Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالغفور لیوال سفیر افغانستان در کشورمان صبح امروز دوشنبه ۳  آذر با محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت وگو کرد. 

قالیباف در این دیدار با اشاره به ارتباطات دیرینه و اشترکات فرهنگی ایران و افغانستان، گفت: همواره روابطی برادرانه میان مردم دو کشور برقرار بوده و این پشتوانه محکمی برای توسعه و گسترش مناسبات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی فیمابین می­باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مجلس شورای اسلامی با ابراز تأسف از وقایع تروریستی اخیر در کابل بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران همواره بر ایجاد امنیت و برقراری صلح و آرامش در افغانستان تأکید دارد و امیدواریم شاهد تکرارحوادث تلخ روزهای اخیر نباشیم.

وی با تأکید بر ضرورت تدوین سند جامع همکاری میان دو کشور جمهوری اسلامی ایران و افغانستان، افزود: توسعه همه جانبه همکاری های دو کشور مورد تأکید ما است و مجلس شورای اسلامی از آن حمایت می کند.

قالیباف با اشاره به نقش موثر مجالس در ارتقا سطح مناسبات فیمابین گفت: ارتباطات پارلمانی نقش تعیین  ­کننده و تسهیل­ کننده­ای در فرآیند تعاملات دوستانه دو کشور دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت گفت وگوهای صلح در این کشور، گفت:  گفتگوهای بین‌­الافغانی و بدور از فشار کشورهای ثالث با محوریت دولت قانونی افغانستان می­تواند به روند برقراری صلح و ثبات منجر گردد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: حمایت از اتباع افغان در جمهوری اسلامی ایران نیز به عنوان یک وظیفه اسلامی مورد توجه جدی می­باشد.

عبدالغفور لیوال نیز در ابتدای این دیدار با قدردانی از حمایت­های جمهوری اسلامی ایران در مقاطع مختلف تاریخی از مردم افغانستان اظهار داشت: ملت افغانستان هیچگاه حمایت­های مادی و معنوی مردم ایران در دوران جنگ و بعد از آن در حمایت از قانون اساسی افغانستان را فراموش نخواهند کرد.

وی همچنین افزود: از همدلی و همدردی دولت و مردم ایران در حوادث تروریستی اخیر در دانشگاه کابل و نیز حمایت های صورت گرفته از مهاجران و پناهندگان افغان در چهل سال گذشته توسط جمهوری اسلامی ایران سپاسگزاریم.

سفیر افغانستان در پایان با اشاره با شیوع بیماری کرونا خواستار همکاری بیشتر میان مراکز بهداشتی و درمانی دو کشور شد.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: سفیر افغانستان محمدباقر قالیباف مجلس شورای اسلامی رئیس مجلس مجلس شورای اسلامی محمدباقر قالیباف سفیر افغانستان ملت افغانستان رئیس مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۰۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقام ایران از اسرائیل دیر و زود دارد، اما سوخت و سوز ندارد

آفتاب‌‌نیوز :

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور نایب رئیس مجلس در همایش شورای وحدت با عنوان «وحدت برای تحول» گفت: به نمایندگانی که توانستند رای مردم را جلب کرده و پای به عرصه خدمت‌گزاری به مردم بگذارند، تبریک می‌گویم. از نظر امیرالمومنین چهار چیز باعث فروپاشی حاکمیت‌ها است؛ اصول را نادیده گرفتن یکی از آن چهار مورد است. اگر به عملکرد مجالس و دولت‌ها نگاه کنیم مجالسی کارآمد بودند که بر اصول و ارزش‌ها پایبند بودند. هرکدام از مجالس پشت به آرمان‌ها بودند در آن‌ها تشویش و درهم ریختگی و هدر رفتن فرصت‌ها به چشم می‌خورد. دولت‌ها در نیمه اول کار خود مشغول یادگیری و ریل‌گذاری هستند و نیمه دوم را صرف کار‌های پوپولیستی می‌کنند تا رای جمع کنند. اگر شما به مجلس نگاه کنید در آن برای تصویب ماده‌ای مخالف و موافق حرف می‌زنند. در طرح مسائل دیگر و تذکرات، انقدر نه مخالفت معلوم می‌شود و نه موافقت. تمسک به فروع و پشت کردن به شایسته سالاری دولت‌ها این موضوع را رقم می‌زند و مجالس می‌توانند کمک کنند در انتخاب وزرا این اتفاق بیفتد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: امروز امنیت اقتصاد و فرهنگ بر هم تاثیرگذار هستند و هرکدام حوزه جدا ندارند و هر کدام موثر از حوزه دیگر است. امروز در داخل وضع آشفته‌ای نداریم میزان مشارکت با همه نارضایتی‌های مردم و با همه بی عرضگی‌هایی که داریم خوب بود و دشمن مایوس شد. وقتی رای باطله زیاد شد یعنی مردم فهیم هستند مردم می‌گویند اصل نظام را قبول داریم، اما شما را قبول نداریم. مجلس می‌تواند درافزایش سرمایه اجتماعی تاثیر داشته باشد. مجلس یازدهم کار‌های بزرگی انجام داد. بسیاری از قوانین با زندگی مردم در ارتباط است.

