی است جو بایدن با ۳۰۶ رأی الکترال این انتخابات پیروز شده است و ترامپ تنها ۲۳۲ رأی به دست آورده است.

تیم دونالد ترامپ از پذیرش شکست امتناع کرده و شکایت‌هایی را در چند ایالت علیه آنچه به گفته آنها تخلف‌ها و تقلب‌های انتخاباتی است مطرح کرده و گفته تا کشاندن پرونده شکایات انتخاباتی به دیوان عالی آمریکا پیش خواهد رفت.

منبع: فردا

کلیدواژه: مشاور امنیت ملی آمریکا انتخابات آمریکا رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۰۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌جمهور مکزیک: ایده دیوار مرزی ترامپ کارایی ندارد

رئیس‌جمهور مکزیک در مصاحبه‌ای گفت، ایده دیوار مرزی که از سوی ترامپ برای مرز بین ایالات متحده و مکزیک مطرح شد، کارایی ندارد.

به گزارش ایسنا، آندرس مانوئل لوپز اوبرادور رئیس‌جمهور مکزیک در مصاحبه ای با شبکه خبری سی.بی.اس در پاسخ به اینکه اگر دونالد ترامپ بار دیگر در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا پیروز شود و به کاخ سفید راه یابد، این دیوار مرزی را که قولش را در دور نخست ریاست جمهوری داده بود، می‌سازد، گفت: نه او این کار را نمی‌کند.

وی افزود: این ایده، کارایی ندارد.

رئیس جمهور مکزیک همچنین بار دیگر بر دیدگاهش تاکید کرد که تنها تغییرات اساسی و اصولی سیاست خارجی ایالات متحده می تواند مهاجرت غیرقانونی را ریشه کن کند.

وی ادامه داد، وقتی ترامپ در کاخ سفید بود و به دنبال ساخت یک دیوار مرزی، به او گفته که قاچاقچیان توانسته‌اند تونل‌هایی زیر موانعی که در این مرز مشترک کار گذاشته شده، حفر کنند.

لوپز اوبرادور افزود: ترامپ با شنیدن این حرف ساکت شد و بعد شروع کرد به خندیدن و به من گفت با تو به جایی نمی‌رسم!

گفته‌های رئیس جمهور مکزیک درباره ترامپ و همینطور جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در حالی مطرح شده که این دو رقیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده بار دیگر روبروی هم قرار گرفته‌اند آن هم با موضوع اصلی کارزار انتخاباتی یعنی مهاجرت غیرقانونی به داخل کشور.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سه رئیس‌جمهور و یک هدف؛ شکست ترامپ
  • عاقبت کسی که برای هموطنانش از ترامپ درخواست تحریم کرد+عکس
  • آخرین پیش‌بینی‌ها درباره انتخابات آمریکا
  • اگر ترامپ و قهرمانان‌اش بر جهان حکمرانی کنند...
  • اظهارنظر مکرون درباره امنیت المپیک ۲۰۲۴ پاریس
  • ونزوئلا در تب و تاب انتخاباتی
  • ترامپ هم طرفدار آتش بس در غزه شد
  • اخبار سیاسی ۶ فروردین؛ حکم دیگر رهبر انقلاب برای روزه‌داران/تاکید رئیسی بر جلوگیری از رخنه فساد
  • ترامپ خواستار توقف جنگ غزه شد
  • رئیس‌جمهور مکزیک: ایده دیوار مرزی ترامپ کارایی ندارد