Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز، روزنامه جروزالم پست اسرائیل در گزارشی به بررسی ناو اقیانوس پیمای "شهید رودکی" سپاه پرداخته و می‌نویسد: رونمایی از این ناو برای ناظران بر فعالیتهای نظامی ایران آنقدر مهم است که موسسه دریایی ایالات متحده نیز درباره آن یک گزارش منتشر کرد.

 

این روزنامه می‌افزاید: روی سطح، این ناو فقط یک ناو حمل و نقل است اما ایران عرشه آن را با انواع تسلیحات مجهز کرده است تا نشان دهد چه قابلیتهایی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق تصاویر هوایی و توضیحات، کشتی با چندین سیستم موشک انداز که روی قایق‌های تندرو سوار می‌شوند، مجهز شده است.

 

جروزالم پست نوشت: آنجا همچنین یک سامانه دفاع هوایی سوم خرداد، بالگردهای نظامی، پهپاد و موشک‌های ضدکشتی نیز دیده می‌شود. این ناو، یک زرادخانه شناور است.

 

در ادامه این گزارش آمده است: این ناو ۴۹۲ فوت طول دارد و ۷۲ فوت نیز عرض آن است که با مسلسل ضد هوایی ۲۳ میلیمتری هم مجهز است. ۶ پهپاد ابابیل نیز که بخشی از برنامه توسعه ناوگان پهپادی ایران طی سالهای اخیر است نیز در عکس‌ها دیده می‌شود.

 

روزنامه جروزالم پست همچنین بر اساس گزارش موسسه دریایی آمریکا در ادامه گزارش داد، اگر چه قدرت نیروی دریایی ایالات متحده زیاد است اما ناو جدید ایران می‌تواند یک تهدید نامتقارن برای آمریکا باشد.

 

اسپوتنیک

106

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: جروزالم پست جروزالم پست زرادخانه ناو اسرائیل سپاه پاسداران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۰۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات ۲۱ سرنشین کشتی خارجی در آب‌های جاسک

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانورد هرمزگان اسماعیل مکی‌زاده امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین‌ماه افزود: یک فروند کشتی تانکر حامل فرآورده نفتی در حوالی ساعت ۶:۳۰ بامداد در حدود ۳۲ مایلی جنوب شرقی جاسک با یک هزار و ۲۰۰ تن محموله قیر اعلام اضطرار کرد.

وی ادامه داد: با اعلام خبر وضعیت اضطرار از سوی این شناور خارجی با تعداد ۲۱ سرنشین شامل ۲۰ نفر با ملیت هندی و یک نفر با تابعیت سریلانکایی که از مبدا خورفکان کشور امارات به مقصد آب‌های ایران در حال حرکت بود، بلافاصله مرکز هماهنگی جست‌وجو و نجات دریایی هرمزگان (MRCC) با اعزام شناور ناجی ۱۰ از بندر جاسک به محل اقدام کرد.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: این کشتی تانکر در آب‌های جنوبی کشور به‌دلیل آبگرفتگی و کج شدگی به سمت چپ شناور port sidelist اعلام اضطرار کرده بود و فرمانده شناور پس از ناتوانی در حفظ تعادل کشتی دستور ترک تمامی سرنشینان این شناور را داده بود.

مکی‌زاده با بیان اینکه شناور ناجی ۱۰ سرنشینان شناور را در کم‌ترین زمان ممکن از مخاطره و احتمال غرق شدگی نجات داد، خاطرنشان کرد: در عملیات نجات دریایی این شناور، تمامی ۲۱ خدمه این کشتی خارجی حادثه دیده در سلامت کامل به سر می‌برند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر سرنشینان این شناور در صحت و سلامت در حال انتقال به بندر جاسک هستند و هماهنگی لازم نیز با شرکت کشتیرانی برای نجات کشتی در حال انجام است.

کد خبر 6081120

دیگر خبرها

  • خبرنگار اسرائیلی حرفش را درباره حمله به ایران پس گرفت!
  • نیویورک تایمز: مقامات اسرائیلی در مورد شدت پاسخ ایران، اشتباه محاسباتی کردند
  • ادعای روزنامه اسرائیلی: ۸۴ درصد حملات ایران دفع شد نه ۹۹ %
  • افشای دروغ‌پردازی صهیونیست‌ها درباره عملیات «وعده صادق»
  • روایت رسانه‌های اسرائیلی از پنهان‌کاری ارتش صهیونیستی درباره موفقیت‌های عملیات «وعده صادق»
  • روزنامه اسرائیلی : موشک ایران به تاسیسات اتمی اسرائیل اصابت کرد/ 84 درصد حملات ایران دفع شد نه 99 %
  • نجات ۲۱ سرنشین کشتی خارجی در آب‌های جاسک
  • «دیمونا» هک شد | هزاران سند حساس به دست هکرها افتاد
  • گفت‌وگوی خدمه روسی شناور توقیف شده اسرائیلی با خانواده‌اش
  • رسانه عبری: ایران نمی‌ترسد و این خبر بدی برای آمریکایی‌ها و متحدان آنهاست