وی تصریح کرد: همزمان با جلسات صحن بیش از چهل نماینده در کمیسیون تلفیق کار می‌کنند. من پیشنهادم به دو رئیس مجلس دهم و یازدهم این بود که ما یک طرحی برای برون رفت از این وضعیت داشته باشیم. برون رفت از وضعیت فعلی با فکر اتفاق می‌افتد. باید برای بهبود وضعیت اقتصاد ستاره‌های آسمان اقتصاد را دور هم جمع کنیم. امروز بسیازی از خواص ما کنار هستند و احساس می‌کنند باطل هستند. دستگاه عریض و طویل مرکز پژوهش‌ها در زمینه استفاده از نخبگان کوتاهی کردند. خروجی چه کار‌هایی انجام شده است. ما تمرکزی برای راه‌های برون رفت از وضعیت موجود نداریم. بعد از تهیه یک تیم مشخص در جهت استفاده از نظرات نخبگان در ادامه باید تیمی تهیه کرد تا بتوانیم دولت را اداره کنیم. همین امروز دچار ناکارآمدی شدیم و این نارضایتی در مردم اتفاق افتاده است لذا رسالت مجلس سنگین است و سرمایه اجتماعی با فعالیت ما گره خورده است.

این نماینده درباره وضعیت امنیت منطقه تصریح کرد: در گذشته شاه ژاندارم آمریکا در منطقه بود. اگر امروز هیچ دستاوردی هم انقلاب نداشته باشد، اما دیگر نمی‌توانند این انگ و اتهام را به جمهوری اسلامی بزنند که از قدرتی خط می‌گیرد. در طرح جدید خاورمیانه می‌خواستند جمهوری اسلامی از خاورمیانه بزرگ حذف شود و اسرائیل محور باشد، اما جمهوری اسلامی باقی مانده و در همه صحنه‌ها تاثیرگذار است. حتی معامله قرن هم نتوانسته تاثیر بگذارد. می‌دانید کف اجرای معامله قرن ۴۰۰ میلیارد دلار بود که خروجی آن عادی سازی روابط کشور‌های اسلامی با اسرائیل بود. اگر داستان غزه اتفاق نمی‌افتاد و منافع نظام سلطه با کشور‌های اسلامی گره می‌خورد، تمام آرمان‌های فلسطین از بین می‌رفت. اما می‌ارزید که این هزینه داده می‌شد تا آرمان‌های فلسطین باقی بماند.

وی گفت: برخی می‌گویند چرا جمهوری اسلامی انتقام نمی‌گیرد و نیرو‌های مسلح می‌ترسند. رژیم صهیونیستی راه نجاتی دارد که آن درگیری مستقیم با جمهوری اسلامی است. آنگونه که جمهوری اسلامی از غزه حمایت معنوی دارد با تقدیر و حکمیت عمل کرده و حق انتقام را محفوظ دارد. جمهوری اسلامی نمی‌خواهد آغازگر جنگ باشد و اگر اسرائیل آغازگر جنگ باشد به فرموده امام بزرگوار ما و طبق آن چیزی که وعده داده شد، اسرائیل از صفحه روزگار محو خواهد شد.

ذوالنور گفت: در مصوبات شورای امنیت ملی با اذن رهبری عمل خواهد شد. حوزه فرماندهی قوا بر اساس امنیت ملی اتفاق می‌افتد. دیر و زود دارد، اما سوخت و سوز ندارد من فکر می‌کنم با تفکر و تعقل باید حرف زد. مسئولین اجرایی و نمایندگان شورای امنیت مستشاران رهبری انقلاب هستند. 

وی تصریح کرد: آیا مجلس باید به نیرو‌های مسلح فشار بیاورد؟ خیر، نباید بر اساس فشار مجلس به نیرو‌های مسلح عمل کرد. ملاحظات این حوزه باید بر اساس منافع و امنیت ملی باشد نه بر اساس مطالبات مردم. کمیسیون امنیت ملی مستشار رهبری نیست می‌تواند در راستای اجرای فرامین رهبری تاثیر داشته باشد و در این دو دوره‌ای که من حضور داشتم پنج دقیقه هم خدمت رهبر انقلاب نرسیدیم. اما ریاست مجلس در شورای امنیت حضور دارد، ولی یک رای دارد.

منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • تهران به دنبال ایجاد تعاملات منطقه‌ای با افغانستان است
  • حمایت چهره های سیاسی و مردمی افغانستان از اقدام تنبیهی ایران
  • حمایت تمام قد افغانستان از عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل
  • عملیات ایران علیه اسراییل «منحصر به فرد» بود
  • حمایت نمایندگان از عملیات موشکی سپاه پاسداران/ رئیس مجلس شورای اسلامی: سیلی ایران محکم و درس‌آموز بود
  • سیلی به دشمن صهیونیستی درس‌آموز بود
  • قالیباف: سیلی به دشمن صهیونیستی درس‌آموز بود
  • لحظه به لحظه از صحن علنی مجلس / قالیباف: سیلی به اسرائیل درس‌آموز بود
  • واکنش رئیس مجلس شورای اسلامی درباره تنبیه رژیم صهیونیستی
  • انتقام ایران از اسرائیل دیر و زود دارد، اما سوخت و سوز ندارد