Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-25@23:47:55 GMT

کاهش وزن با گرم کردن بدن

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۸۰۷۱۶

کاهش وزن با گرم کردن بدن

یکی از مهمترین دلایل چاقی، افزایش مصرف کالری است، مصرف کربوهیدراتها مثل نان و برنج و کمبود تحرک، از علل رایج چاقی محسوب می‌شوند.

اما پرخوری گاهی دلایل عصبی دارد؛ بیماری های هورمونی و اختلال در عملکرد تخمدان در خانمها نیز می‌تواند چاقی شکمی برای آن‌ها به‌همراه داشته باشد.

اما از عوارض چاقی می‌توان به مشکلات قلبی و عروقی اشاره کرد؛ دیابت نوع 2، فشار خون، چربی خون، اختلالات جنسی در آقایان، اختلالات باروری و دردهای مفصلی هم از عوارض چاقی محسوب می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به این عوارض گسترده که از چاقی بیان کردیم، چاقی مشکلی است که باید حتماً درمان شود؛ مهمترین امری که در درمان چاقی مؤثر است، رژیم غذایی مناسب است.

از دیدگاه طب سنتی چاقی به‌علت افزایش سردی و برودت در بدن به‌وجود می‌آید؛ بنابراین اصلاح مزاج بدن و کاهش سردی، یکی از درمان‌های مفید چاقی به‌حساب می‌آید.

این سرد بودن مزاج باعث می‌شود متابولیسم بدن کاهش پیدا کند و این اتفاق موجب می‌شود حتی اگر فرد کالری کمی هم مصرف کند اما باز هم دچار چاقی شود!

نظم در خوردن غذا و مصرف غذا در ساعتهای مشخص می‌تواند به کاهش وزن کمک شایانی کند.

زیره، زنیان، تخم کرفس، انیسون، رازیانه و نبات کوبیده را از هرکدام به‌میزان مساوی با هم ترکیب کنید و یک قاشق مرباخوری بعد از غذا مصرف کنید؛ این ترکیب همراه با رژیم غذایی می‌تواند به کاهش وزن کمک کند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: چاقی بیماری های هورمونی کاهش وزن چاقی بیماری های هورمونی کاهش وزن سبک زندگی پارسی خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۰۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاثیر این گیاه دارویی بر بیماری دیابت

آفتاب‌‌نیوز :

ترخون دارای سابقه طولانی در استفاده به عنوان ادویه و در طب سنتی هندوستان برای درمان دیابت استفاده شده است.

قسمت مورد استفاده: برگ ترکیبات: ترکیبات موجود در این گیاه شامل کومارین ها، فلاونوئیدها، اسید‌های چرب، متیل اوژنول و استرگول هستند.

متابولیت‌های ثانویه فعال اسانس های، کومارین ها، فلاونوئید‌ها و اسید‌های فنول کربنیک هستند.

مطالعات آزمایشگاهی: مطالعات آزمایشگاهی، اثرات بالقوه ضد التهابی، محافظت کننده کبدی و کاهنده خون را نشان می‌دهد.

مطالعات بالینی: یک کارآزمایی بالینی عصاره ترخون ۱۰۰۰ میلی گرم دو بار در روز (۲۰۰۰ میلی گرم)؛ سطح گلوکز، انسولین، لیپوپروتئین، کراتینین، اسید اوریک و آنزیم ترانس آمیناز خون را کاهش داد.

میزان مصرف: نوع خشک آن تا ۲ قاشق غذا خوری و تازه آن در حد مصرف غذایی طریقه مصرف:به صورت سبزی تازه و خشک مصرف می‌شود که نوع تازه‌ی آن را در حد مصرف غذایی استفاده می‌کنند. ولی نوع خشک آن به صورت دم کرده و تا ۲ قاشق غذاخوری و ۳ بار در روز بلا مانع است.

علیرغم نگرانی در مورد اثرات سمی دو عنصر اصلی آن estragole و methyyleugenol هیچ سمیت حاد یا فعالیت‌های موتاژنیک در دوز‌های مربوط به مصرف انسان گزارش نشده است. عصاره آبی ترخون شامل مقدار بسیار کم estragole و methyyleugenol است و بنابراین خطر بسیار محدود دارد.

عوارض و تداخلات دارویی: به صورت خشک عوارض جانبی ندارد، ولی به صورت تازه در اسانس آن دو ترکیب سمی نام متیل اوژنول واسترگول وجود دارد که در صورت مصرف بیش از حد (اضافه از حد مواد غذایی) می‌تواند عوارض ایجاد کند.

مصرف در حاملگی و شیردهی: گزارشی از عوارض جانبی به صورت مواد غذایی گزارش نشده است. ولی به عنوان داروی گیاهی ایمنی آن هنوز تایید نشده است.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • تاثیر این گیاه دارویی بر بیماری دیابت
  • مراقب باشید/ این داروها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند
  • قلیان لاکچری که چند سال پیش ممنوع بود حالا مجاز شده!
  • سرو قلیان اکسیژن و جوانانی که موش آزمایشگاهی شده‌اند
  • قلیان اکسیژن و بازی با جون جوانان؛ طرح مطالعاتی وزارت بهداشت؟
  • دلیل و عوارض بیماری ترانه علیدوستی چیست؟
  • خواص دارویی گیاه "چوچاق" و عوارض آن
  • درباره سندرم درس (DRESS) / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟
  • سندرم درس (DRESS) چیست؟ / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟
  • عوارض جدی مصرف زیاد دارچین