Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایتنا،وزارت بازرگانی آمریکا در این باره اظهارنظر نکرده است. رویترز که یک کپی از فهرست وزارت بازرگانی آمریکا را مشاهده کرده، گزارش داد شرکت هواپیمایی تجاری چین (کوماک) و شرکت صنعت هواپیمایی چین در این فهرست قرار دارند.

 انتشار چنین فهرستی خرید کالاها و فناوری آمریکایی توسط شرکتهای چینی را محدود می‌کند و این اقدام در آستانه آماده شدن دولت جو بایدن برای بدست گرفتن قدرت، تنش‌ها میان آمریکا و چین در بخش‌های مختلف شامل تجارت، تایوان و عملکرد پیرامون موضوع ویروس کرونا را تشدید خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



آمریکا شرکت دولتی AVIC با بیش از ۱۰۰ زیرمجموعه و بیش از ۴۵۰ هزار کارمند را در ژوئن در فهرست شرکت‌هایی قرار داد که تحت کنترل ارتش چین قرار دارند یا با آن در ارتباط هستند. این شرکت یک بخش غیرنظامی دارد که هواپیماهای جت خصوصی می سازد. بخشی از قطعات مورد استفاده در ساخت این هواپیماها تولید جوینت ونچرها با شرکت‌های آمریکایی است.

شرکت کوماک هواپیماهایی تولید می کند که رقیب بومی بوئینگ و ایرباس به شمار می روند و اکنون به شرکت‌های هواپیمایی بزرگ چینی تحویل داده می شوند. این شرکت هواپیمایی تولید می کند که رقیب بوئینگ ۷۳۷ و ایرباس ای ۳۲۰ است و در مراحل اولیه طراحی بدنه هواپیما قرار دارد. شرکت AVIC هم در شرکت کوماک سهامدار است.

بوئینگ در جدیدترین پیش‌بینی خود از بازار هواپیمایی تجاری چین اعلام کرده که ایرلاین‌های چینی احتمالا ۸۶۰۰ فروند هواپیمای جدید در ۲۰ سال آینده به ارزش مجموع ۱.۴ تریلیون دلار خریداری خواهند کرد.

یک شرکت آمریکایی که از فرمان ممنوعیت صادرات در ریسک قرار می‌گیرد، جنرال الکتریک است که تامین کننده شرکت کوماک است. کوماک برای هواپیمای سی ۹۱۹ که اکنون در مرحله آزمایش است، از موتورهای ساخت شرکت سی اف ام اینترنشنال استفاده کرده که جوینت ونچر شرکت جنرال الکتریک و سافران فرانسه است.

این فهرست در حالی منتشر می‌شود که ترامپ پیش از این فرمانی را برای ممنوعیت سرمایه گذاری شرکت‌های آمریکایی در شرکت‌های چینی متعلق یا تحت کنترل ارتش چین امضا کرد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا هم طرحی را در دست اجرا دارد که شرکت‌های چینی را از بازارهای سهام آمریکا اخراج می کند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: امریکا چین ممنوعیت صادرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۰۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برقراری پروازهای عسلویه اراک عسلویه از اول ازدیبهشت

تین نیوز

 مدیر فرودگاه شهدای اراک از افزایش تعداد پرواز از فرودگاه اراک به مقصد عسلویه خبر داد و بیان کرد: پرواز مسیر عسلویه اراک عسلویه از یکم اردیبهشت در فرودگاه اراک با شرکت هواپیمایی پارس ایر برقرار شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی فرودگاه شهدای اراک، محمد طاهری از افزایش تعداد پرواز از فرودگاه اراک به مقصد عسلویه خبر داد و گفت: پرواز مسیر عسلویه اراک عسلویه از تاریخ یکم اردیبهشت در فرودگاه اراک با شرکت هواپیمایی پارس ایر انجام شد.

طاهری با اشاره به اینکه پرواز مسیر عسلویه توسط شرکت هواپیمایی آساجت در روزهای یکشنبه هر هفته و به صورت برنامه ای در حال انجام است، گفت: پرواز مسیر عسلویه همواره مورد توجه بخش صنعت استان است و متقاضیان قابل توجهی دارد، در سال های قبل نیز توسط برخی شرکت های هواپیمایی به دلیل محدودیت های عملیاتی این شرکت ها، تنها با یک پرواز در فرودگاه اراک انجام می گرفت و از این پس شرکت هواپیمایی پارس ایر اقدام به برقراری پرواز در این مسیر نموده است که بصورت برنامه ای در آمار پروازهای هفتگی این فرودگاه قرار می گیرد.

وی ادامه داد: انشاءالله با پیگیری های به عمل آمده پرواز در این مسیر با توجه به استقبال و درخواست های مردمی افزایش خواهد داشت.

مدیر فرودگاه اراک ضمن اعلام در دستور کار قرارداشتن افزایش پروازهای مستقیم از فرودگاه شهدای اراک اعلام نمودند، در مسیرهای دیگر پروازی با توجه به ظرفیت های موجود و درخواست های مکرر همشهریان پیگیر برقراری پرواز برای همشهریان گرامی هستیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • واکنش تند بیروت به فرود یک هواپیما با عبارت حک‌شده «تل‌آویو»
  • رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد
  • فرود اضطراری بوئینگ ۷۳۷ در آفریقای جنوبی
  • درخواست توقف کمک نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی
  • چرا ایران بزرگ و قدرتمند نمی‌خواهد وارد جنگ با اسرائیل شود؟
  • غرب فرهنگ خود را بر دیگر کشورها تحمیل نکند
  • اعطای گواهینامه فرودگاهی به فرودگاه بین المللی شیراز
  • اعطای گواهینامه فرودگاهی به فرودگاه بین المللی شیراز به عنوان نخستین فرودگاه
  • پیشنهاد مذاکره مستقیم با آمریکا برای استحاله اراده ملت ایران/ روزنامه شرق: ایران در عملیات وعده صادق صهیونیست‌ها را پشت خط ترس نگاه داشت
  • برقراری پروازهای عسلویه اراک عسلویه از اول ازدیبهشت