Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اعلام کرد که کاهش جوجه‌ریزی در مهر ماه و افزایش قیمت نهاده ها علل گرانی گوشت مرغ در بازار است.

به گزارش قدس آنلاین، نوربخش حاتمی روز دوشنبه در نشست ستاد تنظیم بازار که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهارداشت: اکنون قیمت هرکیلوگرم گوشت مرغ در بازار بین ۳۳‌هزار تا ۳۴ هزار و ۹۰۰ تومان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این افزایش قیمت گوشت مرغ غیرمنطقی است، گفت: کمبودی برای تامین مرغ مورد نیاز بازار استان نداریم از این رو به نظر می رسد که در روزهای آینده قیمت مرغ کاهش پیدا کند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه، با بیان اینکه بیش‌ از ۵۰۰ واحد زنده فروشی مرغ در کرمانشاه فعال است، گفت: یکی از اصلی ترین عوامل افزایش قیمت مرغ در بازار توزیع خارج از شبکه و زنده فروشی است.

حاتمی افزود: به منظور جلوگیری از توزیع خارج از شبکه مرغ باید با کمک نیروی انتظامی از تردد آن بدون مجوز جلوگیری کنیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت های خود اعلام کرد: میزان جوجه ریزی روزانه ما به صد هزار قطعه رسیده است از این رو ما می توانیم روزانه این میزان مرغ را روانه بازار کنیم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه نیز در این نشست گفت: در راستای تامین سلامت مردم دامپزشکی و سایر دستگاه های نظارتی وظیفه دارند که با فروش مرغ زنده در سطح استان برخورد جدی کنند.

محسن دارابی با اشاره به فعالیت هایی به منظور کاهش گوشت قرمز در بازار نیز گفت: ۱۰ نقطه در سطح کرمانشاه برای توزیع گوشت زیرقیمت بازار معرفی شده است که آماده فعالیت است.

مهرداد بهرام بیگی مدیر امور طیور جهاد کشاورزی کرمانشاه نیز با بیان اینکه در سال ۹۸ حدود ۷۲ هزار تن مرغ در استان تولید شده است، گفت: از این مقدار ۶۰ هزار تن در داخل استان مصرف و مابقی به سایر استان‌ها صادر شده است؛ همچنین در سال گذشته ۱۲ هزار تن تخم مرغ در کرمانشاه تولید شد که البته ۱۰ هزار تن کمتر از نیاز استان بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: مرغ جوجه ریزی جهاد کشاورزی جهاد کشاورزی رییس سازمان افزایش قیمت هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۰۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۴ درصدی جوجه ریزی در استان گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ حسین لاری کمان گفت: نیمه دوم پارسال جوجه رزی در استان با ۲۲ میلیون قطعه افزایش درمقایسه با دوره مشابه سال قبل از آن، به ۸۹ میلیون قطعه رسید.

وی همچنین گفت: فرودین امسال نیز ۱۵ میلیون قطعه جوجه ریزی در استان داشتیم که در مقایسه با فرودین پارسال که ۱۱ میلیون قطعه بود، ۲۶ درصد بیشتر شد.

لاری کمان افزود: تامین و عرضه نهاده باکیفیت که ضریب تبدیل را بالا بُرد و همچنین پشتیبانی از تولیدکننده را، می‌توان عامل این افزایش دانست.

وی، خرید مرغ منجمد با قیمت هرکیلوگرم ۸۴ هزار و ۵۰۰ تومان و برنامه ریزی برای خرید مرغ زنده به قیمت هرکیلوگرم ۵۸ هزار تومان را نیز از اقدامات کمکی، تشویقی و ترغیبی برشمرد.

استان گلستان پس از تهران، تولیدکننده عمده گوشت مرغ مصرفی کشور است.

دیگر خبرها

  • شکسته شدن رکورد جوجه ریزی سالانه مرغداری‌های شهرستان زاوه
  • واکنش سریع بانک مرکزی به یک خبر دلاری/ گوشت ۲۸۵ هزارتومانی در راه است/ کاهش قیمت طلا و سکه و خودرو در بازار
  • ادامه توزیع گوشت قرمز منجمد گوساله و گوسفند در مشهد
  • رکورد بی‌سابقه جوجه‌ریزی در مازندران
  • شکسته شدن رکورد جوجه ریزی در مازندران
  • میزان جوجه ریزی در مازندران از ۱۷ میلیون قطعه گذشت
  • مجوزی برای صادرات دام صادر نشده است
  • افزایش ۲۴ درصدی جوجه ریزی در استان گلستان
  • سطح کشت گلخانه‌ای در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • قیمت تولید گوشت قرمز و مرغ در استان بوشهر کاهشی شد