Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-03-29@06:52:18 GMT

چرا آمار مرکز آمار باورپذیر نیست؟

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۸۰۵۸۹

چرا آمار مرکز آمار باورپذیر نیست؟

‍‍‍‍‍‍

کارشناسان معتقدند آمار مرکز آمار ایران درباره نرخ بیکاری کشور با واقعیت ها تطابق ندارد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، علی‌اکبر محزون، مدیرکل نیروی کار و سرشماری مرکز آمار با حضور در برنامه گفتگوی ۱۸:۳۰، با اشاره به دسته بندی شاخص‌های کلیدی بازار کار جهانی در ۱۷ رده، گفت: در کشور ما ۸ تا ۹ قسمت این دسته بندی اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه ۷۰ درصد جمعیت کشور در سن کار قرار دارند، افزود: نرخ بیکاری کل جمعیت وارد شده به بازار کار در بهار امسال ۹ و ۸ دهم درصد است و به عبارتی این تعداد افراد موفق به اشتغال در هیچ فعالیتی حتی برای یک ساعت در هفته هم نشده اند.

محزون با بیان اینکه شاخص های بازار کار به سه دسته تقسیم می شود، گفت: افراد شاغل و بیکار که به عنوان جمعیت فعال در بازار کار محسوب می شوند و جمعیت غیر فعال مانند زنان خانه دار، افراد بازنشسته، محصلان و دانشجویان و ... که درخواست خود را به بازار کار عرضه نکرده اند و یا تصمیمی برای ورود به بازار کار ندارند.

 

عزیزخانی کارشناس بازار کار، حساسیت به شاخص های بازار کار را سیگنال دهی این شاخص ها به سیاستگذاران برای دستیابی به واقعیت جامعه با انعکاس واقعیت ها دانست.

وی افزود: در بهار امسال نسبت به بهار سال قبل حدود ۱۴ و ۸ دهم رصد به تعداد شاغلین غیرفعال افزوده شده است به این معنی که این تعداد از شاغلین طی یکسال به دلایل مختلف از فعالیت اقتصادی خود منصرف شده و دیگر شاغل نیستند.

وی با بیان اینکه اعداد و ارقام مرکز آمار درباره نرخ اشتغال و بیکاری با واقعیت‌های جامعه تطابق ندارد، افزود: آمار بیکاری نه تنها نسبت به پارسال کاهش نیافته بلکه امسال بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از شاغلان، دیگر فعال نیستند و با افزوده شدنشان به جمع بیکاران، نرخ بیکاری حدود ۲۴ برابر می‌شود که با واقعیت‌های جامعه تطبیق بیشتری دارد.

عزیزخانی گفت: امسال بر اثر شیوع ویروس کرونا، حدود 730 هزار نفر برای دریافت بیمه بیکاری ثبت نام کرده اند در حالیکه طبق آمار، تعداد بیکاران در بهار امسال حدود 490 هزار نفر اعلام شده که بیانگر مشکلاتی بین دیتاهای مرکز آمار ایران در آمار تعداد بیکاران است.

او مد نظر قرار دادن شاخص هایی مانند معیشت شاغلین، کار شایسته، بیمه، آمارهای خاص و بومی کشور را در ارائه آمار بیکاران از سوی سازمان آمار کشور را راهکاری مناسب برای دستیابی به تعداد دقیق تر جمعیت فعال و بیکار کشور دانست. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

 

 

 

برچسب ها: مرکز آمار ، آمار ، شاخص بیکاری ، نرخ بیکاری ، اشتغال

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: مرکز آمار آمار شاخص بیکاری نرخ بیکاری اشتغال نرخ بیکاری واقعیت ها بازار کار مرکز آمار شاخص ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۰۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۱۳میلیون تردد نوروزی خودرو در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی اورجعلی علیزاده، در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در بازه زمانی ۲۴ اسفند سال گذشته تا ۶ فروردین امسال، ۱۳میلیون تردد خودرو در راه‌های ارتباطی استان ثبت شده است. 

وی افزود: در ۱۲ روز از اجرای طرح نوروزی امسال، تردد در راه‌های استان ۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه این تعداد تردد خودرو توسط ۹۸ دستگاه ترددشمار آنلاین در راه‌های استان ثبت شده است، گفت: آمار تردد ورودی آذربایجان شرقی در این مدت ۸۳۹ هزار و ۲۰۰ دستگاه و آمار تردد خروجی استان ۷۵۸ هزار و ۹۰۰ دستگاه است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: پرترددترین راه‌های ارتباطی استان در این ایام، مسیر رفت و برگشت کنارگذر جنوبی شهید کسایی (تبریز- باسمنج)، تبریز- ایلخچی و صوفیان - تبریز است.

علیزاده، با بیان اینکه آمار تردد خودرویی در استان به نزدیکی به پایان تعطیلات نوروزی روند افزایشی به خود می‌گیرد، ادامه داد: در این ایام بیشترین ورودی‌ها به استان از مسیر‌های آزادراه تبریز- زنجان، میاندوآب- ملکان و نیر- سراب انجام شده است.

وی یادآور شد: در ۱۲ روز از اجرای طرح نوروزی راهداری، ناوگان حمل و نقل عمومی مسافری آذربایجان شرقی اعم از اتوبوس، مینی بوس و سواری ۱۵۳ هزار و ۳۰۰ مسافر را در داخل و خارج استان جابجا کرده است.

دیگر خبرها

  • آخرین آمار از تعداد کشته‌های تصادفات نوروزی
  • مرکز ملی آمار انگلیس از رکود اقتصادی این کشور خبر داد
  • بیش از هزار و ۱۰۰ مرکز خرید تضمینی در کشور آماده تحویل گندم کشاورزان است
  • کاهش ماموریت‌های اورژانس در نوروز امسال
  • وزیر بهداشت خبر داد: کاهش ماموریت‌های اورژانس در نوروز امسال
  • امسال چند ماه می‌توانیم بیمه بیکاری دریافت کنیم؟
  • امسال نیازی به واردات گوشت قرمز نداریم
  • رکوردشکنی کاهش نرخ بیکاری ترکیه در ۲۰۲۳
  • ثبت ۱۳میلیون تردد نوروزی خودرو در آذربایجان شرقی
  • برداشت اولین خوشه‌های طلایی گندم کشور در جنوب کرمان آغاز شد