Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایتنا،آلمان سعی دارد با وضع قوانین شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک و توئیتر را وادار کند در حذف محتوای اهانت آمیز دقیقتر عمل کند و همزمان شرایط اعتراض به این نوع محتوا را برای کاربرانش تسهیل کند.

براساس نظرسنجی مؤسسه پژوهشی دالیا در مارس ۲۰۱۸ میلادی که بین ۵۰۵ شهروند ۱۴ تا ۶۵ ساله آلمانی انجام شده، ۳۴ درصد مردم این کشور پست‌هایی دریافت کرده بودند که حاوی اطلاعات جعلی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱۶ درصد پیام‌های توهین آمیز یا اظهار نظر از افراد ناشناس دریافت کردند. ۱۴ درصد پیام‌های آزاردهنده جنسی و ۳ درصد پیام‌های تهدید آمیز دریافت کردند.

همچنین ۱۶ درصد حداقل یک بار آزار و اذیت در رسانه‌های اجتماعی را گزارش کرده اند. در همین راستا و در پی افزایش پست‌های نفرت پراکنی در شبکه‌های اجتماعی، آلمان قانون NetzDG را تصویب کرد.

طبق این قانون پست‌هایی که حاوی موارد خلاف قانون است، باید طی ۲۴ ساعت در شبکه‌های اجتماعی حذف شوند. شرکت‌های خاطی نیز با جریمه‌ای ۵۰ میلیون یورویی روبرو خواهند شد.

البته از سال ۲۰۱۸ میلادی تاکنون اقدامات آلمان برای کنترل محتوای نامناسب در شبکه های اجتماعی گسترده‌تر شده است. در اوایل سال جاری میلادی دولت این کشور از تصویب لایحه‌ای خبر داد که به موجب آن شبکه‌های اجتماعی از جمله فیس‌بوک و توئیتر موظف هستند، پست‌های خلاف قانون را به پلیس گزارش کنند.

به نوشته فایننشال تایمز، این یکی از سخت‌ترین قوانین شبکه‌های اجتماعی در سراسر جهان به حساب می‌آید و فقط به حذف نوع خاصی از نفرت پراکنی محدود نمی‌شود. طبق این قانون شبکه‌های اجتماعی موظف هستند هر نشانه‌ای از آماده سازی برای حملات تروریستی را به پلیس گزارش کنند. در کنار آن باید IPآدرس و شماره پورتی که به پروفایل کاربر منتشر کننده اختصاص یافته نیز در اختیار پلیس قرار گیرد.

از سوی دیگر دویچه وله در ماه آوریل سال جاری میلادی به بررسی قانون پست‌های اهانت آمیز شبکه‌های اجتماعی اشاره کرد. طبق این گزارش وزرای این کشور توافق کردند کاربران شبکه‌های اجتماعی از جمله فیس بوک، توئیتر و اینستاگرام باید حق بیشتری برای مقابله با حملات آنلاین علیه خود داشته باشند.

در همین راستا کابینه دولت آلمان تغییراتی در قانونNetzDG تصویب کرده است که به بیان ساده مسیر مقابله با پست‌های اهانت و حذف آنها را برای کاربران ساده‌تر می‌کند. طبق این قانون کاربران می‌توانند به طور مستقیم پست‌های مذکور را گزارش دهند و نیازی نیست از آنها اسکرین شات بگیرند.

به موجب قانون جدید در صورتیکه پست اهانت آمیزی از سوی شبکه اجتماعی حذف نشود، فرایند اعتراض کاربران به آن ساده‌تر می‌شود از سوی دیگر کاربرانی که پستشان حذف شده نیز می‌توانند نسبت به این اقدام شبکه اجتماعی اعتراض کنند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: شبکه اجتماعی فیسبوک آلمان شبکه های اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۰۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برق خورشیدی بالکنی راهکار نوین آلمان برای انرژی سبز

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اینترستینگ اینجینیرینگ، این طرح که «بالکن خورشیدی» نام دارد یک دهم خروجی پنل‌های پشت بامی برق تولید می‌کند، اما اگر صاحبخانه قصد نقل مکان به خانه دیگری را داشته باشد می‌تواند آن را با خود ببرد.

محبوبیت این سامانه‌های خورشیدی پلاگین روی بالکن‌ها در میان آلمانی‌هایی که در آپارتمان‌های کوچک‌تر زندگی می‌کنند، هر روز بیشتر می‌شود.

تاکنون بیش از ۴۰۰ هزار دستگاه از این نوع در بالکن خانه‌های آلمانی نصب شده و فقط در سه ماهه اول سال جاری بیش از ۵۰ هزار دستگاه از آن به فروش رفته است.

