Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، سید علیرضا مرندی رئیس فرهنگستان علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران طی نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل متحد در مورد وقوع فاجعه انسانی و گرسنگی در یمن مطالبی را بیان کرده و مراتب اعتراض خود را به وی ابلاغ کرد.

در متن این نامه آمده است: جناب آقای آنتونیو گوترش، دبیر کل محترم سازمان ملل متحد

از زمان شیوع همه گیری بیماری کرونا، سازمان بهداشت جهانی و سازمان ملل متحد تلاش‌های  زیادی برای کاهش مرگ و میر ناشی از این ویروس در سراسر جهان انجام داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق آمار رسمی، بیش از 1.380.000 نفر در سراسر جهان به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند، این در حالی است که هنوز هیچ راه حل یا درمان قطعی برای جلوگیری از  مرگ و میر ناشی از این ویروس وجود ندارد.

از سوی دیگر، مدیر برنامه جهانی غذا در جلسه اخیر شورای امنیت درباره وضعیت یمن گفت که ما اکنون در آستانه یک فاجعه هستیم.

سازمان ملل پیش از این اعلام کرده بود که یمن با بزرگترین بحران انسانی جهان روبرو است و 80 درصد از 30 میلیون نفر جمعیت این کشور به شدت به کمک‌های خارجی نیاز دارند.

معاون امور بشردوستانه و امداد رسانی شما همچنین اعتراف کرد که به دلیل قحطی در یمن، مردم از گرسنگی می‌میرند.

آقای دبیرکل، برخلاف ویروس کرونا، یک روش درمانی ساده برای جلوگیری از بزرگترین بحران انسانی جهان یعنی گرسنگی میلیونها زن، کودک و مرد مظلوم در یمن وجود دارد. با این حال، هیچ اقدام واقعی و عملی انجام نشده است.

متأسفانه حملات ائتلاف به رهبری عربستان سعودی و امارات متحده عربی علیه مردم سرافرازیمن ، که از آوریل 2015 آغاز شد، با حمایت مادی و لجستیکی غربی در میان سکوت بیزار کننده سازمان‌های بین‌المللی ادامه دارد.

هیچ اقدامی برای رفع حصر و کمک به مردم قحطی زده یمن انجام نشده است. شما پاسخگوی تاریخ هستید.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس فرهنگستان پزشکی دبیرکل سازمان ملل مردم یمن قحطی گرسنگی اعتراض سازمان ملل متحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۰۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انگلیس: آنچه در غزه رخ می‌دهد فاجعه انسانی است

سفیر و نماینده دائم انگلیس در سازمان ملل متحد پس از رای موافق به قطعنامه شورای امنیت درباره آتش‌بس فوری در غزه، اوضاع انسانی در این باریکه را بحرانی توصیف و بر لزوم ترسیم مسیر آتش‌بس به برقراری صلح پایدار تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، «باربارا وودوارد» روز دوشنبه طی سخنانی که یک نسخه آن در تارنمای وزارت امور خارجه انگلیس منتشر شد، اظهار کرد: رنج شدید غیرنظامیان بیگناه فلسطینی در غزه علائمی از کاهش نشان نمی‌دهد و یک فاجعه انسانی در برابر چشمان ما رخ می‌دهد.

وی عنوان کرد: قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد پیامی روشن و متحد در مورد نیاز به حمایت از حقوق بین‌الملل بشردوستانه و افزایش فوری کمک‌های امدادی از جمله برداشتن همه موانعی که مانع از تحویل آنها (به غزه) می‌شوند، ارسال می‌کند.

دیپلمات ارشد انگلیسی ادامه داد: وزیر امور خارجه و نخست وزیر انگلیس این پیام‌ها را در تماس‌های خود با نخست وزیر و دیگر رهبران سیاسی [رژیم] اسرائیل طی هفته‌های اخیر تکرار کرده‌اند.

وودوارد با بیان اینکه انگلیس خواستار اجرای فوری قطعنامه شورای امنیت است، افزود: ما باید روی ترسیم مسیر آتش‌بس فوری به سمت برقراری صلح پایدار و بدون بازگشت به جنگ تمرکز کنیم.

وی ادامه داد: این به معنای تشکیل یک دولت جدید فلسطینی برای کرانه باختری و غزه، همراه با یک طرح حمایت بین‌المللی، حذف ظرفیت حماس برای حمله مجدد به اسرائیل، عدم حکومت حماس بر غزه، و ترسیم مسیری معتبر و غیرقابل بازگشت به سوی راه حل دو دولتی است که بر اساس آن اسرائیل و فلسطین در کنار هم و در امنیت و صلح زندگی کنند.

به گزارش ایمنا، شورای امنیت سازمان ملل متحد ساعتی پیش قطعنامه درباره حمایت از آتش‌بس فوری در غزه را تصویب کرد. این قطعنامه خواستار آتش‌بس فوری میان اسرائیل و جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، آزادی فوری و بدون قید و شرط همه اسرا شده است. در این قطعنامه از تمام طرف‌ها خواسته شده که به آتش بس فوری در ماه رمضان احترام بگذارند.

این قطعنامه پس از آن به تصویب رسید که ایالات متحده آمریکا به عنوان یکی از حامیان اصلی رژیم صهیونیستی برخلاف ادوار قبل، رأی ممتنع داد.

آمریکا پیش‌تر سه قطعنامه آتش‌بس را وتو کرده بود، اما این بار به این قطعنامه رأی ممتنع داد و به این ترتیب به دلیل مخالفت نکردن اعضای دائم شورای امنیت و بدون هیچ مخالفتی این قطعنامه به تصویب رسید.

بر همین اساس کابینه رژیم صهیونیستی از لغو سفر برنامه‌ریزی شده هیأت خود به واشنگتن به دلیل وتو نکردن قطعنامه شورای امنیت از سوی آمریکا خبر داد.

دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در این باره اعلام کرد: سفر هیأت اسرائیل به واشنگتن که قرار بود درباره عملیات در رفح رایزنی کند، لغو شد. اما آمریکا از مواضع قاطع خود عقب نشینی کرده است و هیأت اسرائیلی به واشنگتن نخواهد رفت.

کد خبر 739194

دیگر خبرها

  • لبنان: ۲۲ شکایت‌نامه علیه اسرائیل به سازمان ملل ارائه کردیم
  • بهنگام سازی متناسب با پیشرفت‌های جهانی حلقه مفقوده کاربردی سازی علوم مهندسی
  • کاهش ۴۸ درصدی موارد فوتی حوادث ترافیکی در سیستان و بلوچستان
  • وزیر دفاع آمریکا : وضعیت غزه فاجعه انسانی است
  • آستین: شرایط غزه یک فاجعه انسانی است
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • تولد ۱۲۷ نوزاد طی یک روز در استان کرمان
  • گمانه زنی رسانه جبهه پایداری در باره انتصاب معاون اول محسنی اژه ای
  • انگلیس: آنچه در غزه رخ می‌دهد فاجعه انسانی است
  • انگلیس : آنچه در غزه رخ می‌دهد فاجعه انسانی است