Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی اعلام کرد: در صورت تخصیص به موقع اعتبارات، تا پایان سال ۱۳۹۹ امکان آبگیری اولیه سد قیزقلعه سی مقدور خواهد شد.

یوسف غفارزاده در خصوص امکان آبگیری اولیه این سد و آبدهی به کانال اصلی خداآفرین و انتقال آب، اظهار کرد: برای تکمیل سد قیز قلعه سی و شبکه اصلی آبیاری و زهکشی پایاب سد خداآفرین، در مجموع ۳۶۵۰ میلیارد ریال اعتبار لازم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: طی روزهای اخیر با پیگیری‌های مکرر، ۶۲۵ میلیارد ریال برای این طرح تخصیص یافته و در صورت تداوم تخصیص به موقع اعتبارات مورد نیاز، امکان آبگیری اولیه این سد تا پایان امسال وجود دارد.

وی افزود: در حال حاضر عملیات اصلی سد قیزقلعه سی شامل خاکریزی بخش میانی، بتن ریزی سرریز ساحل راست و سایر عملیات تجهیزات هیدرومکانیکال در دست اقدام است.

غفارزاده گفت: سد تنظیمی قیز قلعه سی در فاصله 12کیلومتری پایین دست سد خداآفرین قرار دارد وهدف آن تنظیم انحراف و انتقال آب خروجی از مخزن سد خداآفرین به کانال اصلی شبکه آبیاری، زهکشی پایاب سد خداآفرین و تولید برق به میزان 40مگاوات با ظرفیت تولید135گیگا وات ساعت در سال است.

وی با اعلام این‌که سدقیز قلعه سی در حال حاضر ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، از شبکه آبیاری و زهکشی پایاب سد خداآفرین نیز به عنوان یکی از بزرگترین طرح‌های شبکه آبیاری و زهکشی کشور که در استان‌های آذربایجان شرقی و اردبیل و در حاشیه رودخانه ارس، یادکرد.

وی ادامه داد: وسعت کل اراضی طرح توسعه شبکه آبیاری و زهکشی خداآفرین در استان ۱۲ هزار هکتار است که در اولویت اول طرح، تامین آب ۵۲۹۰ هکتار آن در حال اجرا است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان افزود: علاوه بر آن، انتقال حق آبه از رودخانه ارس به چهار هزار هکتار از اراضی بهبود واقع در حاشیه رودخانه ارس در آذربایجان شرقی و انتقال آب به استان اردبیل از دیگر اهداف این طرح است.

به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای استان، وی در خصوص اجزای اصلی شبکه آبیاری وزهکشی خداآفرین، گفت: کانال اصلی این طرح ۵۱ کیلومتر و ظرفیت ۷۲ متر مکعب انتقال آب در ثانیه را دارد و 9 ایستگاه پمپاژ ثانویه جهت تامین آب شبکه‌های فرعی آبیاری تحت فشار طراحی و اجرا شده است.

وی، میزان پیشرفت فیزیکی شبکه آبیاری و زهکشی خداآفرین را ۸۸ درصد اعلام و اظهار امیدواری کرد با تخصیص اعتبار ۲۱۰۰ میلیارد ریالی اخیر، عملیات اجرایی کانال اصلی خداآفرین جهت انتقال آب از سد قیز قلعه سی و نیز تامین آب شش ایستگاه پمپاژ در استان آذربایجان شرقی جهت تامین آب شبکه آبیاری تحت فشار3000 هکتار از اراضی اولویت اول پایاب سد خداآفرین محقق شده و همچنین انتقال و تحویل آب به 4000 هکتار از اراضی واقع در حاشیه رودخانه ارس عملیاتی شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی شرکت آب منطقه ای آذربايجان شرقي سد شبکه آبیاری و زهکشی پایاب سد خداآفرین آذربایجان شرقی رودخانه ارس قیز قلعه سی کانال اصلی انتقال آب تامین آب سد قیز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۰۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت والیبالیست های آذربایجان شرقی به اردوی انتخابی تیم ملی

سینا حضرتی، امیرعلی آقازاده و حسین ملکی سه والیبالیست  آذربایجان شرقی به اردوی سه روزه انتخابی تیم ملی زیر ۱۷ سال کشور دعوت شدند.

این سه والیبالیست باید عصر روز پنجشنبه ۳۰ فروردین ماه در محل اردوی تیم ملی زیر ۱۷ سال کشور در مجموعه ورزشی آزادی حضور داشته باشد.

اولین دوره مسابقات والیبال قهرمانی زیر ۱۷ سال پسر جهان از سوم تا دهم شهریور ماه (۲۴ تا ۳۱ آگوست ۲۰۲۴) به میزبانی بلغارستان و با حضور ۱۶ تیم برگزار خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • شبکه آبیاری دشت قزوین پر آب شد 
  • اجرای شبکه آبیاری تا پایان سال در۶۰ هزارهکتار اراضی کشاورزی آذربایجان‌غربی
  • خط انتقال طرح آبرسانی به گرمسار راه اندازی شد
  • دعوت والیبالیست های آذربایجان شرقی به اردوی انتخابی تیم ملی
  • ۶۰ هزار هکتار زمین‌کشاورزی در آذربایجان‌غربی زیرپوشش شبکه آبیاری است
  • آخرین وضعیت دریاچه ارومیه |‌ ویدئو
  • پیشرفت فیزیکی ۷۸.۵ درصدی شبکه آبیاری و زهکشی البرز
  • تالاب میانکاله کمی جان گرفت
  • تجهیز ۳۹۱ هکتار اراضی کشاورزی ساری به سامانه نوین آبیاری
  • توزیع کود یارانه دار در آذربایجان شرقی