آلمانی‌ها از فرهنگ خورشیدی قویبرخوردارند، مردم می‌خواهند بخشی از تلاش برای گذار به سوی انرژیپاک باشند که جهان برای کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای روی آن متمرکز است.

هنگامی که پنل‌های خورشیدیپشت بامی برای اولین بار در دهه ۲۰۰۰ عرضه شد، دولت این کشور ورود انرژی اضافی به شبکه را مجاز دانسته و قیمت ثابتی برای آن تعیین کرد که موجب، استقبال عموم از تولید برق خورشیدی خانگی شد. این مورد در مورد پنل خورشیدی پشت بامی است، اما گزینه بالکن خورشیدی حتی ساده‌تر است.

بالکن خورشیدی چیست؟

راه حل بالکن خورشیدی شبیه به سیستم خورشیدی پشت بامی است، اما بسیار کوچکتر. بالکن خورشیدی به جای آرایه‌ای از پنل ها، حداکثر از دو پنل دارد که به طور مستقیم به یک پریز برق متصل می‌شود.

اگرچه توان خروجیاین سامانه بالکنی یک دهم تولید برق پنل‌های پشت بامی است، اما بزرگترین مزیتآن برای کاربران سهولت استفاده است. برخلاف سیستم پشت بامی که برای نصب به افراد حرفه‌ای نیاز دارد، یکسامانه خورشیدی بالکنی متشکل از پانل‌ها و یک سازه نصب است و هر کسی می‌تواند با استفاده از دستورالعمل‌های ارائه شده آن را مونتاژ کند.

خانه‌هایی که به دلیل حفاظت از میراثیا مسائل سایه نمی‌توانند پنل خورشیدی پشت بامی نصب کنند می‌توانند از بالکن خورشیدی برای تولید برق بهره‌مند شوند. حتی افرادی که صاحب خانه نیستند نیز می‌توانند این راه حل را اتخاذ کنند، زیرا هزینه آن یارانه است و می‌توانند هنگام نقل مکان به خانه دیگری آن را با خود ببرند.

ساختمان‌های آپارتمانی هنوز درک دقیقی از نحوه توزیع انرژی و مزایای استفاده از راه‌حل پشت بامیندارند، اما راه‌حل برق خورشیدی بالکنی به این موضوع نیزمی پردازد. مقامات این کشور در حال بررسی اجازه نصب سیستم‌های چهار پنلی برای بالکن‌های بزرگ‌تر هستند.

در حالی که اتحادیه اروپا از این فناوری استقبال کرده است، اما تعدادی از کشور‌های عضو چندان اقبالی به آن نشان نداده اند. اتریش، فرانسه، ایتالیا و لهستان این راهکار را پسندیده اند، اما کشور‌هایی مانند بلژیک نگران میزان ورود زیاد برق خانگی این سامانه‌ها به شبکه هستند و ترجیح می‌دهند کنترل بیشتری را بر تولید کنندگان خانگی داشته باشند و مانع از فروپاشی شبکه برق به دلیل ورودی زیاد شوند.

آلمان، از سوی دیگر، نگرانی از این مساله ندارد. کارشناسان می‌گویند خروجی این سیستم‌های بالکنی آن قدر کم است که از نظر شبکه برق اصلی قابل اغماض است.

نکته جالب اینجاست سامانه خورشیدی بالکنی برای افرادی که نمی‌خواهند برق تولیدی خود را به شبکه وارد کنند، امکان ذخیر سازی دارد و ساکنان خانه، فقط خودشان از آن بهره مند می‌شوند.

خانواده‌های کم جمعیت که روز‌ها خانه نیستند می‌توانند با استفاده از اپلیکیشن بر تولید برق بالکنی خود نظارت کرده و شب‌ها آن را برای کاهش هزینه‌های قبض برق خود مصرف کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تصمیم مهم اردوغان درباره رژیم صهیونیستی ؛ روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
  • اردوغان : روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
  • اردوغان: روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
  • ورود جدی ساترا به فرایندهای اقتصادی شبکه نمایش خانگی
  • آمارهای عجیب برای بالا بردن شبکه سه/ برمودا و شریفی مقدم ۳۰۰ میلیون بار دیده شدند شما چطور آقای فروغی
  • آب نمی‌خورید؟؛ این ۸ سبزی را بخورید
  • بورل اوضاع غزه بدتر از ویرانه‌های آلمان در جنگ جهانی
  • پرداخت «وام فرزندآوری» ترفند جدید کلاهبرداران سایبری
  • برق خورشیدی بالکنی راهکار نوین آلمان برای انرژی سبز
  • بررسی طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی