Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-19@06:00:54 GMT

سخنگوی عصائب اهل الحق: فعالیت مسلحانه نداریم

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۸۰۹۸۲

سخنگوی عصائب اهل الحق: فعالیت مسلحانه نداریم

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، به نقل از سایت میدل ایست نیوز، محمود الربیعی، سخنگوی دفتر سیاسی جنبش عصائب اهل الحق بر ضرورت جلوگیری از دخالت سلاح در انتخابات پیش رو تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری عراقی «ناس نیوز»، او در یک گفت‌وگوی تلویزیونی تأکید کرد که جنبش عصائب یک جنبش سیاسی و دارای مجوز برای مشارکت در انتخابات است و فعالیت مسلحانه ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او گفت که جنبش عصائب سه تیپ در نیرو‌های حشد شعبی دارد و افزود که مقاومت مربوط به زمانی است که کشور در حالت اشغال باشد که در آن صورت همه ملت عراق نیروی مقاومت خواهد بود.

الربیعی اظهار کرد که عصائب یک حزب سیاسی است که اجازه داشتن شاخه نظامی ندارد و افزود که این جنبش اساسا یک جنبش مقاومت است که با انواع سلاح‌ها دربرابر اشغالگران مقاومت کرده و پس از خروج اشغالگران به یک تشکیلات سیاسی تبدیل شده و در روند سیاسی کشور حضور دارد و با تشکیل سازمان حشد و تصویب قانون احزاب این دو شاخه کاملا از هم جدا شده‌اند.

او ادامه داد که با مراجعه به دایره احزاب سیاسی در وزارت کشور می‌توان لیست اعضای جنبش عصائب به عنوان یک حزب سیاسی را دید که هیچ فرد مسلح یا عضو حشد یا دیگر نیرو‌های امنیتی در آن نیست.

سخنگوی عصائب اهل حق همچنین تأکید کرد که باید انتخابات به دور از تأثیر سلاح باشد و افزود که برخی گروه‌ها با در دست داشتن قدرت میدانی آزادی انتخاب را از رأی دهندگان می‌گیرند و دولت باید مانع از چنین کاری شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: چنگیز جلیلوند ولی الله فلاحی محدودیت های کرونایی محمد حسن راستگو عصائب اهل حق احزاب سیاسی عراق فعالیت مسلحانه چنگیز جلیلوند ولی الله فلاحی محدودیت های کرونایی محمد حسن راستگو جنبش عصائب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۰۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین: هرگز فعالیت‌ جدایی‌طلبان تایوان را تحمل نخواهیم کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «دونگ جون» وزیر دفاع چین امروز چهارشنبه تأکید کرد که «ارتش آزادی‌بخش خلق چین هرگز فعالیت‌های جدایی‌طلبان در تایوان را تحمل نخواهد کرد.»

آن‌گونه که وزارت دفاع چین به نقل از دونگ جون منتشر کرده، وزیر دفاع چین در گفت‌وگوی تصویری با «لوید آستین» همتای آمریکایی خود تأکید کرده است که «نظامیان چین و ایالات متحده باید برای صلح و ثبات نهایت اهمیت را قائل شوند و راه‌هایی را برای همزیستی و براساس اعتماد بیابند.»

وی در ادامه گفت: ایجاد روابط بین نیروهای مسلح کشورها بر اساس برابری و احترام که غیر تقابلی خواهد بود، باعث فضای همکاری عملی و ایجاد تدریجی اعتماد متقابل می‌شود.»

وزیر دفاع چین در این گفت‌وگو همچنین تأکید کرد که مسئله تایوان هسته اصلی منافع پکن است و دراین‌باره نباید منافع چین نقض شود.

پکن تایوان را قلمرو مستقل چین می‌داند و هشدار داده است که هر گونه تلاش برای اعلام یک کشور مستقل به معنای جنگ است. به گزارش ان‌بی‌سی نیوز، شی جین‌پین، رییس‌جمهور چین اخیراً این نکته را برای جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، هنگام دیدار این دو در کالیفرنیا روشن کرد.

شی جین‌پینگ به بایدن اعلام کرد که چین «فضای زیادی» را برای اتحاد مجدد مسالمت آمیز با تایوان فراهم می‌کند، اما هیچ گونه حرکت جدایی طلبانه این جزیره خودمختار را تحمل نخواهد کرد.

کد خبر 6080506

دیگر خبرها

  • حماس: نتانیاهو به دنبال توقف جنگ نیست
  • حماس: زمان عربده‌کشی رژیم اشغالگر به‌سر آمده است
  • دوران عربده‌کشی اسرائیل به پایان رسیده است
  • هنیه به ترکیه می‌رود
  • سفر قریب‌الوقوع هنیه به ترکیه
  • برادرزاده هنیه هم در غزه به شهادت رسید
  • برادرزاده اسماعیل هنیه هم در غزه به شهادت رسید
  • چین: هرگز فعالیت‌ جدایی‌طلبان تایوان را تحمل نخواهیم کرد
  • (ویدیو) لحظه انهدام سامانه گنبد آهنین با پهپاد انفجاری حزب‌الله
  • چین: هرگز فعالیت‌های جدایی‌طلبان تایوان را تحمل نخواهیم کرد